کد خبر : 1992648 | 17 دی 1402 ساعت 15:19 | 34.8K بازدید | 16 دیدگاه

اتفاقی که سخت در فوتبال تکرار خواهد شد

رکورد استثنایی کازو نبرد با امیر و احمدرضا عابدزاده

کازویوشی میورا با بازی در سال ۲۰۲۴، تعداد سال‌های حضورش در فوتبال را به ۴۶ رساند.

رکورد استثنایی کازو نبرد با امیر و احمدرضا عابدزاده

به گزارش "ورزش سه"، در دسته دوم لیگ پرتغال، شب گذشته دو تیم ماریتیمو و الیویرنسه پرتغال به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۱-۱ خاتمه پیدا کرد.
از نکات مهم و جالب این بازی حضور کازویوشی میورا ستاره ۵۶ ساله فوتبال ژاپن است که حال او با بازی در سال ۲۰۲۴ در واقع ۴۲ سال است که در فوتبال حضور فعال دارد.

او از سال ۱۹۸۲، در ژاپن فعالیت دارد و در دهه ۹۰ میلادی در سانتوس برزیل، جنوای ایتالیا، دینامو زاگرب کرواسی و سیدنی استرالیا حضور داشت و دوران حرفه‌ای خود را در کشورش ژاپن تجربه کرد.

1976072
این گل مشهور کازو میورا در جام ملتهای 1992 در هیروشیما به احمدرضا عابدزاده است که ایران را پس از شش دوره در دور مقدماتی این تورنمنت حذف کرد. او سی سال بعد مقابل فرزند احمدرضا بازی کرد!

البته این نخستین بازی او در این تیم پرتغالی الیویرینسه در این فصل بود که در این بازی یک موقعیت خوب هم داشت اما مهار امیر عابدزاده او را ناکام گذاشت. 

این جدال در نزدیکی جام ملت‌های آسیا بسیار برای فوتبال‌دوستان خاطره انگیز بود چرا که در جام ملت‌های آسیا سال ۱۹۹۲ خاطر داریم که او در جدال با احمدرضا عابدزاده دروازه او را در مرحله گروهی باز کرد تا هم زمینه‌ساز صعود این تیم برای اولین بار به مرحله حذفی شود و ایران را هم برای اولین و آخرین بار در مرحله گروهی حذف کرد تا ژاپن به سمت اولین قهرمانی خودش قدم بردارد. میورا در طول دوران ملی ۸۹ بازی انجام داد و موفق شد در طول این مدت ۵۵ گل ملی به ثبت برساند.

1975937

این میزان آمادگی برای خودش نیز قابل توجه خواهد بود که اکنون با ۵۶ سال سن مسن‌ترین فوتبالیست فعال جهان است و قصد دارد به ماجراجویی بی‌پایان خودش همچنان ادامه دهد.

بازیکن افسانه‌ای ژاپنی (شیزوکا، ۱۹۶۷) که با نام "کینگ کازو" (King Kazu) شناخته می‌شود، در ماه ژانویه به صورت قرضی از یوکوهاما ژاپن به Oliveirense در پرتغال آمد و در حال حاضر تبدیل به یک بت در بین هواداران پرتغالی شده است.

در ماه می، این مهاجم باتجربه به تلویزیون پرتغال گفت که قصد دارد "حداقل تا ۶۰ سالگی" در زمین بماند و از تجربه‌اش در فوتبال پرتغال و استقبالی که از او شده بود بسیار سپاسگزار بود.

دیدگاه‌ها