کد خبر : 1995935 | 30 دی 1402 ساعت 11:34 | 18.3K بازدید | 8 دیدگاه

جمعه از پهلوان جدید کشور رونمایی می‌شود

رقابت‌های کشتی پهلوانی بزرگسالان کشور و تعیین پهلوان سال 1402 در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد.

جمعه از پهلوان جدید کشور رونمایی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، این رقابت‌ها همزمان با ایام گرامی‌داشت 13 رجب ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 5 و 6 بهمن‌ماه جاری برگزار می‌گردد.

بر همین اساس این مسابقات در اوزان ۵۵ تا ۶۰، 60 تا70، 70 تا 80، 80 تا 90، 90 تا 100 و مثبت 100 کیلوگرم (بدون ارفاق وزن) میان ورزشکاران متولد ۱۱ دی‌ماه 1385 و بزرگتر برگزار خواهد شد.

در هر وزن فقط یک کشتی‌گیر از استان‌ها می‌تواند شرکت نماید و هر استان به ازای هر 3 کشتی‌گیر می‌تواند یک مربی معرفی نماید و هر استان در صورت کامل بودن تیم مجاز به معرفی 2 مربی می‌باشد.

صاحبان بازوبند پهلوانی می‌توانند خارج از سهمیه فوق و با معرفی نامه اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه در مسابقات شرکت نمایند و هر استان می‌تواند در وزن مثبت 100 کیلوگرم 2 نفر نماینده معرفی کند و مدال آوران و نفرات اول تا سوم رقابت‌های جایزه بزرگ ترکیه ، سهمیه آزاد جهت شرکت در مسابقات را خواهند داشت.

برابر موافقت فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، نفرات برتر اوزان مختلف در این مسابقات به‌عنوان سهمیه مسابقات بین المللی جام تختی حضور خواهند یافت و همانند سال گذشته از برخی از ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت‌ها تست دوپینگ بر اساس فهرست جدید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ انجام خواهد شد.

به نفرات اول تا سوم این مسابقات حکم، مدال قهرمانی خواهد شد و به تیم‌های اول تا سوم این مسابقات کاپ قهرمانی اهدا خواهد شد.

آخرین دوره پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور سال گذشته در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد و در این سال احمد میرزاپور توانست برای دومین‌بار پس از سال 1392 به‌عنوان پهلوان سال 1401 معرفی شود.

دیدگاه‌ها