کد خبر : 1991105 | 10 دی 1402 ساعت 23:02 | 47.4K بازدید | 109 دیدگاه

اسطوره یووه به دنبال جذاب کردن فوتبال

پیشنهاد عجیب بوفون: دروازه‌ها را بزرگ‌تر کنید!

جانلوئیجی بوفون، اسطوره فوتبال ایتالیا، معتقد است تغییر اندازه دروازه‌ها می‌تواند باعث افزایش جذابیت فوتبال شود.

پیشنهاد عجیب بوفون: دروازه‌ها را بزرگ‌تر کنید!

به گزارش "ورزش سه"، بوفون در حال لذت بردن از زندگی‌اش به دور از مستطیل سبز است، اما این بدان معنا نیست که او به فوتبال فکر نمی‌کند. او مدیر ورزشی تیم ملی ایتالیاست و در حال تقویت مهارت‌هایش به‌عنوان یک مدیر است.

او اخیراً به تغییرات آینده در فوتبال فکر کرده و اکنون نظرش را درباره تغییری که ممکن است فوتبال را جذاب‌تر کند بیان کرده است. او گفت: «صحبت‌هایی درباره تغییرات در فوتبال وجود دارد، اما کسی به موضوعی که در ذهن من است فکر نکرده است. به نظرم می‌توانیم به‌صورت جدی در مورد این موضوع فکر کنیم.

1973456

اندازه دروازه از سال ۱۸۷۵ یکسان بوده است. شاید برای آن زمان دروازه‌‌ها بسیار بزرگ بوده‌اند، اما اکنون به‌ نظرم وضعیت تغییر کرده است. با دقت در چند بازی متوجه حرفم خواهید شد. میانگین قد و توانایی دروازه‌بان‌ها افزایش یافته است و برای ثابت شدن این موضوع کافی است این آمار را ببینید. ۳۰ سال پیش به ازای هر ۵۰ شوت از راه دور ۱۰ گل زده می‌شد و الان حداکثر ۳ گل. از راه دور گل زدن به دروازه‌بان دو متری خیلی سخت است. اگر اندازه دروازه‌ها تغییر کند دروازه‌بان‌ها نیز تواناتر می‌شوند و در کنار آن فوتبال هم جذاب‌تر می‌شود.»

دیدگاه‌ها