کد خبر : 1988260 | 29 آذر 1402 ساعت 11:18 | 154.8K بازدید | 173 دیدگاه

درخشان‌ها با گل‌های پرشمار؛

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر

بردهای مقتدرانه در نیمی از مسابقات هفته کاری کرد تا انتخاب برترین‌ها کار چندان سختی نباشد.

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی پیگیری شد که نیمی از بازی‌ها با تساوی به پایان رسید و در این بین نمایش درخشان یکی از گلرها در بین هشت تیم، کاری کرد تا جزء بازیکنان منتخب قرار بگیرد و عملکردش بیش از سایرین به چشم بیاید و مهره هجومی استقلال خوزستان نیز با دبل مقابل پرسپولیس خودنمایی کرد، اما 9 نفر دیگر از تیم‌های برنده انتخاب شده‌اند.

استقلال با عملکرد هجومی در ورزشگاه آزادی، کسب پیروزی چهار بر صفر مقابل نساجی مازندران و تثبیت صدرنشینی و سپاهان با ادامه نمایش توفانی در دیدار خارج از خانه با هوادار تهران و زدن پنج گل برای قرار گرفتن در رده دوم جدول، هر کدام سه بازیکن و ملوان انزلی با برتری شگفت‌انگیز در رفسنجان برابر مس، دو بازیکن در تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر دارند که یک بازی باقی‌مانده دیگر هم از تراکتور به‌خاطر برتری در جدال با پیکان انتخاب شده است.


دروازه‌بان مهارتوپ

احمد گوهری (آلومینیوم)
جدال 6 امتیازی هفته یک بازیکن ویژه داشت که نگذاشت نتیجه‌ای غیر از تساوی رقم بخورد؛ آلومینیوم اراک با وجود اینکه نیمه اول نمایش بهتری نسبت به گل‌گهر داشت، اما به مرور زمان تحت فشار تیم پرمهره حریف قرار گرفت و سیرجانی‌ها به‌شدت سعی در کسب پیروزی و کم کردن فاصله امتیازی با بالانشینان داشتند، اما احمد گوهری با نمایش موثرش و واکنش‌هایی که داشت، نگذاشت این اتفاق بیفتد. دروازه‌بان آلومینیوم با خروج‌های موفق، بیرون کشیدن توپ از زیر طاق دروازه و شیرجه‌های موثر به روند شکست‌ناپذیری تیمش هم ادامه داد.

1969010

مدافعان دفاع

محمد قربانی (سپاهان)
اگر رامین رضاییان میل به هجوم زیادی دارد و در بیشتر مسابقات داخلی و آسیایی این فصل در خط حمله تیمش دیده می‌شود، خیال‌اش از وجود بازیکنی مثل محمد قربانی که پشت سرش به سمت راست خط دفاعی می‌رود و پشت او را پوشش می‌دهد، راحت است و در دیدار این هفته مقابل هوادار هم چنین اتفاقی افتاد. قربانی که روی یکی از گل‌های تیمش با پاس بلند موثر بود و پایه‌گذاری کرد، اگر بدشانس نبود گلِ سالم او هم روی ارسال میلاد زکی‌پور به ثبت می‌رسید ولی پرچم اشتباه کمک داور کاری کرد تا از این مهم محروم بماند. قربانی در بخش دفاعی هم بدون اشتباه بود و یک دفع توپ عالی برای بسته ماندن دروازه تیمش هم داشت.

1965826

آرمین سهرابیان (استقلال)
شاید ذهن او پس از اتفاقی که در دربی افتاد، درگیر شده بود، اما آرمین سهرابیان نشان داد خیلی زود خودش را به شرایط ایده‌آل رسانده و توانست پنج روز پس از دیدار با پرسپولیس، در ورزشگاه آزادی بدرخشد و در جریان پیروزی چهار بر صفر مقابل نساجی، گل اول را با ضربه سر بزند و پاسِ چهارمین گل را هم با پیشروی تا زمین حریف، به جلالی بدهد. سهرابیان که توانست دومین گل و اولین پاس گل فصل خود را ثبت کند، در فاز دفاعی هم عملکرد خوبی داشت و نگذاشت مهره‌های هجومیِ تیم مهدی رحمتی کاری از پیش ببرند و حتی یک گل هم بزنند.

1968747

سید ابوالفضل جلالی (استقلال)
مدافع چپ تند و تیز استقلال جزء معدود بازیکنان این تیم به شمار می‌رود که در تمام 13 مسابقه این فصل لیگ برتر به میدان رفته و توانسته نمایش کم‌نوسان و موثری برای صدرنشینی تیمش داشته باشد و این هفته هم برابر نساجی چنین اتفاقی برای او افتاد. ابوالفضل جلالی در تقابل با نساجی برتری کامل در نبردهای زمینی داشت و نگذاشت از سمتش حمله جدی شکل بگیرد. علاوه بر کارهای دفاعی، او پاس گل او را هم با یک سانتر تماشایی داد و گل چهارم را هم به زیبایی با پای راست خود به گوشه دروازه فرستاد.

1968824

هافبک‌ها هافبک

برایان دابو (سپاهان)
بازی به بازی درخشان‌تر کار می‌کند و نمایش او در خط میانی سپاهان موجب شده تا ژوزه مورایس نتواند بازیکن جایگزینی در ترکیب اولیه برای او داشته باشد. برایان دابو پس از تاثیرگذاری در دیدارهای گذشته، این هفته مقابل هوادار بهترین عملکردش را برای پیرزی پُرگل مقابل هوادار داشت و توانست پاس گل دوم را با فرار از سمت چپ و ارسال برای شهریار مغانلو بدهد و پس از آن هم یک پاس گل تماشایی دیگر با پا به توپ استثنایی از میانه میدان و پاس در عمق برای کاوه رضایی ثبت کند تا یکی از بهترین‌های تیمش لقب بگیرد.

