کد خبر : 1995474 | 29 دی 1402 ساعت 02:24 | 22.5K بازدید | 4 دیدگاه

انتقاد از مسئولان برگزاری یا توهین نژادپرستانه!

اخراج سریع هوادار الجزایری از ساحل عاج

یکی از هواداران تیم ملی الجزایر به دلیل صحبت‌های نژادپرستانه از کشور ساحل عاج اخراج شد.

اخراج سریع هوادار الجزایری از ساحل عاج

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ با هدف مبارزه با نژادپرستی در کشور ساحل عاج برگزار می‌شود، دور اول مرحله گروهی خاتمه پیدا کرد اما علی‌رغم هدفی که مسئولان برگزاری مسابقات در هر دوره از برگزاری دارند، یکی از هواداران الجزایری اقدام به توهین نژادپرستانه کرد.

سوفیا بن لامان که یکی از اینفلوئنسرهای کشور الجزایر به شمار می‌آید، در جریان جدال تیم ملی الجزایر و آنگولا کلیپی از خودش در فضای مجازی منتشر کرد؛ او کشور ساحل عاج را کشوری فقیر و عقب‌مانده عنوان کرد و این کلیپ با توجه به شهرت او خیلی زود موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت و به دست مقامات و مسئولان برگزاری رسید تا او را از کشورشان اخراج کنند.

البته خبرگزاری‌های الجزایر نسبت به این اتفاق دو بینش متفاوت داشتند؛ برخی از رسانه‌ها اعتقاد داشتند که صحبت‌های او خارج از چارچوب و قوانین قاره آفریقا بوده و برخی دیگر عقیده داشتند که با توجه به آگاهی مردم کشور ساحل عاج از وضعیت رفاهی و مشکلات عدیده‌ای که با دولت دارند، این صحبت در حمایت از مردم ساحل عاج بوده است.

لازم به ذکر است پیش از شروع برگزاری مسابقات بود که مردم ساحل عاج نسبت به میزان هزینه‌ها با توجه به وضعیت رفاهی کشورشان اعتراض داشتند که این موضوع باعث شد وزارت ورزش این کشور گزارشی از هزینه‌های صورت‌گرفته منتشر کند.

دیدگاه‌ها