کد خبر : 1991945 | 14 دی 1402 ساعت 12:30 | 158K بازدید | 158 دیدگاه

از پیام و عارف تا صالح و صادق

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر

شاید نام چند بازیکن حاضر در تیم منتخب را نشنیده باشید، بازیکنانی که این هفته بهترین نمایش‌های خود را ارائه کردند.

تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هفته پانزدهم لیگ برتر ایران در حالی به پایان رسید که پرسپولیس و سپاهان، متوقف شدند و صدر جدول را به تیم نکونام واگذار کردند. اما با این حال سورپرایز هفته، شمس‌آذر قزوین بود که با نمایشی درخشان موفق شد تیم ژوزه مورایس را در استادیوم خانگی خود زمین‌گیر کند.

در این بین بهترین برد هفته متعلق به تیم تراکتور است که دو بازیکن خود را در تیم منتخب می‌بیند. تراکتور در این بازی علاوه بر سه گلی که به ثمر رساند، دروازه خود را هم بسته نگه داشت تا به این ترتیب، بیشترین کلین‌شیت در نیم فصل لیگ برتر ایران را در اختیار داشته باشد.

همچنین اولین برد هوادار با سرمربیگری مسعود شجاعی، یک بازیکن از این تیم را موردنظر کارشناسان "ورزش سه" قرار داده و در کنار بازیکنانی از تیم برنده، تیم‌های مس رفسنجان، ملوان بندرانزلی و آلومینیوم اراک هم که با وجود تساوی نمایش خوبی ارائه کردند، در این تیم نماینده دارند.

تیم منتخب هفته پانزدهم را ببینید:

دروازه‌بان:

پیام نیازمند (سپاهان)
مجوز لحظه آخری برای حضور در آخرین بازی نیم‌فصل بهترین هدیه برای سپاهان بود تا بتواند از گلر اول خود مقابل شمس‌آذر بهره ببرد؛ هر چند یک گل وارد دروازه پیام نیازمند شد، اما اگر او درون چارچوب حضور نداشت، مشخص نبود چه بلایی سر طلایی پوشان می‌آمد. دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان پس از یک مسابقه محرومیت از بازی دوباره به ترکیب بازگشت و 6 مهار فوق‌العاده مقابل شمس‌آذر داشت که عملکردش بیشتر از هر بازیکن دیگری در این دیدار به چشم آمد. پیام در نیمه اول یک تنه مقابل حملات حریف ایستادگی کرد و در موقعیت‌های تک به تک و شوت‌های راه دور عالی کار کرد و بهترین بازیکن زمین بود.

1964822

مدافعان:

میلاد فخرالدینی (آلومینیوم اراک)
شاید بتوان گفت این فصل بهتر از تمام دوران حضورش در استقلال، تراکتور، مس کرمان و... پیش می‌رود و عملکرد فنی و آمادگی بدنی‌اش کاملا قابل مشاهده است. میلاد فخرالدینی در آخرین بازی دور رفت لیگ برتر مقابل ملوان همه کار برای رسیدن تیمش به پیروزی کرد و توانست یک پنالتی بگیرد و آن را تبدیل به گل کند و دو پاس گل هم بدهد که یک بار ضربه مهدی لیموچی به تیرک اصابت کرد و یک گل شروین بزرگ هم با تصمیم جنجالی داور مردود اعلام شد. فخرالدینی در حالی نیم‌فصل را با زدن دو گل، دو پاس گل و گرفتن پنالتی به پایان برد که امیدوار است در دور برگشت به همین روند ادامه دهد.

1973705

عارف آقاسی (تراکتور)
مدافع جنوبی تیم تراکتور این فصل جزو بازیکنان شاخص و برتر این تیم بوده و توانسته عملکرد درخشانی را به خصوص در چند هفته پایانی نیم فصل ارائه کند. آقاسی که در بخش تدافعی مستحکم ظاهر شده، این هفته با یک شلیک پای چپ از پشت محوطه جریمه دروازه صنعت نفت آبادان را هم گشود تا ستاره شماره یک خط دفاعی تراکتور لقب بگیرد و به تیم هفته نیز برسد. در حالی که خط حمله صنعت نفت توان چندانی هم برای حمله روی دروازه تراکتور نداشت، همین گل بود که او را به جمع 11 بازیکن برتر این هفته فوتبال ایران رساند.

