کد خبر : 1986036 | 20 آذر 1402 ساعت 04:00 | 11.3K بازدید | 3 دیدگاه

تغییر چهره جالب هافبک سابق تیم ملی قهرمان پکن

سیدمهدی ابطحی شاید چهره‌ای فراموش شده در فوتبال ایران باشد، چرا که اهل جار و جنجال نبود و البته در دنیای مربیگری به سطح اول رقابت‌های باشگاهی نرسید.

تغییر چهره جالب هافبک سابق تیم ملی قهرمان پکن

به گزارش "ورزش سه" در جریان مراسم معارفه مجید جلالی به عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال یک چهره نام آشنا حضور داشت که البته به خاطر تغییر قیافه و نشستن گرد پیری روی موها و محاسن او شاید خیلی‌ها ابتدا او را به خاطر نیاوردند.

سیدمهدی ابطحی، هافبک سابق تیم ملی فوتبال، که همراه با تیم ملی قهرمان بازی‌های آسیایی 1990 پکن شد و همواره جزء بازیکنان شاخص و هافبک‌های تکنیکی و اخلاق‌مدار فوتبال ایران به حساب می‌آمد در این مراسم حضور داشت چرا که از دوران حضور در وحدت با مجید جلالی ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای دارد.

ابطحی در دهه 60 و اوایل دهه 70 در تیم تهرانی وحدت بازی می‌کرد و با اینکه بازیکنی ملی و شاخص بود هیچگاه به استقلال و پرسپولیس نپیوست و فقط در دو مقطع این دو تیم را به عنوان بازیکن کمکی در رقابت‌های آسیایی همراهی کرد. ابطحی بعد از ظهور تیم کشاورز تهران که در ابتدای دهه 70 قارردادهای بالایی با ستاره‌های فوتبال ایران می‌بست راهی این تیم شد و بعدتر برای مقاومت بسیج و بهمن هم بازی کرد اما بیش از 27 سال از پایان فوتبال او می‌گذرد.

1964957

ابطحی که به عنوان بازیکن به رده چهارم جام جهانی فوتسال هم رسید مربیگری‌اش را در فوتسال آغاز کرد و ادامه داد چیزی حدود 16 سال مربی فوتسال در بالاترین سطح بود اما چون وارد فوتبال نشد و در لیگ برتر مربیگری نکرد از نگاه‌ها دور ماند و حالا کمتر کسی او را با این چهره به خاطر می‌آورد.

ابطحی در 60 سالگی تقریبا همان چهره 30 سال قبل را دارد با این تفاوت که تمام موها و ریش‌های او سپید شده و البته به لحاظ فیزیکی تفاوت چشمگیری با دنیای بازیگری دارد که فوتبالیستی ترکه‌ای و لاغر بود. وی در حال حاضر مدیر فنی تیم فوتسال آرمین آستارا در مسابقات لیگ دسته دوم کشور است.

دیدگاه‌ها