کد خبر : 1992782 | 18 دی 1402 ساعت 07:55 | 34.2K بازدید | 28 دیدگاه

میانگین سنی تیم ملی ثابت ماند

ایران و پروژه‌ای که پس از جام ملت‌ها آغاز می‌شود

لیست نهایی تیم‌ملی ایران که برای حضور در جام‌ ملت‌های آسیا اعلام شده‌، نسبت به لیستی که سال گذشته در جام‌جهانی شرکت کرده بود، دارای 7چهره جدید است.

ایران و پروژه‌ای که پس از جام ملت‌ها آغاز می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در جام‌جهانی کارلوس کی‌روش ترجیح داد 25بازیکن را به همراه خودش به قطر ببرد و از سهمیه بیست‌وششم استفاده نکند. اما قلعه‌نویی از هر 26سهمیه استفاده کرده ‌و به این ترتیب خروج 6بازیکن و ورود 7بازیکن جدید، کل تغییرات تیم ملی را در این یک سال نشان می‌دهد.

 امیر عابدزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، ابوالفضل جلالی، احمد نوراللهی، علی کریمی و وحید امیری از لیست خارج شده‌اند که خروج 2نفر از آنها به‌دلیل آسیب‌دیدگی است. به جای این نفرات، سامان فلاح، آریا یوسفی، امید ابراهیمی، محمد محبی، مهدی قائدی، رضا اسدی و شهریار مغانلو وارد لیست شده‌اند. 

در بین تازه‌واردها از جوان 21ساله دیده می‌شود تا ابراهیمی 36ساله که حالا مسن‌ترین بازیکن تیم محسوب می‌شود. میانگین سنی نفراتی که وارد لیست شده‌اند، 26.5سال و میانگین سنی آنهایی که تیم‌ملی را ترک کرده‌اند 30سال است. 

در مجموع میانگین سنی تیم‌ملی نسبت به سال گذشته و جام‌جهانی هیچ تغییری نکرده است؛ چراکه تمام بازیکنان جام‌جهانی، حالا یک سال مسن‌تر شده‌اند و اگر لیست هیچ تغییری نمی‌کرد، میانگین سنی آنها از 28.8 به 29.8 می‌رسید. اما ورود نفرات جدید و نسبتا جوان، میانگین سنی تیم را روی همان 28.8 نگه داشته است؛ میانگینی که البته خیلی بالاست و ایران را به یکی از مسن‌ترین تیم‌های حاضر در جام‌ملت‌ها تبدیل کرده است. 

در واقع امیر قلعه‌نویی فقط توانسته میانگین سنی تیم ملی را ثابت نگه دارد و هنوز در اردوی او خبری از جوانگرایی نیست. او احتمالا این کار را بعد از جام‌ملت‌ها و در فاصله 3ساله تا جام‌جهانی بعدی انجام خواهد داد. کارلوس کی‌روش هم در سال‌های گذشته همین رویه را داشت و در فاصله یک ساله میان جام‌جهانی تا جام‌ملت‌های آسیا تقریبا خبری از جوانگرایی در تیم او نبود.

دیدگاه‌ها