کد خبر : 1987235 | 25 آذر 1402 ساعت 04:28 | 35.3K بازدید | 31 دیدگاه

هرگز نمی‌توانید جهت توپ را حدس بزنید

عجیب‌ترین اتفاق ممکن درباره ضربات پنالتی یامگا!

کوین یامگا سومین ضربه پنالتی خود را در فصل جاری در جهتی به گل تبدیل کرد که امسال هرگز به آن سمت نزده بود.

عجیب‌ترین اتفاق ممکن درباره ضربات پنالتی یامگا!

به گزارش "ورزش سه"، این مسئله که کوین یامگا ضربات پنالتی را تحت هیچ شرایطی از دست نمی‌دهد و وقتی پشت توپ قرار می‌گیرد، خیال همه از گل شدن توپ راحت است را همگان باور دارند.

ستاره کامرونی- فرانسوی استقلال در لحظات پایانی دربی پایتخت هم به زیبایی هرچه تمام‌تر ضربه پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرد تا استقلال باخت را با تساوی عوض کند و یک امتیاز به دست بیاورد.

یامگا در فصول اخیر تبحر ویژه خود در ضربات پنالتی را نشان داده و همین که از 17 ضربه پنالتی 16 بار برای استقلال گلزنی کرده، گواه خوبی برای این ادعا است. مسئله مهم اما غیرقابل پیش بینی بودن ضربات پنالتی یامگا است.

این بازیکن خارجی توانمند لیگ برتر در این فصل سه ضربه پنالتی برای استقلال زده و آنها را به گل تبدیل کرده اما جالب است که بدانید هیچ کدام از این ضربات به یک سمت خاص زده نشده است!

در سال‌های اخیر اینطور جا افتاده که مربیان دروازه‌بانی با هر تیمی بازی دارند، به آنالیز ضربات پنالتی‌‎زن اول حریف می‌پردازند تا گلر خود را از سمت ضربه آن بازیکن آگاه کنند. چنین آنالیزی اما برای ضربات پنالتی کوین یامگا امکان پذیر نیست، چون او هربار توپ را به سمتی متفاوت از پنالتی قبلی می‌فرستد و به تور می‌چسباند.

1967224

این بازیکن فرانسوی-کامرونی در لیگ بیست و سوم مقابل هوادار، شمس‌آذر و پرسپولیس پنالتی زده است. یامگا در جریان برد 3 بر 2 استقلال مقابل هوادار گل اول را از روی نقطه پنالتی زد. او توپ را درست به وسط دروازه علیرضا حقیقی فرستاد و جالب اینکه گلر باتجربه تیم هوادار به سمت چپ خودش پرید. در بازی با شمس آذر هم استقلال صاحب ضربه پنالتی شد که اینبار یامگا توپ را به سمت راست گلر و البته فضای بالای دروازه فرستاد.

او در بازی اخیر مقابل پرسپولیس هم جهت متفاوتی را انتخاب کرد و در حالی که بیرانوند به سمت راست خودش پریده بود، یامگا با یک مکث کوتاه توپ را به سمت چپ گلر فرستاد و گل تساوی استقلال را به ثمر رساند.

بی‌شک این شکل از تبحر در زدن پنالتی اتفاقی است که جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان را خرسند می‌کند؛ حالا استقلالی‌ها در هر بازی که صاحب پنالتی شوند، خیالشان راحت است که یامگا آن را به گل تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها