کد خبر : 1985923 | 19 آذر 1402 ساعت 12:08 | 719 بازدید | 0 دیدگاه

کمیته فنی مسئول نظارت بر عملکرد تیم ملی بسکتبال

به گفته سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال و طبق مصوبه دومین نشست برگزار شده، این کمیته نظارت بر عملکرد و برنامه‌های تیم ملی در تمام موارد را بر عهده دارد.

کمیته فنی مسئول نظارت بر عملکرد تیم ملی بسکتبال

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، دومین نشست کمیته فنی بسکتبال روز شنبه با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، عنایت‌الله آتشی خبره ورزشی و عضو هیئت رئیسه، مهران حاتمی مربی قهرمان فصل گذشته، فرزاد کوهیان و علی توفیق مربیان منتخب کمیته مربیان، سعید تابش‌نیا سخنگو، محسن معزی‌فر دبیرکل فدراسیون و هاکان دمیر سرمربی تیم ملی برگزار شد.

محسن شاه‌علی تنها عضو غایب این نشست بود که به دلیل مسائل شخصی از حضور در جلسه عذرخواهی کرد.

سعید تابش نیا سخنگوی کمیته فنی در گفت‌وگو با مهر در مورد موضوعات مطرح در دومین نشست این کمیته و مصوبات آن توضیح داد و گفت: بررسی عملکرد تیم ملی در جام جهانی و بازی‌های آسیایی یکی از دستورالعمل‌های این نشست بود که در ادامه جلسه نخست انجام شد. کارشناسان حاضر در نشست، صحبت‌ها و ابهامات خود را در مورد این دو رویداد و عملکرد تیم ملی در آن مطرح کردند.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین موضوعات مطرح تفاوت عملکرد تیم ملی در جام جهانی و بازی‌های آسیایی بود. سرمربی تیم ملی حامد حدادی و غیبت این بازیکن در هانگژو را دلیل اصلی این موضوع عنوان کرد. او تاکید داشت که برای بازی‌های آسیایی به دلیل در اختیار نداشتن حامد حدادی به اجبار سبک بازی تیم ملی تغییر کرد. همزمان با تغییر نسل هم مواجه بود. این شد که وضعیت و شرایط و عملکرد متفاوت از همیشه شد.

در دومین نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال، بر نظارت این کمیته بر عملکرد تیم ملی و پشتوانه سازی تاکید شد.

سخنگوی کمیته فنی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا و دو دیدار ایران در پنجره نخست این رقابت‌ها گفت: روند انتخاب بازیکنان یکی دیگر از موضوعات مورد بحث بود. دمیر در این زمینه تاکید داشت که پیش از این هم یا شخصاً لیگ ایران را دنبال می‌کرده یا از افراد حاضر در لیگ برای شناخت و انتخاب بازیکنان کمک می‌گرفته است. اما مقرر شد سرمربی تیم ملی برای رویدادهای آتی و انتخاب بازیکنان جهت شرکت در آن، شخصاً در لیگ حضور داشته باشد. البته وی تاکید داشت که برای رصد لیگ تیمی را از ابتدای مسابقات به کار گرفته است.

«تغییر نسل و چگونگی تسریع نتیجه‌گیری از آن قرار بود در این نشست مورد بحث و بررسی قرار بگیرد»، تابش‌نیا در واکنش به این موضوع گفت: بله؛ در این زمینه هم صحبت‌هایی مطرح شد. در رابطه با تغییر نسل دو موضوع عمده مطرح است، یکی نتیجه گیری در رویدادهای نزدیک و با نفراتی که در اختیار داریم و دوم اینکه همزمان و به موازات روی پرورش نسل جدید برای تیم ملی کار شود. یعنی موضوع را همزمان برای نتیجه گیری در کوتاه مدت و دراز مدت دنبال کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «موضوع مهم چگونگی عملکرد و راهکارها است. در این زمینه چه راهکاری مطرح شد؟»، گفت: در این نشست به‌صورت کلی در مورد موضوع بحث شد. همه اعضای حاضر متفق القول روی پشتوانه سازی تاکید داشت. قرار است در نشست‌های آتی راهکارهای پیشنهادی مطرح و در مورد آنها بحث شود تا ملاک عمل قرار بگیرد.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: در مجموع در این نشست اینگونه مصوب شد که کمیته فنی نظارت بر تیم ملی، عملکرد آن، برنامه‌های آماده سازی‌اش و حتی روند انتخاب بازیکنان را زیر نظر داشته باشد و در مورد آنها پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کند. هدف هم دخالت در امور کادر فنی یا دیکته کردن نظرات نیست. در هر شرایطی استقلال سرمربی حفظ خواهد شد اما به منظور عملکرد بهتر، این نظارت باید باشد.

دیدگاه‌ها