کد خبر : 1996072 | 30 دی 1402 ساعت 19:42 | 29.3K بازدید | 25 دیدگاه

جلوی امارات باید بااقتدار بازی کنیم

انتقاد رجبی: مصاحبه‌های بعد بازی فول بود!

رضا رجبی، بازيكن سابق تيم ملی و استقلال در گفتگويي با خبرنگار ورزش سه درمورد نحوه عملكرد ملي پوشان تيم ملی در دو بازی ابتدايی در چارچوب مسابقات آسيايي صحبت كرد.

انتقاد رجبی: مصاحبه‌های بعد بازی فول بود!

به گزارش "ورزش سه"، رضا رجبی، پیشکسوت تیم ملی و استقلال در مورد جام ملتها گفت: رقابت‌های جام ملت‌های آسيا، به دليل حضور لژيونرها و سرمربی سرشناس تيم‌ها از جذابيت خاصي برخوردار شده است. معتقدم علاوه بر ژاپن و كره جنوبی و استراليا، بايد اردن و عراق را هم نه به خاطر نتايج دو بازي ابتدايي بلكه به دليل عملكرد فيزيكی و تكنيكی كه از خود به نمايش گذاشتند، به ليست مدعيان اصلی قهرمانی اضافه كنيم. هميشه بازی اول به دليل شروع تورنمنت، فشار روی تيم وجود دارد اما به دليل ٢ گلي كه در دقايق ابتدايي مسابقه به ثمر رسانديم، رفته رفته كنترل بازی را بدست گرفتيم. همچنين معتقدم ساختار دفاعي تيم ملي مشكلات زيادي دارد و بازيكنان از نظر شرح دقيق وظايف بايد آگاه شوند.

او ادامه داد: دو بازي ابتدايی را می‌توان بازي تداركاتي ناميد اما ساير رقبا قطعا خيلي بهتر هستند و بايد در شرح وظايف بازيكنان تجديد نظر بشود. هنگ كنگ در بازي برابر ما ٣ موقعيت عالي داشت كه اگر كمي با دقت‌تر بودند، براي ما خطرساز مي‌شدند. در بازي دوم متاسفانه خيلي بد بازي كرديم و در حد و اندازه‌هاي نام ايران نبوديم. تركيب اوليه تيم نسبت به بازي اول ٥٠ ٪؜ تغيير كرد و خط هافبك سردرگم بود و رابط خوبي ميان انتقال توپ از دفاع به حمله وجود نداشت.

1980844

او در این خصوص ادامه داد: به عنوان مثال اميد ابراهيمي ١٧ لمس توپ داشت كه ١٢ پاس به عقب داد! روزبه چشمي نيز همينطور تعداد توپ‌هاي لو رفته‌ي زيادي داشت. طارمي اگر در پورتو موفق هست به اين دليل است كه شرح وظايف مشخصي دارد و از دفاع توپ دريافت نمی‌كند. مصاحبه‌های بعد از این بازی خيلی غير حرفه‌ای بود. ما اصلا نبايد به فكر نتايج رقبا باشيم و دليلي وجود ندارد كه عملكرد آنها روي ما تاثير بگذارد. براي جبران اتفاقات پيش آمده بايد مقابل امارات خيلی بهتر از قبل ظاهر شويم و با اقتدار بازي را ببريم تا براي رقبايمان در مراحل حذفي خط و نشان بكشيم.

او در مورد بازی بعدی با امارات گفت: یک درصد به فكر تساوي برابر امارات باشيم، مطمئن باشيد شكست خواهيم خورد و صدرنشيني گروه را از دست خواهيم داد. يكي از نقاط قوت تيم فعلي فاصله كم ميان بازيكنان ثابت با نيمكت نشينان است. تنها ترس من اما مربوط به ميانگين سني بازيكنان است و اميدوارم از نظر قواي جسماني در بازي هاي باقي مانده كم نياورند. ژاپن توي تمام اين سال‌ها روي فوتبالش كار كرد. از فوتبال پايه گرفته تا ساير موارد. قطع به يقين عملكرد تيم ملي ژاپن در مراحل حذفي كاملا متفاوت با مرحله گروهي خواهد بود. ژاپن نميخواهد دستش براي رقبا رو شود و در مراحل حذفي خود واقعي‌اش را نشان خواهد داد. تنها نكته منفي تيم ملي ژاپن عملكرد بد دروازه‌بان آنها تا به اينجا بوده است.

او در پایان گفت: اميدوارم در تمرينات باقي مانده روي سرعت انتقال توپ بيشتر از قبل كار كنيم و تنها توصيه فنی من به آقاي قلعه نويی همين مورد خواهد بود.

دیدگاه‌ها