کد خبر : 1986794 | 23 آذر 1402 ساعت 00:21 | 39.2K بازدید | 172 دیدگاه

همزمانی ویژه یکصد و دومین دربی با شماره یک آبی

تولدت مبارک ناصرخان حجازی

دربی بزرگ پایتخت مصادف با روز تولد یکی از بهترین بازیکنان تاریخ استقلال است، مردی که سرخ‌ها هم به او احترام می‌گذارند.

تولدت مبارک ناصرخان حجازی

به گزارش "ورزش سه"، شروع مربیگری برای ناصر حجازی خیلی زود آغاز شد، سال 61 و در روزهایی که او به همراه علی پروین بازیکن، مربی و کاپیتان دو تیم استقلال و پرسپولیس بودند، حجازی در آن روزها تنها 33 سال سن داشت و در آن روزهای موقت دربی پایتخت را با سه پست یاد شده برابر پرسپولیس مساوی به پایان رساند. 

🔼مونولوگ اختصاصی ورزش3 در سالروز تولد گلر خاطره انگیز استقلال🔼

در آن روزها و آن سال‌ها ستاره‌های دروازه‌بانی جهان تا سن 40سالگی در درون دروازه می‌ایستادند و برای حجازی زود بود محوطه هجده قدم را فدای نیمکت کند. پت چنیگیز، دینو زوف، سپ مایر، پیتر شیلتون، ژان ماری فاف و دیگر دروازه‌بان‌های آن سال‌های جهان در آن روزها تا سن 40سالگی ستاره تیمشان بودند و حجازی هم به خاطر همین موضوع نیمکت را به پورحیدری سپرد و دوباره در درون دروازه آبی‌ها ایستاد، با استقلال، پرسپولیس را در پرتماشاگرترین دربی پایتخت برد، دو بار با استقلال قهرمان تهران شد و در آستانه سومین قهرمانی این بار در نیمه نهایی و در روز ماندگار ناصرمحمدخانی و در شبی که روح روان خوبی برای بازی نداشت نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرد و برای همیشه از استقلال رفت.

از استقلال به بنگلادش رفت و در آن روزهای فراموش نشدنی با محمدان به عنوان بازیکن مربی، پرسپولیس بدون پروین را در عین ناباوری شکست داد تا در جام باشگاه‌های آسیا انتقام شکست در تهران را در بنگلادش بگیرد.

ستاره بسکتبالیست دروازه‌بانی ایران، با آن شمایل و استایل دوست داشتنی بعد از شکست پرسپولیس به ایران آمد و در تیم‌های سپاهان، بانک تجارت، شهرداری کرمان و ماشین سازی مربیگری کرد تا در روزهای بد استقلال با شعار خودجوش و ماندگار در ذهن هواداران استقلال که فریاد می‌زدند، دوای درد آبی، فقط ناصرحجازی به استقلال بیاید.

این‌ها داستان مردی است که برای چند روزی در تمرین منچستر انگلیس شرکت کرد، اولین دروازه‌بان ایرانی جام جهانی بود و صراحت لهجه‌اش برای هواداران پرسپولیس هم قابل احترام بود. احترامی که کمتر کسی از بازیکنان رقیب در این سال‌ها از هواداران دیده است و حجازی به آن دست یافت.

ستاره که در سن 62 سالگی به دلیل سرطان برای همیشه از کنار هواداران استقلال رفت، فردا 75 ساله خواهد شد، در این 12 سال که او برای همیشه از بین ما رفته است، قطعه هنرمندان بهشت زهرا روز تولدش مملو از هواداران استقلال بوده است، آنها همه این سال‌ها برای او تولد گرفته‌اند و این بار او روز تولدش مصادف شده است با دربی بزرگ پایتخت! چه تصادفی، تولد اسطوره، شب جمعه و بازیکنانی که این بار به این فکر می‌کنند به جای هواداران و نه در قطعه هنرمندان، بلکه در ورزشگاه آزادی برای مرد بزرگ فوتبال ایران کادو تولد بدهند، جایی که اسطوره سال‌ها دروازه‌بانی کرد، مربیگری کرد و از همه ما و در روز 2 خرداد سال 90 خداحافظی کرد.

از طرف همه می‌گوییم، چه قرمز و چه آبی: «تولدت مبارک ناصر خان»

📝محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها