کد خبر : 1994001 | 23 دی 1402 ساعت 08:59 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

جدال وزنه‌برداران جوان در آسیا

رقابت سخت معتمدی و کرمی برای سهمیه

رسول معتمدی و مهدی کرمی دو وزنه‌بردار ایران برای کسب سهمیه المپیک دو مسابقه مهم پیش‌رو دارند که باید بتوانند در این دو رویداد با موفقیت به کار خود پایان دهند.

رقابت سخت معتمدی و کرمی برای سهمیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از ۱۴ بهمن به میزبانی ازبکستان آغاز خواهد شد. در این مسابقه با تصمیم نواب نصیرشلال وزنه‌برداران جوان به همراه تعدادی از نفراتی که به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند به این مسابقات اعزام خواهند شد.

مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی تایلند در فروردین ماه ۱۴۰۳ دو مسابقه پیش رو وزنه‌برداران ایران است که گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود. اکثر ملی‌پوشانی که به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند باید در پنج مسابقات گزینشی شرکت کنند که اکثر وزنه‌برداران در چهار مسابقه شرکت کردند و تنها در یک مسابقه دیگر باید شرکت کنند و به همین خاطر سه وزنه‌برداری که تقریباً سهمیه‌شان نهایی شده در قهرمانی آسیا شرکت نخواهند کرد.

در رقابت‌های قهرمانی آسیا، وزنه‌بردارانی همچون رضا دهدار، علی داوودی و میرمصطفی جوادی اعزام نخواهند شد. میرمصطفی جوادی در رنکینگ جهانی در جایگاه پنجم قرار دارد، علی داودی در دسته فوق سنگین چهارم و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در جایگاه هشتم قرار دارد. طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، ۱۰ نفر اول هر وزن به همراه بهترین نفرات هر قاره در رنکینگ، جواز حضور در المپیک پاریس را به دست می‌آورند.

وزنه‌برداری ایران تا حدودی از کسب دو سهمیه ۸۹ کیلوگرم و دسته فوق سنگین خیال راحتی دارد چرا که سهمیه این دو وزن با توجه به جایگاهی که وزنه‌برداران این دو دسته در رنکینگ جهانی دارد قطعی است، اما شرایط در دسته ۱۰۲ کیلوگرم کمی متفاوت است و نفرات اعزامی ایران به المپیک براساس نتایجی که در دو مسابقه قهرمانی آسیا و جام جهانی تایلند به دست می‌آید مشخص خواهند شد.

مهدی کرمی، وزنه‌بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران، قصد تغییر وزن دارد و به دسته ۱۰۲ کیلوگرم می‌رود. او در چهار گزینشی المپیک شرکت کرده اما در دسته ۱۰۹ کیلوگرم بوده است؛ برای اینکه او بتواند در دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار بگیرد باید در مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی تایلند در این دسته وزنه بزند و رکورد ثبت کند.

رسول معتمدی هم نیز باید در قهرمانی آسیا شرکت کند، چون تعداد مسابقات گزینشی او کمتر از بقیه است، معتمدی علاوه بر حضور باید رکورد بالایی هم ثبت کند تا در رنکینگ المپیک ارتقا جایگاه داشته باشد. معتمدی به دلیل مصدومیتی که سال گذشته در جریان لیگ برای او اتفاق افتاد از کورس رقابت عقب ماند و حالا باید در دو مسابقه پیش‌رو تلاش کند تا بتواند سهمیه المپیک را از دهدار بگیرد.

دیدگاه‌ها