کد خبر : 1994031 | 23 دی 1402 ساعت 11:46 | 10.2K بازدید | 9 دیدگاه

برزیل، آخرین فرصت مرد طلایی توکیو و رفقا!

مسابقات کسب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی در حالی به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده که مرد طلایی ایران در توکیو هنوز سهمیه کسب نکرده است.

برزیل، آخرین فرصت مرد طلایی توکیو و رفقا!

به گزارش "ورزش سه"، امروز مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در جاکارتای اندونزی به پایان رسید و تیم ملی ایران فقط توانست از این رویداد یک سهمیه دیگر را کسب کند. فاطمه امینی در تفنگ بادی 10 متر موفق شد سهمیه بگیرد تا سومین المپیکی ایران باشد. البته شرمینه چهل‌امیرانی در تفنگ بادی و هانیه رستمیان در تپانچه 25 متر پیش از این سهمیه گرفته بودند.

این رقابت‌ها آخرین فرصت کسب سهمیه قاره‌ای بود و حالا فقط یک فرصت برای سایر تیراندازان ایرانی باقی مانده و آن هم مسابقات جهانی برزیل خواهد بود. مسابقات جهانی برزیل روزهای 11 تا 19 آوریل برگزار می‌شود و هر کشور در هر ماده می‌تواند 2 سهمیه المپیک کسب کنند. البته با پایان مسابقات کسب سهمیه، باقی سهمیه‌ها از طریق رنکینگ توزیع خواهد شد.

جالب اینکه تاکنون نه تنها جواد فروغی، مرد طلایی تیراندازی ایران در توکیو نتوانسته سهمیه کسب کند، بلکه هیچ‌کدام از مردان تیراندازی ایران مجوز حضور در المپیک 2024 پاریس را ندارند. هر سه سهمیه توسط بانوان به دست آمده و با این وضعیت احتمال می‌رود که تعداد مردان در رشته تیراندازی قطعا کمتر از بانوان اعزامی ایران به پاریس باشد.

دیدگاه‌ها