کد خبر : 1992238 | 15 دی 1402 ساعت 21:56 | 33.6K بازدید | 60 دیدگاه

مشکل بزرگ آزادی برای استفاده از وی‌ای‌آر

ورزشگاه آزادی مشکل مالکیت برای استفاده از وی‌ای‌آر در مسابقات داخلی را دارد.

مشکل بزرگ آزادی برای استفاده از وی‌ای‌آر

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج بعد از اتمام دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل بورکینافاسو در جزیره کیش، در کنار زمین چمن پاسخگوی خبرنگاران بود و درباره پرداخت و حل موضوع حق پخش تلویزیونی ابراز کرد: حق پخش با پیگیری فدراسیون فوتبال انجام شد و بعدها می‌گویند بحث حق پخش، ورود بانوان، ورود وی‌ای‌آر در این فدراسیون انجام شد.

او ادامه داد: با وجود اینکه پرداخت مبلغ حق پخش کم است، اما در حال انجام بوده و خود آقای فروغی (مدیر شبکه سه) زحمتی کشیده که دستور داده تا تمام بخش‌ها به تیم ملی کمک کنند و نگاه مثبتی به تیم ملی وجود داشته باشد و این کار از سوی صدا و سیما قابل تقدیر است. ما هم از صدا و سیما پول گرفتیم و خوشحال هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص ورود دستگاه وی‌ای‌آر به ایران ابراز کرد: دو دستگاه دیروز پنج‌شنبه وارد شد که از محل مطالبات ما از فیفا بود. باید با هماهنگی وزارت ورزش، این دستگاه‌ها به ورزشگاه‌ها بروند. در حال حاضر ورزشگاهی که مالکیت آن در اختیار باشگاه‌ها باشد، کم داریم و ورزشگاه آزادی نیز مالکیت آن در اختیار شرکت تجهیز است و باید با آنها صحبت شود ولی یکی از الزامات ما استفاده در ورزشگاه آزادی است ولی باید آموزش داوران در دستور کار قرار بگیرد.

تاج در واکنش به اینکه مشکل اصلی در لیگ برتر ایران وی‌ای‌آر نیست و داوری‌ها مشکل دارند و تصمیماتی مجزا از این تکنولوژی می‌گیرند، اظهار کرد: وی‌ای‌آر خیلی کمک می‌کند و می‌توان فهمید که اشتباهات داوری چقدر موثر است. شخصا از وضعیت داوری راضی نیستم و اتفاقاتی که در داوری رقم می‌خورد، رضایت ندارم ولی باید با کمک کمیته داوران این وضعیت را بهتر کنیم ولی شک نکنید اگر وی‌ای‌آر در ورزشگاه باشد، باید مردم نیز در کنار داور صحنه‌ها را ببینند و از اتفاقات مطلع شوند.

او تاکید کرد: همه دعواها سر جزئیات داوری در صحنه‌هاست. من می‌فهمم اگر بتوانیم وی‌ای‌آر بیاوریم، می‌توانیم ممیزی داوران را انجام بدهیم و بگوییم که فلان داور یک صحنه را دید و پنالتی نگرفت، آن وقت هم تصمیم‌گیری می‌کنیم.

دیدگاه‌ها