کد خبر : 1992273 | 16 دی 1402 ساعت 06:28 | 61.3K بازدید | 22 دیدگاه

دنده عقب فن دبیک در پیک دوران فوتبالش؛

لیست توپ طلا و ۵ غریب آشنا!

در تاریخ جایزه توپ طلا ۵ بازیکن روزی در لیست برترین‌های جهان قرار گرفتند، اما به ناگهان چرخ دنیا، به ضرر آنها چرخید.

لیست توپ طلا و ۵ غریب آشنا!

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به مدت ۱۵ سال در فهرست نهایی جوایز فردی سلطه داشتند، در حالی که ستارگان زیادی وارد این لیست شدند، مانند کریم بنزما، ویرجیل فن دایک، روبرت لواندوفسکی، فرانک ریبری و کوین دی‌بروینه که نتوانستند توپ طلا را از این نفرات بگیرند، اما برخی از نام‌ها نیز وجود دارند که فراموش کردنشان خیلی آسان بود یا اصلا نمی‌توان باور کرد روزی آنها در لیست ۱۰ بازیکن برتر جهان بودند. اکنون پیرو انتقال فن‌دبیک به اینتراخت و دنده معکوس این بازیکن از منچستریونایتد به یک تیم درجه دو، به بررسی این نفرات خواهیم پرداخت.

دونی فن دبیک - سال 2019

او با نمایش‌های درخشان در پست هافبک میانی در فصل ۱۹–۲۰۱۸ همراه با تیم آژاکس پس از حذف رئال مادرید و یوونتوس در مرحله حذفی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده و نامی در کلاس جهانی برای خود دست و پا کرد. کاش از آژاکس به منچستریونایتد نمی‌رفت. او در فصل فوتبالی ۲۲–۲۰۲۱ به مدت یک‌ سال به باشگاه اورتون قرض داده شد و مجدداً به تیم منچستر یونایتد بازگشت اما تن‌هاخ یک فرصت هم به او نداد تا حالا در ژانویه مسافر اینتراخت فرانکفورت شود.

1968712

جیمی واردی - سال 2016

پیشرفت واردی در سال ۲۰۱۲ با پیوستن به لسترسیتی به اوج خود رسید. واردی در فصل ۱۶–۲۰۱۵ طی ۴۱ بازی ۱۶ گل به ثمر رساند و همراه با لسترسیتی در یک اتفاق غیرمنتظره قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. او یک بار سابقه آقای گلی در لیگ انگلیس  را دارد و با ۱۲۵ گل زده شانزدهمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس است. واردی نخستین بازی ملی خود را برای تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۱۵ انجام داد. او رکورد گلزنی در بازی‌ها پیاپی را که قبلاً با ۱۰ بازی در اختیار رود فن نیستلروی بود، شکست و آن را به ۱۱ بازی ارتقا داد. واردی به‌ خاطر نمایش تحسین‌برانگیزش در در فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶ از سوی انجمن فوتبال نویسان انگلیس به‌عنوان بهترین بازیکن سال لیگ برتر معرفی شد، اما با مرور زمان هر روز بیشتر دلمان برای جیمی واردی آن سال، بیشتر تنگ می‌شود.

1892350

ماریو بالوتلی - سال 2012

ما ماریوی دیوانه را دوست داریم، اما با وجود تمام توانایی‌ها و پتانسیل‌های غیرقابل باور، واقعا نمی‌توان او را در بین بهترین استعدادهای جهان قرار نداد. با این حال در نیمه نهایی یورو 2012 در برابر آلمان این تیم را به زوال کشید و هیچکس او را فراموش نخواهد کرد.

1925423

نانی - سال 2011

او که به عنوان بهترین بازیکن سال منچستریونایتد انتخاب شده بود، کیفیت ویژه‌ای از خود نشان داد اما رفته‌رفته سقوط کرد و دلمان هر روز بیشتر برای او تنگ می‌شود.

1975357

آساموا ژیان - سال 2010

دوست نداشتن او بعد از جام جهانی 2010 بسیار سخت بود. بخصوص وقتی می‌دیدیم به مانند بسیاری از فیلم‌های قهرمان محور، او تمام افراد و تیم‌ها را یک تنه شکست می‌دهد و تیمش توسط لوئیس سوارز که در نقش منفی قصه حضور داشت، نابود می‌شود. این قطعا اصلی‌ترین و محبوب‌ترین تفاوت فوتبال و سینماست؛ جایی که به قهرمان‌های شکست خورده، شانس زندگی مجدد نخواهند داد.

1975358

امانوئل آدبایور - سال 2008

مهاجمی که در سال 2016 در 15 بازی برای کریستال پالاس، تنها یک گل به ثمر رساند، روزی یکی از ویران‌کننده‌ترین مهاجمان فوتبال جهان بود. او در فصل 2007/08 در تمام بازی‌ها برای آرسنال 30 گل به ثمر رساند اما از آن زمان تنها ۲ بار توانست از 15 گل در یک فصل عبور کند؛ یک بار در انگلیس و یک بار هم در ترکیه!

1940833

دیدگاه‌ها