کد خبر : 1994117 | 23 دی 1402 ساعت 16:27 | 117.4K بازدید | 72 دیدگاه

یادتان است چطور آلمان را بردند؟

چه اعتماد به نفسی: ژاپن را مثل خودش می‌بریم!

فیلیپ تروسیه، سرمربی تیم ملی ویتنام، امروز گفت که ژاپن را خیلی خوب می‌شناسد و جاه‌طلبانه حرف زد.

چه اعتماد به نفسی: ژاپن را مثل خودش می‌بریم!

به گزارش "ورزش سه"، ویتنام با تروسیه، در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا فردا به مصاف ژاپن می‌رود. مربی فرانسوی در کنفرانس مطبوعاتی این بازی به طرز جالبی با اعتماد به نفس حرف زد.

سرمربی فرانسوی که تیم ملی ژاپن را در جام جهانی 2002 ژاپن و کره به مرحله یک هشتم نهایی رساند، در ابتدای نشست خبری اظهار داشت: «خوشحالم که می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم. به نظر من ژاپن یکی از مدعیان قهرمانی است. آنها بازیکنان باکیفیتی دارند که برای باشگاه‌های بزرگ اروپا بازی می‌کنند و در جام جهانی قطر و بعد از آن نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند.»

1978106

تروسیه ادامه داد: «من ژاپن را می‌شناسم و باید بگویم که موریاسو مربی توانایی است. به عنوان مربی ویتنام، باید بازی با ژاپن را به عنوان روندی برای صعود به مرحله گروهی در نظر بگیرم. حتی اگر در دیدار مقابل ژاپن شکست بخوریم، نباید جاه‌طلبی خود را از دست بدهیم.»

او در کنفرانس مطبوعاتی به این نکته اشاره کرد که ژاپنی‌ها اطلاعات زیادی در مورد بازیکنان ویتنامی ندارند. با این حال، او هیچ نشانه‌ای از تزلزل نشان نداد و گفت: «نیازی به نگرانی نیست. فوتبال به کار تیمی بستگی دارد. در فوتبال شگفتی‌هایی وجود دارد و اگر 10 بار مقابل ژاپن بازی کنیم، 9 بار می‌بازیم، اما یک بار پیروز می‌شویم. نمی‌توانیم بگوییم که فردا نمی‌توانیم ژاپن را شکست دهیم. پس از بازی فردا، بازیکنان ژاپن بیشتر با بازیکنان ما آشنا خواهند شد.»

او همچنین فاش کرد که از شکست آلمان برابر ژاپن در جام جهانی قطر الگوبرداری خواهد کرد: «ویتنام هنگام بازی با تیم‌هایی مانند لائوس و برونئی می‌تواند بیش از 80 درصد مالکیت توپ را حفظ کند، اما وقتی مقابل تیم قدرتمندی مانند ژاپن بازی می‌کند، باید فوتبال واکنشی بازی کند. ژاپن، آلمان و اسپانیا را در جام جهانی قطر به همین شکل نابود کرد. ما می‌توانیم از آن بازی ها الگو بگیریم.»

لازم به ذکر است که در دوره قبلی جام ملت‌ها در سال 2019، ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب ژاپن شد اما با نتیجه 0-1 و خیلی خوب هم بازی کرد.

دیدگاه‌ها