کد خبر : 1985987 | 19 آذر 1402 ساعت 16:31 | 35.8K بازدید | 47 دیدگاه

کریمی مهره بدون جانشین در تفکرات مورایس؛

همه کاره سپاهان در زمین: ستاره آرام و خلاق (عکس)

وقتی صحبت از هافبک دفاعی می‌شود، کم‌تر فوتبال‌دوستی پیدا می‌شود که بازی سرخیو بوستکس در بارسلونا‌ را به یاد نیاورد اما در بین بازیکنان ایرانی شاید کریم باقری یک اسطوره بدون جانشین بوده باشد.

همه کاره سپاهان در زمین: ستاره آرام و خلاق (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، معمولا هافبک‌های میانی وظیفه کاپیتانی تیم را نیز برعهده دارند زیرا در زمین همانند یک رهبر برای تیم ایفای نقش کرده و به عنوان ستون میانی باعث سرپا ماندن تیم می‌شوند.

این‌بار اما در فوتبال ایران یک بازیکن شمالی توانسته با بروز قابلیت‌های بالا فنی خود، به یک هافبک میانی بی‌بدیل در دوره کنونی تبدیل شود که از جنبه‌های مختلف دارای ویژگی‌های قابل توجهی است.

محمد کریمی که سال ۵ سال پیش از خونه به خونه بابل به سپاهان پیوست، خیلی زود اعتماد امیر قلعه‌نویی را جلب و در ادامه به مهره ثابت محرم نویدکیا تبدیل شد؛ کریمی اما در دوره حضور مورایس روی نیمکت سپاهان به رهبر تیم تبدیل و کاپیتان طلایی‌پوشان شد.

1964873

کریمی توانایی بالایی در زمینه حفظ توپ داشته و با در دست گرفتن نبض هجومی تیم و ایجاد توازن و هماهنگی در بین خطوط دفاع و حمله نقش اساسی در حرکت تیم داشته و موتور پیشران سپاهان قلمداد می‌‌شود.

کاپیتان سپاهان با حضور در همه مناطق زمین به دنبال گرفتن توپ از هم‌تیمی و بازی‌سازی برای رسیدن به دروازه حریف است؛ این بازیکن باهوش و تکنیکی در ارسال پاس‌های بلند و تعویض منطقه بازی و پاس‌های در عمق برای مهاجمان استعداد ویژه‌ای دارد.

1964882

کریمی در امور دفاعی نیز نقش پررنگی داشته و مانع از حرکت‌های هجومی تیم حریف می‌شود و با جای‌گیری و قطع توپ در باز پس‌گیری توپ و میدان از حریفان عملکردی فوق‌العاده به جای گذاشته است. به همین دلیل هم بود که مورایس در مصاف با نیروی هوایی او را مامور مستقیم مهار علی جاسم ستاره این تیم کرده بود و او به خوبی توانست این ماموریت را به سرانجام برساند.

این عملکرد از محمد کریمی سبب شده امیر قلعه‌نویی که خود سبب بروز و ظهور استعداد‌های این بازیکن شده بود، کریمی را به تیم ملی دعوت کند و او در بازی با کنیا نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد، اما مصدومیتی که در هفته اول لیگ برتر گریبان او را گرفت، سبب شد از ادامه حضور در اردوهای تیم ملی جا بماند و حالا شماره 8 طلایی‌پوشان اصفهانی امیدوار است سرمربی تیم ملی بار دیگر به او برای حضور در جام ملت‌های آسیا فرصت بدهد.

دیدگاه‌ها