کد خبر : 1990460 | 08 دی 1402 ساعت 15:32 | 42.1K بازدید | 76 دیدگاه

بر اساس آخرین سند فیفا

بارسلونا و لیورپول غایبان بزرگ جام باشگاه‌های جهان!

فیفا تیم‌های نهایی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ را معرفی کرد و با وجود اینکه چند جای خالی باقی مانده است اما تیم‌هایی مانند بارسلونا و لیورپول می‌توانند غایبان بزرگ اولین دوره جام باشند.

بارسلونا و لیورپول غایبان بزرگ جام باشگاه‌های جهان!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه همچنان همه تیم‌های فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان مشخص نشده‌اند، اما فیفا به تازگی سندی منتشر کرده است که در آن بسیاری از جایگاه‌های جام پر شده و فقط چند جای خالی باقی مانده است.

۸ تیم از ۱۲ تیم اروپایی جام جهانی به‌خاطر قهرمانی در لیگ قهرمانان و قرار گرفتن در رده‌های بالای رتبه‌بندی فیفا به جام راه یافته‌اند. سه تیم چلسی، رئال مادرید و منچستر سیتی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان و پنج تیم دیگر که بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، اینتر، پورتو و بنفیکا هستند نیز به دلیل برتری در رتبه‌بندی فیفا در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ حضور خواهند داشت.

سپس ۴ جای خالی در سهمیه‌های اروپایی باقی می‌ماند که یکی از آن به قهرمان چمپیونزلیگ ۲۰۲۴ تعلق خواهد گرفت و سه تیم دیگر نیز با رتبه‌بندی نهایی فیفا مشخص می‌شوند. در حال حاضر بروسیا دورتموند، اتلتیکو مادرید، یوونتوس و سالزبورگ شانس بیشتری برای تصاحب این جایگاه‌ها دارند.

یکی از غافلگیری‌های بزرگ جام باشگاه‌های جهان می‌تواند عدم حضور بارسلونا باشد. مگر اینکه شاگردان ژاوی هرناندز بتوانند قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۲۴ شوند. احتمال غیبت لیورپول، ناپولی، میلان و لاتزیو نیز وجود دارد اما آنها از طریق رتبه‌بندی نیز می‌توانند حضورشان را قطعی کنند. دیگر تیم‌های غایب آژاکس و منچستر یونایتد هستند که غیبت آنها تقریبا قطعی شده است.

تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵:

اروپا:
رئال مادرید 
منچستر سیتی
چلسی 
بایرن مونیخ 
پاری سن ژرمن 
اینتر میلان 
پورتو 
بنفیکا
به اضافه ۴ تیم دیگر

1972504

آفریقا:
الاهلی
ویداد
مملودی ساندونز

آسیا:
اوراوارد
الهلال
جونبوک موتورز

کنکاکاف:
مونتری
لئون
سیاتل ساندرز

آمریکای جنوبی:
فلومیننزه
فلامنگو
پالمیراس
بوکا جونیورز
ریور پلاته

نیمار اگر در الهلال بماند می‌تواند در جام باشگاه‌های جهان حضور داشته باشد، حضور الهلال در این جام قطعی شده است و آنها با خیال راحت از الان می‌توانند برای حضور و کسب رتبه‌ای خوب در جام رویاپردازی کنند. در آسیا و آفریقا هر کدام حضور سه تیم قطعی شده و قهرمانان لیگ قهرمانان در هر قاره، به‌عنوان تیم‌های چهارم صعود خواهند کرد.

1972505

در کنکاکاف و آمریکای جنوبی نیز وضعیت به همین شکل است و همه تیم‌ها منتظر مشخص شدن قهرمان قاره در سال ۲۰۲۴ هستند تا به‌عنوان تیم‌های آخر حضورشان در جام باشگاه‌های جهان را قطعی کنند.

دیدگاه‌ها