کد خبر : 1987151 | 24 آذر 1402 ساعت 13:55 | 22.7K بازدید | 12 دیدگاه

برنامه بزرگ عربستان: انتقال 14 باشگاه به بخش خصوصی

عربستان اعلام کرد که مالکیت 14 باشگاه را به بخش خصوصی این کشور واگذار می‌کند.

برنامه بزرگ عربستان: انتقال 14 باشگاه به بخش خصوصی

به گزارش "ورزش سه"، وزارت دارایی عربستان اعلام کرد که مالکیت 14 باشگاه ورزشی را به بخش خصوصی در این کشور واگذار خواهد کرد و اهدافش از این تصمیم را هم مشخص کرده است.

گفته می‎‌شود که این اقدام برای تقویت این باشگاه‌ها از جنبه تکنیکی و تبلیغاتی است و به آنها این آزادی عمل را خواهد داد که بتوانند به عنوان سازمان‌های تبلیغاتی مستقل برای توسعه ورزش و بهبود عملکردشان فعالیت کنند.

در بیانیه رسمی‌ای که درباره بودجه سال 2024 در سایت وزارت دارایی عربستان منتشر شده به این نکته اشاره شده که برنامه خصوصی‌سازی در طول سال 2023 باعث افزایش همکاری بخش خصوصی شده است. 

1921997

در این متن همچنین تاکید شده که مسیر متنوع سازی اقتصادی با حمایت از بخش رو به رشد خصوصی ادامه پیدا خواهد کرد. این دولت در تلاش است تا بخش تاثیرگذار ورزشی را از طریق سرمایه‌گذاری و پروژه‌های خصوصی سازی برای باشگاه‌های ورزشی به منظور رسیدن به اهداف برنامه 2030 حمایت کند.

وزیر ورزش این کشور در ماه ژوئن گذشته انتقال مالکیت چهار باشگاه الاتحاد، الاهلی، النصر و الهلال را به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی و تبدیل آنها به شرکت را به عنوان بخشی از پروژه خصوصی‌سازی اجرا شده توسط محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، اعلام کرده بود.

او همچنین در جریان کنفرانس پروژه خصوصی‌سازی برای باشگاه‌های ورزشی اعلام کرد که 75 درصد از اعضای هیئت مدیره هر باشگاه در اختیار این صندوق و 25 درصد هم در اختیار مجمع عمومی خواهد بود.

دیدگاه‌ها