کد خبر : 1993584 | 21 دی 1402 ساعت 11:58 | 92.3K بازدید | 48 دیدگاه

تا روز آخر می‌جنگم

شوک به فوتبال: اریکسون فقط یک سال زنده است

اسون گوران اریکسون، سرمربی سرشناس سوئدی، اعلام کرد که به سرطانی علاج ناپذیر دچار شده است.

شوک به فوتبال: اریکسون فقط یک سال زنده است

به گزارش "ورزش سه"، اریکسون نامی آشنا برای بسیاری از هواداران فوتبال در سراسر دنیاست که سابقه هدایت تیم‌های بزرگی را در طول دوران حضورش در عرصه مربیگری داشته است. 

او سابقه مربیگری در تیم‌هایی چون رم، بنفیکا، فیورنتینا، لاتزیو، تیم ملی انگلیس، منچسترسیتی، تیم ملی مکزیک و لسترسیتی را در کارنامه داشت و اسفند ماه سال گذشته بود که اعلام کرد قصد خداحافظی از دنیای فوتبال را دارد. 

این مربی سوئدی حالا در گفتگو با رادیوی ملی این کشور فاش کرد که به سرطانی علاج ناپذیر دچار شده و پزشکان به او اعلام کرده‌اند که در بهترین حالت تنها یک سال زنده خواهد بود. 

1977292

اریکسون در این باره گفت: «همه می‌دانند که من به بیماری‌ای مبتلا هستم که شرایط خوبی ندارد. همه حدس زده بودند که این بیماری سرطان است و همینطور هم هست. اما من باید تا جایی که می‌توانم با این بیماری بجنگم. 

شاید در بهترین حالت بتوانم یک سال دیگر زنده باشیم و اگر بدترین حالت را در نظر بگیریم از این هم کمتر خواهد بود. پزشکان به من گفته‌اند که نمی‌توانند تاریخ یا زمان مشخصی را اعلام کنند. پیش از آن که به بیمارستان بروم پنج کیلومتر دویدم و ناگهان از هوش رفتم و وقتی به پزشک مراجعه کردم مشخص شد که سرطان دارم.

1977327

هیچ علائم خاصی نداشتم و این اتفاق باعث شد شوکه شوم. در حال حاضر احساس درد زیادی ندارم. بهتر است به آن فکر کنم. باید ذهن را گول زد. می‌توانم در خانه بنشینم و مدام به این فکر کنم که چقدر بدشانس هستم اما باید روی مثبت این اتفاق را دید و نباید به ناکامی‎‌ها فکر کرد چون این بزرگترین شکست ممکن است.»

این اتفاق واکنش‌های بسیاری را از سوی فوتبال دوستان به همراه داشته است و بسیاری از هواداران در شبکه‌های اجتماعی برای این مربی بزرگ آرزوی سلامتی و بهبود کرده‌اند. 

1977307

اریکسون پیش از این یکی از نامزدهای حضور روی نیمکت تیم ملی ایران هم بود. در دسامبر سال 2010 میلادی بسیاری از رسانه‌های ورزشی معتبر دنیا خبر داده بودند که فدراسیون فوتبال ایران با این مربی وارد مذاکره شده و مشتاق است که از او به عنوان سرمربی این تیم استفاده کند اما این مربی سوئدی پیشنهاد ایران را نپذیرفت. 

به فاصله یک سال بعد بود که بار دیگر رسانه‌های انگلیسی در نوامبر 2011 از مذاکرات پرسپولیس با اریکسون خبر داده و مدعی شدند که محمد رویانیان قرار است برای دیدار با او راهی دبی شود اما این اتفاق هم در نهایت رخ نداد. 

1977328

سومین تلاش ایران برای حضور اریکسون در فوتبال کشورمان هم از سوی باشگاه تراکتورسازی انجام شد. مدیران این باشگاه در سپتامبر 2018 تماس‌هایی با او داشتند و امیدوار بودند که بتوانند او را جانشین جان توشاک کنند اما در نهایت دو طرف به توافق نرسیدند تا رویای حضور او در ایران در حد رویا بماند. 

دیدگاه‌ها