کد خبر : 1990958 | 10 دی 1402 ساعت 13:18 | 19.5K بازدید | 7 دیدگاه

برای من جوسازی کردند

عبدولی: حرف بدی زدم اما فحش ندادم

دارنده مدال برنز المپیک گفت: حرف بدی به کسی نزدم. فحش ندادم، جماعتی که من را گرفته بودند باعث شدند کلمه‌ای از دهانم بیرون بیاید که فحش نبود اما زیبنده هم نبود.

عبدولی: حرف بدی زدم اما فحش ندادم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سعید عبدولی به اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی اشاره کرد و گفت: من حرف بدی به کسی نزدم. فحش ندادم، جماعتی که من را گرفته بودند باعث شد کلمه‌ای از دهانم بیرون بیاید که فحش نبود اما زیبنده هم نبود. متأسفانه جوسازی کردند و این اتفاقات رخ داد.

وی ادامه داد: سه بردار من در این مسابقات روی تشک رفتند، اگرچه برای سامان و امیرحسین هم ناداوری رخ داد اما من واکنش نشان ندادم و کار کوچ را ادامه دادم اما در مورد علیرضا شرایط کاملاً تغییر کرد. حریف علیرضا پسر هیئت کشتی استان قم بود؛ ما این چند روز در منزل شخصی آقای عبدی ساکن بودیم و بسیار میزبانی خوبی از ما داشت که جا دارد از او تشکر کنم، اما بحث کشتی کاملاًً جداست، من به غیر از کشتی برادرم علیرضا، کشتی‌های دیگر را هم کوچ کردم و هیچ کار اشتباهی از من سر نزد.

عبدولی تأکید کرد: در کشتی علیرضا داورها اشتباه کردند، هر چند که این موضوع را قبول ندارند، اما حتی هادی عامل هم که یکی از کارشناسان کشتی است در تلویزیون اعلام کرده بود خطا صورت نگرفته و حتی قاضی تشک هم گفته بود که ما اعلام کردیم اخطار نباید بدهند چون اتفاقی رخ نداده است، اما رئیس تشک یک کار غیرقانونی انجام داد و به سمت هیئت ژوری رفت، در صورتی‌که چنین کاری نباید انجام دهد. رئیس تشک می‌تواند فیلم را بازبینی کند اما حق ندارد به هیئت ژوری امر و نهی کند.

دارنده مدال برنز المپیک ادامه داد: موضوعی که شاید در تلویزیون مشخص نبود اما در فیلم‌هایی که گرفتند این صحنه موجود است این بود که داور به مربی عبدی می‌گفت چلنچ بگیرید. چرا باید بین کشتی‌گیران تفاوت بگذارند؟ چرا باید در ملاعام و جلوی چشم همگان در حق یک کشتی‌گیر اجحاف شود، این آقایان مگر انصاف ندارند. این موضوع باعث ناراحتی من شد. زمانی هم که درگیری به وجود می‌آید کسی که انگشت اشاره روی او هست بیشتر در معرض دید است. من به سمت هیئت ژوری رفتم که فیلم را با آن‌ها ببینم و توضیح بدهم اما جوسازی کردند که نمی‌دانم به عمد بود یا نه، متأسفانه من را گرفتند و طوری این موضوع را جلوه دادند که انگار من به دنبال درگیری هستم در صورتی‌که من فقط می‌خواستم صحبت کنم.

عبدولی گفت: امیر عبدی یک کشتی‌گیر آینده‌دار است و امیدوارم به حقش برسد. زمانی که از تشک بیرون آمدم با برادرم خیلی صحبت کردم. واقعاً عبدی کشتی خوبی گرفت اما اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد نتیجه کشتی تغییر می‌کرد. زرنگ‌بازی‌های داوری مانع آن شد. نیاز نیست داور فقط امتیاز بدهد که کشتی‌گیر ببازد، او می‌تواند با اخطار و قطع کردن‌های نا به جا یک کشتی‌گیر را بازنده اعلام کند. بعضی وقت‌ها داور کارهایی انجام می‌دهد که به لحاظ روحی و روانی روی عملکرد کشتی‌گیر اثر می‌گذارد.

وی در واکنش این سوال که بهتر نبود این موضوع را به کمیسیون داوری می‌سپرد، عنوان کرد: من سال‌هاست با این ناداوری‌ها دست و پنچه نرم می‌کنم و کاملاً به همه این مسائل آگاه هستم. وقتی سر کسی را بخواهند ببرند، این کار را انجام می‌دهند. برای آن‌ها فرقی ندارد. کمیسیون داوران و هیئت ژوری برای ما یک اسم است و کاملاً به کارهای آن‌ها عادت داریم.

عبدولی همچنین در مورد سطح کیفی مسابقات قهرمانی کشور گفت: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد، به‌خصوص در اوزان ۸۷، ۱۲۰ و ۸۲ کیلوگرم رقابت خیلی خوب بود. سطح مسابقات و میزبانی بی‌نظیر بود و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. امیرحسین برادر کوچکترم در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی گرفت. او حریف تمرینی در شهرستان ندارد.

وی گفت: از روزی که برگشتیم او را مجاب کردیم که به اهواز برود و پیش امیر قاسمی منجزی و پارسا نظری تمرین کند. هرچند وقت یک‌بار هم وقتی میرزازاده پس از پایان اردو به شهرستان آمد با او تمرین کند. امیرحسین چون حریف تمرینی در شهرستان ندارد در بحث خاک شدن با مشکل روبه‌روست، او با سبک‌وزن‌ها کار می‌کند و به همین خاطر فکر می‌کرد راحت می‌تواند آن‌ها را خاک کند اما در این مسابقات متوجه شد که به این راحتی نیست و باید با حریف تمرینی کار کند تا خودش را در این موضوع تقویت کند.

عبدولی در مورد عملکرد سامان عبدولی در مسابقات قهرمانی کشور عنوان کرد: آمادگی سامان بد نبود و کشتی‌های خوبی گرفت. البته یک روز قبل از مسابقه مریض شد و از بدنی ضعیف شده بود. من به او گفتم کشتی نگیرد اما خودش دوست داشت در این میدان روی تشک برود. در خاک بدنش ضعیف بود و حریفانش از نظر بدنی از او قوی‌تر بودند و به همین خاطر کشتی را واگذار کرد. در هر دو کشتی امیرحسین و سامان شاهد ناداوری بودیم. در یک صحنه داور به حریف سامان اخطار نداد و به خاک بنشیند، ولی من خیلی خونسرد برخورد کردم.

دارنده مدال برنز المپیک عنوان کرد: خدا را شکر خوزستان در این مسابقات قهرمان شد. من اولین بارم بود به عنوان مدیرفنی در این مسابقات حضور پیدا می‌کردم. من یک کشتی‌گیر جنگنده بودم و مدال‌های خودم را گرفتم. من الان روی زمین کشاورزی‌ام کار می‌کنم و تنها دغدغه‌ام این است که محصولم را برداشت کنم. تمام اتفاقات قهرمانی کشتی هم فراموش کردم و کینه‌توزی هم نخواهم کرد.

دیدگاه‌ها