کد خبر : 1994845 | 26 دی 1402 ساعت 01:36 | 63.9K بازدید | 151 دیدگاه

هالند و مسی مساوی شدند

قانونی که جایزه د بست را به لیونل مسی داد

لیونل مسی به دلیل قانون جالب فیفا توانست بالاتر از ارلینگ هالند جایزه د بست را نصیب خود کند.

قانونی که جایزه د بست را به لیونل مسی داد

به گزارش "ورزش سه"، امشب در لندن مراسم بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۳ برگزار شد. در این مراسم که به «د بست» معروف است، هر ساله بهترین‌های سال به انتخاب فیفا مشخص خواهند شد.

امسال در بخش بهترین بازیکن در بخش مردان اتفاق جالبی رخ داد. در حالی که اکثر نشریات و خبرگزاری‌های معتبر اعلام کرده بودند که برخلاف توپ طلا، این جایزه به ارلینگ هالند می‌رسد، با این حال لیونل مسی برنده جایزه د بست شد.

در حالی‌که همه سردرگم بودند و نمی‌دانستند چگونه مسی بالاتر از هالند ایستاده است، فیفا در توضیحی، دلیل این انتخاب را اعلام کرد. بر اساس اعلام فیفا آرای هالند و مسی برابر شده است و به این دلیل که کاپیتان‌های تیم ملی بیشتری به مسی رای داده‌اند، او جایزه را به دست آورده است. هر دو بازیکن در امتیاز ۴۸ آرا برابر شدند اما ستاره آرژانتینی به دلیل اینکه در قسمت‌های مختلف آرا و امتیاز بیشتری کسب کرد برنده د بست شد.

انتخاب ۱۳ کاپیتان تیم‌های ملی لیونل مسی بوده است، در حالی‌که ۱۱ کاپیتان به هالند رای داده‌اند. هالند در بخش مربیان شرایط بهتری دارد. ۱۱ مربی مسی و ۱۳ نفر هالند را انتخاب کرده‌اند. این اعداد در بخش رسانه‌ها نیز به همین گونه است و در قسمت هواداران نیز مسی آرای بیشتری گرفته است. در مجموع امتیازات کلی مسی با ۱۰۷ امتیاز از هالند با ۶۴ امتیاز بالاتر ایستاد.

1979217

نکته جالب این است که فده ‌والورده و لوکا مودریچ رای‌هایشان را به لیونل مسی داده‌اند و همین باعث شده است که مسی با دو رای بالاتر از هالند در قسمت کاپیتان‌های تیم ملی، برنده جایزه د بست باشد. کایپتان‌های دیگری که به مسی رای داده‌اند: کیلیان امباپه، محمد صلاح، هری کین، رابرت لواندوفسکی، ویرژیل فن‌دایک، روملو لوکاکو، اندی رابرتسون، یان اوبلاک،‌ جان‌لوئیجی دوناروما، فالکائو و گرانیت ژاکا.

ترتیب رای برخی از ستاره‌های فوتبال برای انتخاب بهترین بازیکن سال

مسی
- هالند - امباپه - خولین آلوارز

محمد صلاح
- مسی - دی بروین - هالند

فن‌دایک
- مسی - هالند- دی‌بروینه

امباپه
- مسی - هالند - دی‌بروینه

هری کین
- مسی - هالند - رودری

اوبلاک
- مسی - رودری - هالند

وینیسیوس
- مسی - امباپه - هالند

مودریچ
- مسی - هالند - امباپه

کورتوا 
- مسی - هالند - امباپه

دیدگاه‌ها