کد خبر : 1987880 | 28 آذر 1402 ساعت 02:00 | 4K بازدید | 3 دیدگاه

بررسی بازی‌های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان (1)

دورتموند-آیندهوون، یادگاری‌های آژاکس برای اروپا

دورتموند و آیندهوون قرار است در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر یکدیگر صف‌آرایی کنند.

دورتموند-آیندهوون، یادگاری‌های آژاکس برای اروپا

به گزارش "ورزش سه" قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز انجام شد و تیم‌های حاضر در مرحله حذفی رقبای خود را در این ایستگاه شناختند و اکنون باید خود را برای تقابل‌های رفت و برگشت آماده کنند و در یکی از دیدارهای این مرحله قرار است دورتموند و آیندهوون به مصاف یکدیگر بروند. آیندهوون که در لیگ تمامی دیدارهای خود را پیروز شده و از طرفی در اروپا پس از آرسنال به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد باید در جدال با دورتموندی قرار بگیرد که شاید در بوندسلیگای این فصل قافیه را به دیگر مدعیان باخته باشد، اما هرچه باشد شاگردان ترزیچ صدرنشین گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا شدند.

دورتموند-آیندهوون
دو تیم در سال  2002 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر دیدار کردند که حاصلش یک برد برای دورتموند و یک تساوی بود. دو جدال خاطره‌انگیز که ماتیاس سامر هدایت دورتموند را بر عهده داشت و با داشتن ستارگانی چون یان کولر توماس روسیچکی، اورتون، سباستین کل و ینس لمان به رقابت با تیمی پرداخت که هدایتش را گاس هیدینک بر عهده گرفته بود و نامی چون آرین روبن به تازگی خودش را در جهان فوتبال معرفی کرده بود.

1968397

پتر بوش و تیم سابقش
پتر بوش، سرمربی آیندهوون، نیز در سال 2017 هدایت دورتموند را بر عهد داشت و اکنون قرار است به نوعی با تیم سابق خودش دیدار داشته باشد. او در 24 بازی، 8 برد، 6 تساوی و ده شکست را تجربه کرد. او پس از آن هم به بایر لورکوزن رفت که یکی از مهمترین شاگردانش در لورکوزن یولیان براندت بازیکن فعلی دورتموند بود.

قرار ملاقات پسران آژاکس
سرجینیو دست و نوا لانگ از آیندهوون و سباستین هالر و دونیل مالن از دورتموند همگی محصولات آکادمی آژاکس هستند که البته در کنار یکدیگر در این تیم هم بازی کردند، اما دست تقدیر باعث شده تا این چهار نفر اکنون در این جدال مقابل همدیگر قرار بگیرند.

جدالی با رنگ بوی آمریکایی
این دیدار همچنین تقابل سه ملی پوش فوتبال آمریکا نیز خواهد بود. جیووانی رینا از سمت دورتموند و دست همراه با ریکاردو پاپی 20 ساله برای آیندهوون بازی می‌کنند که قطعا تقابلشان با همدیگر اتفاقات خاصی را رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ها