1968874

محمدمهدی محبی (مس رفسنجان)
بازیکنی که در فصل جاری لیگ برتر با نظر ساکت الهامی در پست دفاع چپ بازی می‌کند، توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و مقابل پرسپولیس هم کم‌نقص بازی کرد. محبی با دوندگی بالا در جنگ های تن به تن بسیار موفق بود و بارها دانیال اسماعیلی‌فر را در سمت راست پرسپولیس به دردسر انداخت. او با نفوذهایش چند ارسال خوب روی دروازه داشت که می‌توانست به پاس گل تبدیل شود. محبی همچنین یک بار هم از زاویه‌ای بسته شوت خوبی به سمت دروازه پرسپولیس زد که بیرانوند هوشیار بود و دروازه باز نشد. این بازیکن 24 ساله وظایف دفاعی و هجومی خود را خوب ایفا کرد و شاید بتوان از او به عنوان بهترین بازیکن نبرد مس و پرسپولیس نام برد.

1942972

هافبک‌ها:

صادق آلبوصبیح (شمس‌آذر)
هافبک شمس آذر با قدرت جنگندگی بالای خود یکی از عواملی بود که سپاهان را در اجرای برنامه‌هایش با دردسر مواجه کرد. او با دوندگی بالا و قدرت تخریبی مناسبی که دارد پازل سعید دقیقی برای دستیابی به نتیجه مقابل شاگردان ژوزه مورایس را تکمیل کرد و یکی از بازیکنانی بود که بالاترین میانگین دوندگی در این بازی را ثبت کرد. آلبوصبیح در این بازی یک فرصت ایده‌آل گلزنی نیز از شوتزنی داشت که ضربه از پشت محوطه جریمه‌اش را پیام نیازمند که در این بازی در بهترین فرم خود قرار داشت، به خوبی دفع کرد تا هافبک شمس آذر نتواند روز فوق‌العاده‌اش را با گلزنی تکمیل کند.  

1964748

مهدی مهدی‌پور (استقلال)
یکی از انتقاداتی که به مهدی‌پور وارد می‌شد، عدم استفاده استقلال از ارسال‌های این بازیکن بود. هافبک اصفهانی که به عنوان مغز متفکر خط میانی آبی‌ها پشت تمام ضربات کاشته و ایستگاهی تیم می‌ایستاد، در بازی برابر پیکان توانست حداقل 4 موقعیت فوق العاده را روی سانترهایش به وجود بیاورد. نخستین بخت گلزنی آبی‌ها با ارسال مهدی‌پور همراه شد که ضربه آرمین از خط دروازه نیز گذشت ولی به دلیل حضور او در آفساید، مردود اعلام شد. مهدی‌پور در ابتدای نیمه دوم نیز یک فرصت خوب برای رمضانی خلق کرد که ضربه سر مهاجم بلند قامت استقلال را سنگربان پیکان راهی کرنر کرد. مهدی‌پور ظرف یک دقیقه، 2 سانتر فوق العاده برای سهرابیان داشت. ضربه نخست مدافع پیش تاخته را ناصری به کرنر فرستاد و روی همان کرنر که توسط مهدی‌پور نواخته شد، آرمین توانست گل نخست تیمش را به ثمر برساند. مهدی‌پور در بازی برابر پیکان عملکرد بسیار خوبی داشت و خلق چهار موقعیت برای یک هافبک میانی، نمره قبولی را به دنبال دارد.

1973081

وینگرها:

علی‌اصغر اعرابی (شمس آذر)
هافبک تکنیکی شمس‌آذر یکی از بهترین نمایش‌های خود را خصوصا در ۴۵ دقیقه ابتدایی به اجرا گذاشت. اعرابی که در سمت راست این تیم بارها برای سپاهانی دردسرساز شده بود، موقعیت‌های ایده‌آلی نیز برای تیمش شکل داد و ستاره خط میانی شمس‌آذر بود. او با سرعت بالا و تکنیک مثال‌زدنی چندین بار از بازیکنان حریف عبور کرد و شاید اگر خوش‌شانس بود، می‌توانست نامش را به عنوان گلزن یا گلساز تیم قزوینی هم مطرح کند.

