کد خبر : 1994982 | 26 دی 1402 ساعت 16:40 | 47.9K بازدید | 48 دیدگاه

بازیکن زندانی تیم ما نیست اما...

نجفی: پرسپولیس اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند

مدیرعامل استقلال خوزستان نسبت به حواشی شکل گرفته حول درخواست پرسپولیس برای جذب مهاجم این تیم واکنش نشان داد.

نجفی: پرسپولیس اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از درخواست باشگاه پرسپولیس برای جذب جواد آقایی‌پور، مهاجم جوان استقلال خوزستان که در نیم فصل اول نمایش موفقی از خود به جا گذاشته و با دبل گل‌زنی مقابل تیم یحیی گل‌محمدی مورد توجه سرخ‌پوشان قرار گرفت، حواشی زیادی درباره رقم درخواستی باشگاه خوزستانی برای صدور رضایت‌نامه شکل گرفت.

در این بین گفته شد با درخواست 30 میلیاردی باشگاه استقلال خوزستان برای صدور رضایت‌نامه‌ آقایی‌پور، این باشگاه عقب‌نشینی کرده و آن را در بازار نقل و انتقالاتی فوتبال ایران بالا دانسته است و هجمه زیادی نیز متوجه باشگاه استقلال خوزستان شده است.

اکنون اما امید علی نجفی، مدیرعامل استقلال خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما به توضیح این ماجرا می‌پردازد: بار دیگر باید بگوییم بازیکنان ما سرمایه باشگاه هستند. چه جواد آقایی‌پور و چه دیگر بازیکنان با توجه به فضایی که این باشگاه در اختیار آنها قرار داده و متحمل هزینه شده، توانسته‌اند کیفیت فنی خود را به نمایش بگذارند و از این بابت خوشحالیم که در نقل و انتقالات علی‌رغم شرایط جدولی، باشگاه‌های زیادی نسبت به جذب بازیکنان ما اقبال نشان داده‌اند. این مسئولیت بازیکنان را در ادامه مسیر بالاتر می‌برد و آنها باید با تلاش بیشتری به دنبال این باشند تا شأن خود و همچنین تیم را حفظ کرده و با کسب نتیجه لازم، تیم را از شرایط کنونی خارج کرده و به امید خدا به امتیاز بقا دست پیدا کنیم.

1979371

مدیرعامل استقلال خوزستان درباره بحث انتقال جواد آقایی‌پور به پرسپولیس گفت: پرسپولیس تیم بزرگ و مردمی است و طبیعتا برای آنها احترام قائل هستیم. با این حال باید شرایط باشگاه را در نظر گرفت و مسلما اولویت همگی ما و حتی جواد آقایی‌پور و احساس دینی که دارد موفقیت تیم است.

وی ادامه داد: درخواست رسمی باشگاه پرسپولیس به ما رسید و ما پاسخ آن را هم دادیم و اگر موضوعی وجود دارد بگویید تا توضیح بدهم؟

نجفی درباره مبلغ 30 میلیاردی درخواست شده برای صدور رضایت‌نامه گفت: این مبلغی است که اعضای هیئت مدیره در نهایت تصمیم گرفتند. ما البته اعلام کردیم که شرایط مربوط به معاوضه بازیکن و همچنین معاوضه به‌صورت قرضی را هم قادر خواهیم بود در نظر بگیریم و این ماجرا به شکل کلی به این ترتیب بود.

وی در توضیح آن گفت: 30 میلیارد مبلغ پیشنهادی ابتدایی ما بود. با این حال باید بگویم که جواد آقایی‌پور بازیکن تاثیرگذار تیم ما محسوب می‌شود و طبیعی است که مبلغی در نظر باید گرفت که باشگاه نیز قادر به حضور در بازار نقل و انتقالاتی برای جایگزینی وی باشد. ما گفتیم شرایط برای انتقال قرضی و معاوضه‌ای هم وجود دارد. به این ترتیب که ما بازیکن مدنظر خودمان را نیز از این باشگاه اعلام کنیم و شرایط و توافق برای انتقال صورت گیرد. 

