کد خبر : 1996069 | 30 دی 1402 ساعت 19:22 | 6.7K بازدید | 2 دیدگاه

مربيان ماه فوتبال زنان در سيطره تيم‌هاى كرمانى

حسين شمس: اين ماه ايراندوست ماه قبل جعفرى

در هر ماه سه نفر با توجه به نتايج و عملكرد خود نامزد شده و ٣٠ نفر از اهالى رسانه، پيشكسوتان و متخصصين كه نفراتى ثابت هستند، راى مى‌دهند.

حسين شمس: اين ماه ايراندوست ماه قبل جعفرى

به گزارش ورزش سه؛ كانون مربيان فوتبال ايران با ٢٢ سال سابقه فعاليت تشكيلاتى در دل هيئت مديره‌ى خود چهره‌هاى شاخصى چون دكتر بيژن ذوالفقارنسب، امير قلعه نوعى، حسين شمس، حميد درخشان، سيامك رحيم پور، بهزاد داداش زاده دكتر سعيد ناصرى و... را جاى داده كه هر ماه مربيان برتر فوتبال مردان در ليگ برتر و ليگ يك، زنان در ليگ برتر و فوتسال مردان در ليگ برتر را انتخاب مى‌كند.

حسين شمس سخنگوى كانون مربيان ايران در گفت و گوى اختصاصى با ورزش سه از انتخاب مريم ايراندوست سرمربى شهردارى سيرجان در رقابت‌هاى ليگ برتر فوتبال زنان ايران به عنوان مربى ماه خبر داد، عنوانى كه پيش از اين مرضيه جعفرى سرمربى خاتون بم آن را به خود اختصاص داده بود.

1964158

حسين آقا يادتان است نقل قولى كه چند سال قبل از شما مطرح شد كه خانه نشينم و در حال بافتنى بافى؟

الان به غير از حضور در كانون مربيان فوتبال ايران به عنوان مدير تيم‌هاى پايه فوتسال ايران مشغول كارم تا شرايط مطلوبى براى پشتوانه سازى در اين رشته عنوان دار ايجاد شود، كارى كه از نان شب هم واجب‌تر است.

 انتخاب مربى ماه در فوتبال و فوتسال جو خاصى را ايجاد كرده و به نظر رقابت سالم و تلاش مضاعف در عملكرد مطلوب مربيان را افزايش خواهد داد.

چنين كارى سالهاست كه در انگلستان انجام شده و به نظرم انگيزه مربيان زن و مرد را در فوتبال و فوتسال بالاتر مى‌برد و باعث عملكرد بهتر خواهد شد.
همه‌ى اين اتفاق‌ها به نفع ورزش است و خروجى بهترى براى موفقيت رشته‌هاى پرطرفدارى چون فوتبال و فوتسال دارد. جالب اينكه باشگاه‌ها هم به انتخاب‌هاى كانون مربيان فوتبال ايران توجه مى‌كنند و جوايزى جداگانه براى مربيان خود كه به عنوان مربى ماه در كشور انتخاب مى‌شوند اختصاص مى‌دهند.

مكانيزم اين انتخاب‌ها چگونه است؟

در هر ماه سه نفر با توجه به نتايج و عملكرد خود نامزد شده و ٣٠ نفر از اهالى رسانه، پيشكسوتان و متخصصين كه نفراتى ثابت هستند، راى مى‌دهند. در آخر هر سال هم بهترين‌هاى سال انتخاب خواهند شد. اين روند، سال دوم است كه توسط كانون مربيان در حال برگزاريست.به طور مثال در ليگ برتر فوتبال ايران در سه ماه اخير ژوزه مواريس از سپاهان، مهدى تارتار از ملوان و پاكو خمس از تراكتورسازى به عنوان مربيان برتر انتخاب شدند. يا در فوتسال هم رضا زرخانلى، محمد كشاورز، اسماعيل تقى پور و محسن حسن زاده.

فوتبال زنان ايران رشد بسزايى داشته و ليگ برتر زنان كشورمان با حساسيت ويژه‌اى با قهرمانى خاتون بم به نيم فصل رسيد.

در ماه اول مرضيه جعفرى سرمربى خاتون بم به عنوان مربى برتر ماه انتخاب شد و در ماه اخير هم نتايج و عملكرد شهردارى سيرجان باعث شد اين عنوان از آن مريم ايراندوست شود.

جاى سوال داشت كه چرا با نتايج خيلى خوب و صعود تاريخى به جام ملتهاى زنان آن هم براى اولين بار، مريم ايراندوست به عنوان سرمربى تيم ملى جايش را به مريم آزمون داد؟

ايراندوست از پتانسيل بسيار بالايى در مربيگرى برخوردار است، با تيم ملى هم نتايج بسيار خوبى گرفت.همانطور كه معتقديم مديريت ورزش براى عملكرد بهتر نبايد در كوتاه مدت به كار گرفته شود براى مربيان هم بايد چنين فلسفه‌اى در كار باشد.

دیدگاه‌ها