1964749

محمد قنبری (تراکتور)
وینگر خوش‌نقش تیم تراکتور که این فصل فرصت کمی برای حضور در ترکیب سرخپوشان تبریزی به دست آورده، در این بازی نیز به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، اما نمایش بسیار خوبی را ارائه کرد و با یک گل، مزد زحمات خود را گرفت. قنبری در این بازی و بعد از خروج شجاع از زمین، بازوبند کاپیتانی را هم در اختیار گرفت تا این گل برایش حس و حال خاصی پیدا کند. با این گل قنبری بار دیگر توانایی خود به عنوان یک چهره گلزن و تکنیکی را به پاکو خمس نشان داد و حالا باید امیدوار باشد که در نیم فصل دوم فرصت بیشتری را از این سرمربی اسپانیایی به دست بیاورد. او در صحنه گل به خوبی توپ را کنترل کرد و با یک شوت دقیق، گلر عراقی صنعت نفت را از پیش رو برداشت.

1972886

مهاجمان:

رضا جعفری (ملوان)
مهاجم تیزچنگ قوی سپید در این بازی با یک فرار بسیار خوب از پشت دفاع آلومینیوم توانست تک گل تیمش را به ثمر برساند و با همین گل، ملوان از شکست در اراک فرار کرد. جعفری که این فصل روی 9 گل تیمش اثرگذار بوده، آقای گل ملوانی‌ها محسوب می‌شود و در کنار شهاب زاهدی، جزء گلزنان برتر این فصل فوتبال ایران به حساب می‌آید. جعفری که در شوتزنی تبحر دارد و همچنین در فرار از پشت مدافعان، توانا نشان داده، در این فصل با تصمیم مهدی تارتار به مهاجم نوک تبدیل شده و ثابت کرده که چه بازیکن گلزن و موقعیت‌سازی است.

1974263

ساسان انصاری (فولاد خوزستان)
کاپیتان باتجربه فولادی‌ها یک بار دیگر برای تیمش گل سه امتیازی زد؛ ساسان انصاری در خط حمله فولاد مقابل نساجی هم با دوندگی بالا و شکل خاص بازی توانست خط دفاعی حریف را آزار بدهد و شرایط خوبی برای فولاد رقم بزند. او علاوه بر گلی که مقابل نساجی زد، چندین موقعیت ایده‌آل گلزنی هم داشت که بدشانسی از دست رفت. انصاری در این بازی جزء نفراتی بود که آمار بالای دوندگی داشت و از طرفی دیگر با حرکات تکنیکی خود چندین بار بازیکنان روبه‌رویی خود را به دردسر انداخت. با این حال گل سه امتیازی انصاری باعث شد تا فولاد در جدول صعود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و از پایین جدا شود.

1952172

یونس شاکری (هوادار)
تغییر کادر فنی در هوادار با تحول بزرگ برای این مهاجم بلندقامت فوتبال ایران هم همراه بوده و این بازیکن پس از اینکه توانست در قائم‌شهر یک پاس گل به کریم اسلامی بدهد، در دیدار پایانی نیم‌فصل نیز توانست مثمر ثمر ظاهر شود و این بار پاس دریافتی از کریم اسلامی را در موقعیت تک به تک تبدیل به گل کند تا این زوج خط حمله برای حریفان‌شان دردسرساز شود. یونس شاکری طی دو فصل اخیر به طور میانگین در هر سال یک گل برای گل‌گهر زده بود، اما در این فصل فقط در چهار بازی برای هوادار یک گل زده و به روند امتیازگیری تیمش در این دو مسابقه کمک کرده است.

1971046

دروازه بان
سید پیام نیازمند (سپاهان)

مدافعان
عارف آقاسی (تراکتور)، میلاد فخرالدینی (آلومینیوم)، محمدمهدی محبی (مس رفسنجان)

هافبک‌ها
صادق آلبوصبیح (شمس آذر)، مهدی مهدی‌پور (استقلال)

وینگرها
علی‌اصغر اعرابی (شمس آذر)، محمد قنبری (تراکتور)،

مهاجمان
رضا جعفری (ملوان)، ساسان انصاری (فولاد)، یونس شاکری (هوادار)

دیدگاه‌ها