کد خبر : 1992679 | 17 دی 1402 ساعت 18:18 | 62.6K بازدید | 123 دیدگاه

باد به پرچم استقلال می‌وزد

عضو جدید آبی‌ها: مقتدر و جام درو کن!

عضو جدید آبی‌ها در هیئت مدیره این تیم، سال‌ها رئیس این جایگاه بوده و سابقه خوبی در استقلال رویایی دارد.

عضو جدید آبی‌ها: مقتدر و جام درو کن!

به گزارش "ورزش سه "، علی آقا محمدی اسمی که برای نسل جدید در حوزه ورزش ناشناخته است و انتخاب کیومرث هاشمی وزیر ملایری کشور است. آقا محمدی که در اسفند سال 68 انتخاب حسن غفوری فرد برای مسند ریاست هیئت مدیره استقلال بود، پس از سه دهه دوری از این تیم دوباره به این تیم بازگشته است تا بتواند روزهای تاریخی سال‌های 69 تا 70را برای آبی‌های پایتخت دوباره زنده کند.

آقا محمدی که بچه همدان است و همشهری کیومرث هاشمی محسوب می‌شود، یکی از دلایل اصلی رسیدن استقلال به ستاره دوم آسیا بود، او در آن سال‌ها کاظم اولیایی را به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال انتخاب کرد و شرایط را برای بازگشت ستاره‌های بزرگ آن سال‌ها به استقلال هموار کرد تا استقلال نه تنها به روند قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس در جام باشگاه‌های تهران در سال 70 پایان دهد، بلکه استقلال را به قهرمانی ایران، جام باشگاه‌های آسیا و نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا رساند تا موفق‌ترین رئیس هیئت مدیره تاریخ این باشگاه لقب بگیرد.

نسل تاریخی استقلال در آغاز دهه 60 همانند برادران بیانی، رضا نعلچگر، رضا احدی با جذب ستاره‌هایی همانند عابدزاده، سرخاب، حسن زاده، مرفاوی و مرتضی یکه و بازگشت قلعه نویی و نامجو مطلق در آن سال‌ها باعث شد تا استقلال بلاشک بهترین اسکواد تاریخ خود را در آن سال‌ها داشته باشد و به حق قهرمانی آسیا را در آن سال کسب کند.

ترکیب آبی‌ها به قدری چشم نواز بود که علی پروین سرمربی آن روزهای تیم ملی نیز با استفاده از شش استقلالی در ترکیب تیم ملی به مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی رسید تا کارنامه این مرد قدیمی پربارتر گردد.

حالا از آن سال‌ها سه دهه گذشته است و آبی‌های پایتخت در روزهایی که خانی عضو برکنار شده این تیم حاشیه‌های زیادی برای این تیم با مصاحبه‌هایش ایجاد کرده بود، به بدنه مدیریتی این تیم تزریق شده است. مردی که نه تنها فوتبال را خوب می‌شناسد، بلکه جایگاه رفیعی در پست‌های دولتی داشته است و می‌تواند در این روزهای سخت نقل و انتقالی شرایط را برای آبی٬ها مطلوب کند.

دیدگاه‌ها