کد خبر : 1988046 | 28 آذر 1402 ساعت 14:48 | 18.6K بازدید | 19 دیدگاه

معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد:

مکانیسم حضور سپاهان در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان اصفهان، نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در هفته آخر بهمن ماه باید به مصاف رقیبش برود.

مکانیسم حضور سپاهان در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم سپاهان اصفهان تنها نماینده ایران در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 24-2023 آسیاست.

پس از راهیابی شاگردان ژوزه مورایس به این مرحله، تکلیف قرعه‌کشی و روند انتخاب حریف احتمالی آن‌ها مشخص نبود. حامد مومنی، عضو دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال، توضیحاتی در این باره ارائه کرده است.

حامد مومنی، معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال، در گفت‌وگو با برنامه دیدار برتر درخصوص شرایط وضعیت برگزاری مسابقات یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: "مکانیسم قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان به صورت رسمی از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده است. خیلی خلاصه عرض می‌کنم، 8 تیم از منطقه غرب و 8 تیم از منطقه شرق آسیا در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند که مکانیسم برای هر دو منطقه یکسان است.

او ادامه داد: "5 تیم به عنوان سرگروه گروه‌های پنجگانه صعود کردند و سه تیم به عنوان بهترین تیم دوم گروه‌ها صعود کردند. 5 تیم سرگروه در گلدان یک قرار می‌گیرند و بهترین تیم‌های دوم در گلدان 2 قرار می‌گیرند. برای اینکه تعداد تیم‌های هر دو گلدان برابر باشد، از گلدان اول یک تیم به صورت تصادفی در گلدان دوم قرار می‌گیرد که در این صورت هر گلدان 4 تیم خواهد داشت. مرحله یک هشتم نهایی در 4 دیدار رفت و برگشتی برگزار می‌شود. مرحله رفت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 23 و 24 بهمن و مرحله برگشت در روزهای 30 بهمن و یکم اسفندماه خواهد بود.

ویدئو: 319820

مومنی درباره جزئیات قرعه‌کشی عنوان کرد: "قرعه‌کشی به این شکل خواهد بود که تیم‌های اول تا چهارم گلدان دوم که در واقع بهترین تیم‌های دوم صعود کرده بودند، اسم آن‌ها از گلدان خارج می‌شود و به عنوان میزبان دور رفت انتخاب می‌شود که یکی از آن‌ها تیم سپاهان اصفهان به عنوان نماینده ایران خواهد بود. مسابقه این دور در 23 یا 24 بهمن خواهد بود. 4 تیم بعدی که نام آ‌ن‌ها از گلدان اول خارج می‌شود میزبان دور بعدی خواهند بود. تیم‌هایی که در مرحله گروهی با یکدیگر همگروه بودند در مرحله یک هشتم به هیچ عنوان مقابل هم بازی نمی‌کنند. به عنوان مثال اگر نام الهلال و نوبهار با هم در بیاید، چون در گروه چهارم مسابقات همگروه بودند، الهلال به صورت اتوماتیک به مرحله بعدی می‌رود تا مقابل هم بازی نکنند."

معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: "قرعه‌کشی پنج‌شنبه، هفتم دی ماه، در محل کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و در حاشیه این قرعه‌کشی نمایندگان باشگاه سپاهان در کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد که تمامی مقررات آنجا برای تیم‌های شرکت کننده در مرحله حذفی مرور می‌شود."

دیدگاه‌ها