کد خبر : 1987929 | 28 آذر 1402 ساعت 01:00 | 25.1K بازدید | 21 دیدگاه

اعتراض بسیار تند بازیکنان علیه جام باشگاه‌های جهان

اتحادیه بین‌المللی فوتبالیست‌ها بار دیگر مخالفت خود با فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان که فیفا آن را در سال 2025 با 32 تیم راه‌اندازی می‌کند، ابراز کرد.

اعتراض بسیار تند بازیکنان علیه جام باشگاه‌های جهان

به گزارش "ورزش سه"، پس از اعلام فیفا مبنی بر برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان با حضور 32 تیم بین 15 ژوئن تا 13 ژوئیه، اتحادیه بین‌المللی فوتبالیست‌ها در بیانیه‌ای تند مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرد. در این بیانیه آمده است :" این تصمیم بدون اعمال تدابیر امنیتی بیشتر برای حجم کاری بازیکنان گرفته شده و نشان‌دهنده عدم توجه به سلامت روحی و جسمی بازیکنان و همچنین زندگی شخصی و خانوادگی آنهاست. فیفا با این کار زمان استراحت و ریکاوری این بازیکنان را در پایان فصل 2024-25 کاهش می‌دهد و با تغییر تعادل بین مسابقات ملی و بین المللی، فوتبال ملی را هم مختل می‌کند. 
فوتبالیست‌ها باید در پایان یک فصل 11 ماهه با تنها کمی استراحت که کافی هم نیست خود را برای فصل بعد آماده کنند. فوتبال دغدغه اصلی بازیکنانی است که دارای چندین بازی باشگاهی و ملی هستند که منجر به فرسودگی شغلی، آسیب‌های جسمی، مشکلات سلامت روانی، کاهش عملکرد و خطرات طولانی مدت برای حرفه آنها می‌شود.

1968493

یک بار دیگر تصمیم‌ برای افزایش تعداد رقابت‌ها بدون اجرای اقدامات حفاظتی کافی و بدون در نظر گرفتن هیچ صدایی از سوی بازیکنانی که در خط مقدم محبوبیت و درآمدزایی بازی هستند، انجام شده است که بسیار ناامیدکننده است."

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که به درخواست‌های این اتحادیه برای ایجاد کارگروه در مورد اصول رفاه بازیکنان از سوی فیفا "پاسخی" داده نشده است و "روند فعلی فیفا برای رسیدگی به مشکل تقویم بازی‌های جهانی نه تنها اتحادیه‌های بازیکنان را از قالب آینده مسابقات حذف کرده است، بلکه صدای فوتبالیست‌ها را در مورد سلامت جسم، روان و عملکرد خود نادیده گرفته است."

دیدگاه‌ها