کد خبر : 1987067 | 23 آذر 1402 ساعت 23:43 | 28.4K بازدید | 2 دیدگاه

اقدام علیه فحاشی در فضای مجازی

اسم بازیکنان آژاکس سه نقطه بود! (عکس)

باشگاه آژاکس در این هفته از بازی‌های خود نام بازیکنانش را از پشت پیراهنشان پاک کرد.

اسم بازیکنان آژاکس سه نقطه بود! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال به عنوان اصلی‌ترین منظر تبلیغاتی هزاره سوم این فضا را به وجود می‌آورد تا سیاستمداران، فرهنگ‌ها و قوانین مدنظر خود را با فوتبال به جهان معرفی کنند.
باشگاه آژاکس هلند تصمیم گرفت برای مبارزه با نفرت پراکنی اینترنتی در بازی‌های این هفته خود برای اسامی درج شده بر روی پشت پیراهن تیمش، از طرحی سفارشی و سه نقطه استفاده کند.

«سه‌نقطه» نمادی جهانی برای ساکت کردن و گزارش‌ کردن پیام‌های حاوی محتوای نفرت‌پراکنی در اینترنت که با هشتگ SilenceSocialHate در فضای مجازی جریان پیدا می‌کند.

1966835

تحقیقات باشگاه نشان داده‌اند در حالی‌ که اکثر هلندی‌ها از پیام‌های حاوی نفرت‌پراکنی اجتماعی رنجیده‌اند، تنها درصد کمی از آنها برای گزارش‌ کردن آن اقدام می‌کنند و این موضوع سبب شده تا به نوعی عادی‌سازی این پیام‌ها سبب آسیب دیدن بافت اجتماعی مردم کشور هلند شود و باشگاه آژاکس به عنوان محبوب‌ترین باشگاه فوتبال هلند امیدوار است با طرح جدید پیراهن خود، با آن مبارزه کند.

برایان برابی، یکی از ستارگان آژاکس، این موضوع را به‌ صراحت توضیح داد: نفرت‌پراکنی اجتماعی، تا زمانی که ما اجازه دهیم ادامه خواهد داشت. آن را نادیده نگیرید و گزارش کنید.

دیدگاه‌ها