1979372

نجفی درباره اینکه آیا پرسپولیس حاضر خواهد بود بازیکن مدنظر استقلال خوزستان را برای معاوضه به این باشگاه انتقال دهد یا خیر گفت: این دیگر به نظر خودشان برمی‌گردد. البته اینطور نیست که ما مثلا بگوییم بیرانوند، کنعانی زادگان و یا... را می‌خواهیم. ما با نظر کادرفنی و آقای پورموسوی، لیست پنج نفره‌ای را اعلام می‌کنیم تا در صورت توافق باشگاه پرسپولیس، یکی از آنها به‌عنوان معاوضه به تیم ما بیاید.

مدیرعامل استقلال خوزستان در بخش دیگری از توضیحات خود اینطور گفت: ببینید اینجا البته باید یک گلایه هم داشته باشیم. استقلال خوزستان هم تیم بزرگی است و از هواداران عزیزی نیز برخوردار هستیم که صادقانه همیشه در کنار تیم هستند. روی صحبت من با باشگاه پرسپولیس نیست و البته چند باشگاه دیگر نیز اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکردند و به اشکال مختلف با آقایی‌پور و چند بازیکن دیگر ما مستقیم یا با واسطه به صحبت نشستند. این اصلا حرفه‌ای نیست و کار اشتباهی است. ما نیز در نقل و انتقالات به دنبال چند بازیکن بودیم و علی‌رغم شناختی که آقای پورموسوی داشتند، به‌صورت حرفه‌ای و درخواست کتبی به باشگاه‌ها، آنها را مطرح کردیم. باشگاه‌ها می‌دانند که بازیکنان تحت قرارداد باشگاه هستند و طبیعی و حرفه‌ای است که مکاتبات و درخواست به‌صورت رسمی باشد. درخواست ما از پرسپولیس و دیگر باشگاه‌های محترم این است که رفتار و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و مستقیم وارد مذاکره با بازیکن نشوند. تیم شرایط حساسی دارد و مسلما این اتفاقات به ضرر ما خواهد بود. البته جای خوشحالی دارد که بازیکنان ما کاملا دلی کار را با آقای پورموسوی دنبال می‌کنند و چنین پیشنهاداتی آنها را اغوا نخواهد کرد و نسبت به تیم کاملا احساس مسئولیت می‌کنند.

1979373

نجفی با اشاره به اینکه این باشگاه رابطه نزدیکی با بازیکنان خود دارد، اعلام کرد: بازیکنان تحت قرارداد باشگاه هستند و هر کدام به دنبال انجام تعهدات متقابل خودمان هستیم. اینطور نیست که بازیکن زندانی باشگاه باشد و در صورتی که تمایل داشته باشند شرایط انتقال را فراهم خواهیم کرد. اما همانطور که گفتم هم ما به‌عنوان کسی که مسئولیت داریم و هم بازیکنان باید شرایط باشگاه را در نظر گرفته و اولویت قرار دهیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در بخش دیگری از گلایه خود نسبت به حواشی این انتقال گفت: من اسم بازیکنی که معرفی کردند را نمی‌آورم اما وقتی شما ستاره تیم ما را می‌خواهید باید این اجازه را بدهید که کادرفنی تیم ما هم نه بازیکن آس شما که حداقل یک لیست پنج نفره اعلام کند و طبق آن شما یک نفر را برای معاوضه در نظر بگیرد. اینکه بازیکنی که در لیست مازاد شماست را به‌عنوان معاوضه اعلام کنید فکر کنم در شأن این مذاکره نباشد. شاید در حالت طبیعی ما آن بازیکن را "باز هم می‌گویم شاید" بخواهیم اما اینکه شما همه چیز را بخواهید از طرف خودتان پیش ببرید موضوع جالبی برای مذاکره به نظر نمی‌رسد.

نجفی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: ما در بحث معاوضه قرضی گفتیم بازیکنی را بگیریم که خودمان تعهداتش را تا پایان فصل برعهده بگیریم و شما هم همینطور. نمی‌خواهم به جزییات بپردازم اما بحث شکل گرفته در یک راستا برای مذاکراتی که به نتیجه برسد نبود و پرسپولیس به نظر می‌رسد قصد دارد کاملا یک‌طرفه ماجرا را در دست داشته باشد.

دیدگاه‌ها