کد خبر : 1992960 | 19 دی 1402 ساعت 05:41 | 18.9K بازدید | 20 دیدگاه

6 تیمی با صنعتی‌ها و دولتی‌ها!

یک پیش‌بینی نگران‌کننده از لیگ برتر

معاون ورزشی سابق باشگاه پرسپولیس از چند فصل آینده لیگ برتر یک پیش‌بینی نگران‌کننده و ترسناک دارد.

یک پیش‌بینی نگران‌کننده از لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" وضعیت اقتصادی بیشتر باشگاه‌های لیگ برتری به گونه‌ای است که افق روشنی پیش روی رقابت‌های سطح اول باشگاهی فوتبال ایران نیست.

بالا رفتن عجیب رقم قرارداد بازیکنان که منجر به بالا رفتن سطح فنی رقابت‌ها نشده و عدم استقبال اسپانسرها از هزینه کردن در فوتبال به علاوه حل نشدن بحث پرداخت تبلیغات محیطی و تلویزیونی به باشگاه‌ها باعث شده تا نگرانی‌های عمده‌ای نسبت به ادامه روند لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران در فصول آینده وجود داشته باشد.

در این باره محمد محمدی، معاون ورزشی سابق باشگاه پرسپولیس، می‌گوید: «از سال 1380 که من به باشگاه پرسپولیس آمدم تا همین الان که اواخر 1402 را می‌گذرانیم، این باشگاه مشکلات مالی داشته، اما یک جایی باید برای همیشه حل شود تا در شرایط رقابت قرار بگیرد و مثل بقیه تیم‌ها شود. به نظرم با این شرایط که در فوتبال ما حاکم است با این دستمزدهایی که به بازیکنان پرداخت می‌شود و از آن طرف باشگاه هیچ عایدی نداشته و تبلیغات محیطی و تلویزیونی را دریافت نمی‌کند عملا تیم‌ها به سمت نابودی می‌روند.»

محمدی در ادامه می‌گوید: «شما ببینید امسال قرارداد بازیکنان لیگ برتری 30، 40 یا 50 میلیارد هم بوده است و با تورمی که بالا رفته یک‌سری تیم‌ها محو می‌شوند. مثلا تیمی مثل استقلال خوزستان یا ملوان که سرمایه‌اش فقط هوادارانش هستند و مردم آن خطه حمایتش می‌کنند و بودجه‌اش کلا شاید به 150 میلیارد تومان هم نرسد چطور می‌خواهد با سایر تیم‌ها رقابت کند، آن هم در حالی که رقم مجموع قرارداد سه بازیکن برخی تیم‌ها 150 میلیارد است؟در این شرایط فقط باید با بازیکنان جوان کار کرد اما فقط این نیست.»

محمد محمدی می‌گوید: «الان ببینید هزینه هواپیما، هتل، لباس،خوراک و... دو برابر شده و فوتبال ما به سمت و سویی می‌رود که اگر این معضلات مدیریت نشود نهایتا به زودی زود بحث نابودی برخی تیم‌ها جدی خواهد شد و احتمالا در لیگ برتر تنها 6-5 تیم حضور خواهند داشت که برخی‌شان بودجه دولتی دارند و بقیه صنعتی هستند.»

دیدگاه‌ها