کد خبر : 1988980 | 02 دی 1402 ساعت 19:08 | 342.4K بازدید | 147 دیدگاه

رخ‌ تو‌ رخ دبیر عکس ورزش سه با بهترین مربی قرن

تاریخ فوتبال تا ابد به این نابغه مدیون است

پپ گواردیولا با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها یک بار دیگر اشتهای سیری‌ناپذیر خود نسبت به موفقیت جدید را یادآوری کرد.

تاریخ فوتبال تا ابد به این نابغه مدیون است

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و بایرن مونیخ از بدو تاسیس غول فوتبال دنیا بوده و خواهند بود اما تبدیل کردن منچسترسیتی از یک تیم علاقه‌مند به حضور در جمع مدعیان به تیمی عنوان‌دار و مدعی اصلی قهرمانی در هر تورنمنت، تنها از پس یک نفر بر می‌آمد و او کسی نبود جز پپ گواردیولا، موفق‌ترین سرمربی قرن بیست و یکم.

سرمربی اسپانیایی که با حضور در بارسلونا سبک جدیدی از فوتبال را پدید آورد و با نمایش تیم تحت هدایت خود واژگان تازه‌ای به ادبیات فوتبال بخشید، پس از کسب هر آنچه که در رده باشگاهی ممکن بود، همچنان به شکلی اعجاب‌انگیز در جست‌و‌جوی افتخارات بعدی است.

1970264

وقتی یکی از خبرنگاران از پپ قبل از بازی فینال در مورد راهکار او برای حفظ انگیزه در گرفتن جام‌های جدید پرسید، گواردیولا در جواب گفت تا کنون با منچسترسیتی این جام را کسب نکرده است!

او در نهایت اما شب گذشته با یک پیروزی درخشان عنوان قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را به کارنامه پر و پیمان خود اضافه کرد تا احتمالا دفعه بعدی که با منچسترسیتی در این جام شرکت می‌کند، بگوید «یک بار بیشتر قهرمان این جام نشده‌ام!»

1970262

صحبت از پپ گواردیولا، صحبت از پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال نیست که الکس فرگوسن به شایستگی بر بلندای قله ایستاده اما قطعا تردیدی در اینکه گواردیولا برترین مربی عصر حاضر است وجود ندارد. نابغه‌ای که رکوردی خیره‌کننده دارد؛ او سابقه قهرمانی در هرجامی که رقابت کرده را دارد!

1970261

همه اینها کافی بود تا دبیر عکس ورزش سه، عمده تمرکز خود در این مسابقه را معطوف به خارج از مستطیل سبز کند؛ جایی که برق کت و شلوار طوسی و پیراهن سفید پپ، بیشتر از همیشه کنار نیمکت لنز دوربین را به سمت خودش می‌ربود.

1970265

گواردیولا حتی بعد از اینکه تیمش با سه گل از حریف پیش بود هم با یک حساسیت خاص، ریز به ریز عملکرد بازیکنانش را زیر نظر داشت و روی جزئی‌ترین موارد هم دقت به خرج می‌داد.

1970266

از بازی تیم‌های این سرمربی هم به خوبی مشخص است که او برای تمام لحظات بازی برنامه دارد، اما گواردیولا برای بعد از بازی هم برنامه دارد؛ تقسیم شادی و احساسات خود با خانواده‌اش، سوژه دلچسبی بود. پپ دیشب نشان داد جلوتر از بهترین مربی جهان بودن، یک پدر نمونه است.

این گزارش تصویری را به صورت کامل می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها