کد خبر : 1992191 | 15 دی 1402 ساعت 22:12 | 208.5K بازدید | 438 دیدگاه

پیروزی روحیه‌بخش قبل از سفر به قطر؛

ایران 2 - بورکینافاسو 1، آسیا آماده باش!

ملی‌پوشان ایران با جبران گل خورده و کامبک مقابل بورکینافاسو به پیروزی رسیدند.

ایران 2 - بورکینافاسو 1، آسیا آماده باش!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران پس از سرمربیگری قلعه‌نویی در 11 مسابقه پیاپی هیچ شکستی نداشت و توانست در 9 بازی به پیروزی دست پیدا کند و دو تساوی هم داشته باشد، اما آنها نزدیک بود امشب در آستانه جام ملت‌های آسیا و قبل از سفر به قطر، در دیدار تدارکاتی مقابل بورکینافاسو مغلوب شوند و گل اول بازی را هم دریافت کردند، اما توانستند نتیجه را جبران کنند و با گل‌های مهدی طارمی و امید ابراهیمی کامبک بزنند و برابر حریف سرسخت آفریقایی به برتری دست یابند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی امشب آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از جام ملت‌های آسیا را در ایران انجام داد و قبل از جام ملت‌های آسیا یک دیدار تدارکاتی دیگر در کشور قطر برابر تیم ملی اندونزی خواهد داشت.

ویدئو: 321307

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های ملی ایران و بورکینافاسو را در همین صفحه دنبال کنید:

تقویمدیدار تدارکاتی بین‌المللی - جمعه: 1402/10/15؛ ساعت: 18/ ورزشگاه: المپیک جزیره کیش
سوتداور: یوسف سعید حسن (عراق) / کمک‌ها: داوود حسین و اکرم علی/ داور چهارم: مرتضی منصوریان


ایرانتیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند (46- سید پیام نیازمند) | سید مجید حسینی (46- سامان فلاح) | محمدحسین کنعانی‌زادگان (46- شجاع خلیل‌زاده) | صادق محرمی (46- آریا یوسفی) | میلاد محمدی (46- احسان حاج‌صفی) | سعید عزت‌اللهی (46- امید ابراهیمی) | سامان قدوس (46- روزبه چشمی) | علیرضا جهانبخش (46- علی قلی‌زاده) | محمد محبی (46- مهدی قایدی (76- مهدی ترابی)) | مهدی طارمی (46- رضا اسدی) و شهریار مغانلو (46- کریم انصاری‌فرد)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

1975234

بولت ذوب آهنتیم ملی بورکینافاسو
هیلیل کوناته | آسوفو دایو (84- جبرئیل شیخ اوتارا) | آدامو ناگالو | استیو یاگو | رزاق گویبره (84- یاکوبا ناصر ژیگا) | بلاتی توره | آداما گوییرا (75- درامانه سولو) | عزیز کی | الکس بانگری | محمد کوناته (84- اردن بانسه) و فیصل تاپسوبا (77- بوریما بانده)
سرمربی: هوبرت ولود

1975233

کارت زردکارت زرد:
آدامو ناگالو (67) از بورکینافاسو
کریم انصاری‌فرد (87) احسان حاج‌صفی (2+90) از ایران


توپ گلشرح گل‌ها:
ایران صفر - بورکینافاسو یک (دقیقه 16: محمد کوناته): اشتباه سامان قدوس در زمین خودی کاری کرد تا آداما گوییرا صاحب توپ شود که پاس در عمق این بازیکن را محمد کوناته در مقابل دو مدافع ایران با شوت پای چپ زمینی و محکم زد تا پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه، گل اول بازی را همراه داشته باشد.

1975232
ویدئو: 321293

ایران یک - بورکینافاسو یک (دقیقه 42: مهدی طارمی): ارسال سامان قدوس از کرنر سمت چپ زمین پس از دو ضربه پیاپی توسط شهریار مغانلو در ریباند مقابل پای طارمی افتاد تا این بازیکن با شوت فنی قفل دروازه بورکینافاسو را بشکند و گل تساوی را به همراه داشته باشد.

ویدئو: 321296

ایران 2 - بورکینافاسو 1 (دقیقه 71: امید ابراهیمی): ارسال حاج‌صفی از سمت چپ زمین به جناح راست رفت که در ادامه پاس کات‌بک علی قلی‌زاده و شوت کریم انصاری‌فرد به هوا رفت ولی در ادامه دفع گلر بورکینافاسو مقابل پای امید ابراهیمی افتاد تا شوت سرضرب و زمینی او گل دوم را به همراه داشته باشد.

ویدئو: 321303
1975261

کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 3: صادق محرمی با حرکت انفرادی و تاکتیکی، از زمین خودی تا پشت محوطه جریمه حریف پیش رفت و در نهایت مدافع حریف توپ را از مقابل پای او دور کرد.
دقیقه 4: محمد محبی با دریافت یک پاس خوب وارد محوطه جریمه شد و در موقعیت بسیار خوب گلزنی قرار گرفت که مدافع بورکینافاسو با یک تکل به موقع، توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 5: روی کرنر ارسالی، طارمی با ضربه قیچی برگردان قصد داشت دروازه حریف را باز کند که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 7: شوت محمد محبی از پشت محوطه جریمه با فاصله چند متری از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 10: ارسال محمدی از جناح چپ زمین ارتفاع نگرفت و در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که مهار توپ و شوت فنی او را کوناته به زیبایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 12: کوناته روی توپ ارسالی از سمت راست صاحب موقعیت خوبی شد که نتوانست ضربه آخر را بزند و برخوردی با بیرانوند داشت که منجر به مصدومیت نه چندان جدی گلر ایران شد.
دقیقه 14: شوت راه دور بازیکن بورکینافاسو در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 20: حمله همه جانبه ایران نزدیک بود به مغانلو برسد و تبدیل به موقعیت جدی شود که یوگا از راه رسید و توپ را به کرنر زد.
دقیقه 21: ارسال محمدی و ضربه سر مغانلو در دستان هیلیل کوناته قرار گرفت.
دقیقه 23: فرار سریع میلاد محمدی از سمت چپ زمین و ارسال زمینی خطرناک او از مقابل دروازه و پای مغانلو عبور کرد و پس از تیرک دوم به جهانبخش رسید، اما ضربه او هم راه به جایی نبرد و بعد از برخورد با گویبره راهی کرنر شد.

1975235

دقیقه 34: ارسال زیبای صادق محرمی را هیچکس نتوانست استفاده کند و توپ از سمت راست به جناح چپ رفت.
دقیقه 34: ارسال خطرناک به پشت مدافعان بورکینافاسو را گلر این تیم زودتر از شهریار مغانلو گرفت تا موقعیت ایران دوباره از دست برود.
دقیقه 37: سرتوپ و ارسال محمد محبی از سمت چپ زمین به مقابل تیرک دوم را جهانبخش می‌توانست تبدیل به گل کند که مدافع بورکینافاسو زودتر به توپ رسید و آن را به کرنر فرستاد.
دقیقه 38: سانتر سامان قدوس از کرنر سمت راست خطرناک بود و به مهدی طارمی رسید که ضربه این بازیکن به تیرک افقی برخورد داشت و به بیرون رفت.
دقیقه 40: طارمی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که یاگو روی او خطا کرد تا ایران صاحب ضربه ایستگاهی شود.
دقیقه 41: ضربه ایستگاهی سامان قدوس به دیوار دفاعی بازیکنان بورکینافاسو برخورد کرد و در ریباند هم دفع مدافع حریف به جهانبخش برخورد داشت و به اوت رفت.
دقیقه 42: جهانبخش پاس دریافتی از طارمی را به او برگرداند و این مهاجم را در موقعیت تک به تک قرار داد که شوت فنی و بغل پای این بازیکن را گلر بورکینافاسو به زیبایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 45: پاس در عمق طارمی به مغانلو و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافع حریف دوباره مقابل پای شهریار افتاد که پاس در عرض او در محوطه 6 قدم برای طارمی را مدافعان بورکینافاسو به خوبی دفع کردند.
دقیقه 55: ارسال توپ از سمت راست زمین به محوطه جریمه ایران و ضربه سر محمد کوناته در شرایطی که دست آریا یوسفی کاملا باز بود، با او برخورد داشت، اما داور عراقی در میان اعتراض بازیکنان بورکینافاسو اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.
دقیقه 58: سانتر حاج‌صفی از روی ضربه ایستگاهی در سمت چپ زمین در یک رفت و برگشت نزدیک بود تبدیل به گل شود که گلر بورکینافاسو به شکل عجیبی توپ را جمع کرد.
دقیقه 60: مدافع بورکیناسافو کنترل خوبی روی ارسال یوسفی داشت و با سینه توپ را در اختیار گلر قرار داد.
دقیقه 61: ارسال یوسفی از جناح راست زمین را رضا اسدی رها کرد تا توپ به مهدی قایدی برسد، اما ضربه او در موقعیت عالی و تک به تک را گلر بورکینافاسو بازهم با درخشش خود راهی کرنر کرد.

ویدئو: 321302

دقیقه 68: شوت نوک پای رضا اسدی در اختیار گلر بورکینافاسو قرار گرفت.
دقیقه 82: ضربه محکم مهاجم بورکینافاسو با اختلاف کم از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 84: شوت پای چپ آریا یوسفی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه رد شد.
دقیقه 4+90: ضربه پشت سر علی قلی‌زاده روی ارسال بازیکن بورکینافاسو را نیازمند در اختیار گرفت.


پاس گلبهترین بازیکن
مهدی طارمی که مثل دیگر بازیکنان اصلی فقط در نیمه اول در زمین بود، توانست بارها دروازه بورکینافاسو را تهدید کند و اگر درخشش گلر حریف نبود، بیش از یک گل به ثمر می‌رساند، اما همان یک گل کاری کرد تا نتیجه جبران شود و تیم ملی در مسیر برد قرار بگیرد.


بولت هواداراتفاق ویژه
بورکینافاسو نشان داد حریف سرسختی برای ایران بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی را خیلی زود با زدن یک گل شوکه کرد که البته در نهایت ملی پوشان ایران نتیجه را جبران کردند، اما اشتباه در فاز دفاعی کاری کرد تا نگرانی برای دریافت گل‌های ساده به وجود بیاید.


بولت تراکتورحواشی:
* شهریار مغانلو در بازگشت به اردوی تیم ملی، به ترکیب هم رسیده و در خط حمله در کنار مهدی طارمی بازی می‌کند.
* ترکیب تیم ملی ایران در دیدار مقابل بورکینافاسو نسبت به آخرین مسابقه برابر ازبکستان چهار تغییر داشته که سید مجید حسینی، صادق محرمی، علیرضا جهانبخش و شهریار مغانلو جانشین شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، مهدی ترابی و سردار آزمون شده‌اند.
* بازیکنان با تأخیر چهار دقیقه‌ای وارد زمین شدند.
* به دلیل اتفاقات تلخ رخ داده در حادثه تروریستی کرمان، بازی یک دقیقه سکوت آغاز شد.
* استقبال خوبی از سوی هواداران صورت گرفته و تماشاگران، سکوهای استادیوم را پر کرده‌اند.
* هواداران فوتبال ایران در کیش استقبال خوبی از این بازی داشتند و ورزشگاه المپیک را مملو از جمعیت کردند.
* علیرضا بیرانوند در دقیقه 12 به دلیل آسیب‌دیدگی روی زمین افتاد و حدود یک دقیقه زیر نظر کادر پزشکی مشغول به درمان بود.
* تماشاگران با شور و هیجان زیادی مشغول تشویق تیم ملی هستند.
* فاصله چشمگیر تابلوهای دیجیتال تبلیغاتی از کنار زمین در ذوق می‌زند.
* به دلیل استقبال چشمگیر از بازی و پر شدن صندلی تماشاگران، برخی هواداران روی زمین نشستند و بازی را تماشا می‌کنند.
* هواداران خانم هم در ورزشگاه المپیک کیش حضور دارند و با شور و هیجان تیم ملی را تشویق می‌کنند.

