کد خبر : 1994587 | 25 دی 1402 ساعت 08:11 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

مدعی هستیم اما باید متواضع باشیم

سرمربی الجزایر قبل از جام ملت‌ها گفت راحت می‌رود!

جمال بلماضی، سرمربی تیم ملی الجزایر و ریاض محرز، کاپیتان این تیم، متعهد شدند که در جریان جام ملت‌های آفریقا، هواداران را دوباره ناامید نکنند.

سرمربی الجزایر قبل از جام ملت‌ها گفت راحت می‌رود!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی الجزایر با وجود اینکه در ابتدای جام ملت‌های 2022 مدافع عنوان قهرمانی بود، پس از قرار گرفتن در انتهای گروه از آخرین دوره مسابقات کشورهای آفریقایی که اوایل سال 2022 در کامرون برگزار شد، حذف شد. این تیم در گروه ساحل عاج، سیرالئون و گینه استوایی یک امتیاز کسب و هوادارانش را ناامید، خشمگین و شوکه کرد. سبزها در مسابقات فعلی با بورکینافاسو، موریتانی و آنگولا هم گروه هستند.

بلماضی سرمربی تیم قبل از شروع رقابت های تیمش مقابل آنگولا در بیانیه‌ای که رویترز برای وبسایت اتحادیه آفریقا (CAF) منتشر کرد، بر لزوم کسب پیروزی در اولین بازی که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، تاکید کرد تا هواداران با تیم آشتی کنند و اتفاقات گذشته فراموش شود.

بلماضی در این خصوص گفت: "شروع خوب در رقابت‌های آفریقایی مهم است و باید عالی شروع کرد و سه امتیازمقابل آنگولا که تیم قدرتمند و سختی است و برای آن احترام زیادی قائل هستیم، ضروری است. 3 بازی اخیر را آنالیز کردم، آنها گل‌های زیادی دریافت نمی‌کنند."

وی در مورد اینکه تیم ملی الجزایر به عنوان نامزد کسب عنوان قهرمانی در نظر گرفته می‌شود، گفت: "باید در اولین مسابقه پیروز شویم و سپس به بازی‌های بعدی فکر کنیم، نمی‌توان گفت که ما مدعی این عنوان هستیم و باید متواضع باشیم، اما چیزی که احساس می‌کنیم، درباره آن صحبت می‌کنیم، و در مورد جاه‌طلبی‌هایمان بین خودمان می‌گوییم این است: "ممکن است این بار فرق کند".

1978830

تیم‌های قدرتمند زیادی در این مسابقات حضور دارند و نمی‌توان گفت که ما مدعی هستیم زیرا در دوره گذشته از دور اول حذف شدیم. صعود به جام جهانی هدف اصلی ما از سال 2019 بود و انرژی زیادی برای رسیدن به آن انجام دادیم، اما این اتفاق نیفتاد.

می‌خواهم کاری برای کشورم انجام دهم و اگر احساس کنم کسی نیستم که بتوانم کاری برای این تیم انجام دهم، تصمیم می‌گیرم تیم را خودم ترک کنم. اگر من اعتماد کشورم، تیم و فدراسیون را نداشته باشم، می‌روم.

بار قبل همه از من خواستند که ادامه دهم (بعد از حذف از دور اول در دوره قبل و عدم راهیابی به جام جهانی) و تمام تلاشم را انجام دهم و شادی را به کشور بازگردانم."

ریاض محرز، کاپیتان تیم ملی الجزایر و بازیکن حرفه‌ای تیم الاهلی عربستان، نیز همین رویکرد را دنبال کرد و گفت: "ما به شدت به حمایت هواداران خود نیاز داریم... کلیپ‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی دیدیم. شور و شوق هواداران و سفر آنها به ساحل عاج برای حمایت از ما. 

ما به خوبی آماده شده‌ایم تا مسابقات را به بهترین شکل ممکن آغاز کنیم، ما تیم فوق العاده‌ای از بازیکنان خوب داریم که تجربه و جوانی را با هم ترکیب می‌کنند و اهدافی را که می‌خواهیم به آن برسیم را تضمین می‌کنند. اینکه لبخند بر چهره هوادارانمان بنشیند."

دیدگاه‌ها