کد خبر : 1987707 | 27 آذر 1402 ساعت 11:17 | 58.6K بازدید | 152 دیدگاه

آنها هم باید از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شدند

اولیایی: پرسپولیس با مدارک دروغین آسیایی شد

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید اگر استقلال سال گذشته بدهی استراماچونی را پرداخت می‌کرد، پرسپولیس هم نمی‌توانست به آسیا برود.

اولیایی: پرسپولیس با مدارک دروغین آسیایی شد

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته و بعد از حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بر سر صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس هم بحث‌هایی وجود داشت. در آن زمان گفته شد که وزارت ورزش نامه‌ای را زده و اعلام کرده مالکیت پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شده و همین نامه در سامانه مربوط به صدور مجوز حرفه‌‌ای هم ثبت شده است.

حالا بعد از حدود یک‌سال از گذشت زمان درج این نامه حالا کاظم اولیایی عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در این خصوص به اظهار نظر پرداخته و عنوان کرده موضوع مالکیت مشترک همچنان پابرجا است و با یک ادعای نادرست پرسپولیس پارسال مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت کرده است.

ویدئو: 319654

اولیایی در گفت‌وگوی اخیر خود در این‌باره بیان کرد: «متاسفانه مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس پابرجا است. آن نامه‌ای که درباره‌اش حرف می‌زدند خلاف واقع بود. من در کمیته بدوی اصرار داشتم که این مسئله نادرست است. آن زمان نامه‌ای را آوردند که در دولت تصویب شده یکی از باشگاه‌ها به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شود و وزارت ورزش نامه‌ را به گونه‌ای ابلاغ کرد که این مسئله انجام شده است. بعدها اما خود وزارت اقتصاد و دارایی بعد از مدت‌ها گفتند امکانش نیست و این اتفاق رخ نداده و استقلال و پرسپولیس همچنان دولتی هستند. برای ما از اول هم مثل روز این مسئله روشن بود.»

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در پاسخ به این پرسش که پس چطور پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت، گفت: «با همین نامه خلاف واقع متاسفانه... من به کنفدراسیون فوتبال آسیا اصل موضوع را ابلاغ کردم و اجازه داده شد. مسئولیت آن البته با وزارت ورزش بود و مثل سال‌های قبل که ایران را جریمه کرده‌اند، این‌بار هم جریمه‌ای را در نظر می‌گرفتند. به‌خاطر ادعای خلاف واقع.»

اولیایی درباره اینکه موضوع حذف استقلال فقط به بدهی مربوط به استراماچونی برمی‌گشت، افزود: «بحث استقلال همین بود. چون بدهی را پرداخته نکرده بودند، موضوع استقلال اصلا در کمیته پرونده‌اش طرح نشد.»

او در پاسخ به این پرسش که اگر استقلال بدهی‌اش را پرداخت کرده بود، تکلیف مالکیت مشترک دو باشگاه چه می‌شد، گفت: «هردو باشگاه دچار مشکل می‌شدند. ما می‌خواهیم هر دفعه یه چیزی را اعلام کنیم و عبور کنیم. الان هم می‌خواهیم همین کار را کنیم.»

دیدگاه‌ها