1968948

آرش رضاوند (استقلال)
نامش در بین گلزنان و پاسورها در برد 4 گله آبی‌ها مقابل نساجی مازندران دیده نمی‌شود، اما آنقدر در میانه میدان خوب کار کرد که بازیکنان خلاق و نقطه قوت تیم حریف کاری از پیش نبرند. رضاوند که مهره مورد علاقه جواد نکونام است و در فولاد هم تجربه کار با او را دارد، در مسابقه دیروز با گردش توپ، پاس‌های کم‌اشتباه و رو به جلو کاری کرد تا تیمش مدام در حمله باشد و البته پاس گل دوم را هم خودش پایه گذاشت تا نقش مهمی برای ماندن تیمش در صدر جدول ایفا کند و در تیم منتخب قرار بگیرد.

1969013

وینگرهاوینگر

جواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)
پرسپولیس فکرش را نمی‌کرد در اهواز و مقابل تیم قعرنشین لیگ برتر غافلگیر شود، اما پدیده این فصل لیگ برتر بازهم موثر ظاهر شد و توانست دو بار دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند. جواد آقایی‌پور که نمایش متفاوتی از امتیازهای این فصل تیمش داشته، در دیدار مقابل پرسپولیس روی یک اشتباه توانست سرخ‌پوشان را غافلگیر کند و عقب بیندازد و چهار دقیقه پس از شروع نیمه دوم هم با فرار از بین مدافعان و یک شوت سرضرب در محوطه 6 قدم، گل دوم را بزند تا عملکردش بیشتر از تمام بازی‌های این فصل به چشم بیاید.

1968757

پدرام قاضی‌پور (ملوان)
وینگ‌بک چپ تیم ملوان عملکردی درخشان در دیدار با مس رفسنجان داشت و با حضور دائمی در محوطه جریمه حریف، خود را به‌عنوان تهدید دائمی علیه مسی‌ها نشان داد. او در نیمه اول دو گل به ثمر رساند، اما جدای از این دو گل، حضور فعالانه این بازیکن و بازگشت سریع به دفاع موجب شد تا بهترین بازیکن ملوان در این هفته لقب بگیرد. قاضی‌پور که این فصل با نظر تارتار پست و شرح وظایف متفاوتی دارد، تا پیش از این فصل هرگز موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده بود اما حالا با سه گل جزء گلزن‌ترین بازیکنان تیمش قرار دارد.

1969017

مهاجمان مهاجم

محمدرضا سلیمانی (ملوان)
مهاجم تعویضی تیم مهدی تارتار دوباره درخشید و این‌بار موفق به گلزنی هم شد. سلیمانی که با سهمیه فیفا به ملوان پیوسته، بعد از ورود به زمین یک پاس گل داد، اما موفق شد با گلزنی، برتری ملوان در این بازی را پرگل‌تر کند. محمدرضا سلیمانی دقایقی بعد هم از مس رفسنجان یک پنالتی هم گرفت و خودش پشت توپ ایستاد تا با فریب دروازه‌بان حریف، توپ را به تور مس رفسنجان بچسباند و نشان دهد که در پنالتی هم تبحر دارد. حالا با این نمایش درخشان و حضور در تیم هفته، سلیمانی امیدوار است در بازی با تراکتور از ابتدا وارد زمین شود و شاید در این بازی 6 امتیازی هم برای ملوان بدرخشد.

1969019

مهدی عبدی (تراکتور)
ستاره خط حمله تراکتور مقابل پیکان کسی نبود جز مهدی عبدی. او تنها 23 دقیقه فرصت بازی داشت و موفق شد روی یک ضربه سر و همچنین یک موقعیت تک به تک دو گل بزند و یک پیروزی مهم را برای تیمش کسب کند. عبدی در این بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، اما نشان داد یک مهاجم توانمند در محوطه جریمه است و این را با دو گل متفاوت کاملا ثابت کرد. در صحنه گل اول عبدی جای‌گیری بسیار خوبی داشت و در دهانه دروازه توپ را تبدیل به گل کرد و در صحنه گل دوم نیز بهترین استفاده را از اشتباه مدافع حریف کرد و با آسودگی خاطر ناصری را دریبل زد و توپ را به قعر دروازه او فرستاد تا در این فصل لیگ برتر پنج گله شود.

1968895

شهریار مغانلو (سپاهان)
بعد از اینکه در دیدار مقابل مس رفسنجان به‌عنوان یار جانشین به زمین آمد و دبل کرد و در مسابقه معوقه با فولاد خوزستان هم یک گل به ثمر رساند، دوباره جایگاهش را در ترکیب طلایی‌پوشان به دست آورد و در تقابل دیروز برابر هوادار تهران مرد اول تیمش بود تا یک پیروزی پُر گل دیگر کسب کنند و عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر را نگه دارند. شهریار در دقیقه 9 روی گل اول تیمش با گذاشتن پِرس روی مدافع حریف و در ادامه گلزنی رامین رضاییان موثر بود و پس از آن هم پاس دابو را با یک ضربه بغل پا تبدیل به گل کرد و قبل از اینکه به رختکن بروند هم یک پنالتی گرفت و خودش به تور چسباند تا بردشان را خیلی زود قطعی کند. مغانلو با دبل مقابل هوادار هم بالاخره در کنار رضا اسدی به صدر جدول گلزنان رسید و هشت گله شد.

1968680

دیدگاه‌ها