1975240

* هلال کوناته (والنسین فرانسه) دایو ایسوفو (برکان مراکش) استیو یاگو (اریس لیماسول قبرس) آدامو انگالو (نورسیالند دانمارک) عبدالرزاق گیبره (مودنا ایتالیا) ابراهیم بلاتی توره (پیرامیدس مصر) آداما گیره (راسینگ ریوخا اسپانیا) استفان عزیزکی (یانگ آفریقانس تانزانیا) ممدی بانگره (تولوز فرانسه) محمد کوناته (آخمت گروژنی روسیه) عبدالفیصل تاپسوبا (آمیان فرانسه) بازیکنانی هستند که برای این بازی در ترکیب حریف آفریقایی قرار گرفتند و برتراند ترائوره (مهاجم آستون ویلا) هروه کوفی (دروازه‌بان شارلروا بلژیک) ادموند تاپسوبا (مدافع بایرلورکوزن) و عیسی کابوره (مهاجم لوتون تاون انگلیس) نیز چهار بازیکن شاخص و تاثیرگذار در فهرست این تیم هستند.
* بیش از ۷ هزار هوادار برای تماشای بازی در ورزشگاه حضور داشتند که نزدیک به 3 هزار نفر از بانوان هستند.
* با توجه به راه‌اندازی پیست تارتان ورزشگاه المپیک کیش، حسن تفتیان، رکورددار دوی 100 متر ایران و تعدادی از اعضای تیم ملی دوومیدانی با در دست داشتن پرچم ایران، دور زمین نرم‌دوی کردند.
* رامین رضائیان، بازیکن مصدوم تیم ملی در زمان گرم کردن بازیکنان دو تیم برای لحظاتی با سعید دقیقی، سرمربی شمس‌آذر مشغول صحبت شد.
* با وجود استقبال از این مسابقه، خبرنگاران برای مستقر شدن در جایگاهی درست با مشکلات متعددی مواجه شدند.
* تمام صندلی‌های ورزشگاه المپیک کیش دقایقی قبل از بازی پر شد.
* روی تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین، عبارت کرمان تسلیت درج شده بود و به شهدای حمله تروریستی اخیر ادای احترام شد.
* مسؤولان سفارت بورکینافاسو در ورزشگاه کیش حضور دارند.
* امیر قلعه‌نویی بین دو نیمه تمام 11 بازیکن تیمش را تغییر داد.
* شهریار مغانلو پیراهن خود را به سمت تماشاگران انداخت که برای تصاحب لباس بین آنها درگیری شد.
* در دقیقه 65 و زمان مصدومیت بازیکن بورکینافاسو، یک جیمی جامپ وارد زمین شد که نیروهای انتظامی او را به بیرون هدایت کردند.
* امید ابراهیمی پس از گلزنی به سمت تماشاگران رفت و خوشحالی خاصی با گذاشتن توپ زیر پیراهن خود داشت تا نشان دهد به زودی پدر خواهد شد.

1975265

* امیر قلعه‌نویی در زمان تعویض مهدی قایدی که خیلی زود از زمین خارج شد، به سمت او رفت و این بازیکن را در آغوش گرفت.
* سرمربی تیم ملی بورکینافاسو بخاطر اعلام یک آفساید در دقیقه 90 علیه تیمش به کمک داور اول معترض بود.

دیدگاه‌ها