کد خبر : 1996304 | 01 بهمن 1402 ساعت 18:48 | 10.1K بازدید | 7 دیدگاه

بازیکنان اگر پخته نیستند، انتقادات را نبینند؛

عقیلی: بازی هنگ‌کنگ یک سیلی بود!

کاپیتان سابق سپاهان توصیه قابل توجهی به بازیکنان تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌ها دارد.

عقیلی: بازی هنگ‌کنگ یک سیلی بود!

به گزارش "وررش‌ سه"، گل‌گهر روز گذشته یک بازی تدارکاتی مقابل مس شهربابک برگزار کرد تا پس از چند روز بازیکنان این تیم در فضای مسابقه هم قرار بگیرند. اعضای این تیم صبح روز آینده راهی ترکیه می‌شوند تا اردویی 10 روزه را در این کشور برپا کنند.
با هادی عقیلی، مربی سرمه‌ای پوشان سیرجانی، گفت‌وگویی درباره آخرین شرایط این تیم و همین‌طور وضعیت تیم ملی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

*از بازی دیروز شروع کنیم.
بازی دیروز یک بازی تدارکاتی بود. بالاخره بازیکنان پس از تعطیلاتی که پشت سر گذاشته بودند، بیشتر تمرینات فیزیکی را پشت سر گذاشته بودند. برای همین هم دیروز هر بازیکن نهایتا 45 دقیقه بازی کرد تا تیم از حالت تمرینات سخت بیرون بیاید و از اردوی سیرجان بیرون بیاید و آماده ترکیه شود.

*اردوی ترکیه به چه صورت است؟ 
صبح روز آینده به ترکیه می‌رویم. اردو 10 روزه خواهد بود و حداقل دو بازی دوستانه خواهیم داشت. این اردو بیشتر بر امور تاکتیکی متمرکز خواهد بود تا بازیکنان به شرایط مسابقه بازگردند.

*برخی از بازیکنان شما نظیر تورس و عاشوری مورد توجه تیم‌های دیگر بوده‌اند. بازیکنی از شما جدا خواهد شد؟ 
ببینید برخی مسائل به باشگاه مربوط است ولی ما در حال حاضر با تیم کامل به ترکیه می‌رویم. البته یک سری بازیکنان ما مشکل سربازی دارند برای این سفر و یک سری بازیکنان خارجی ما ویزای ترکیه می‌خواهند.

1981409

*احتمال دارد بازیکن جدید در اردوی ترکیه به شما اضافه شود؟ 
باید در این داستان واقع بین باشیم. بعد از قوانین جدیدی که فدراسیون فوتبال اعمال کرد. به عنوان مثال این قانون که هر تیم بیشتر از 19 بازیکن بزرگسال نداشته باشد، یک سری بازیکنان از چرخه لیگ برتر خارج شدند که من مطلبی روی سایت خودتان خواندم که این آمار 90 بازیکن بوده است. در این شرایط گزینه انتخاب تیم‌ها پایین آمده است. یک سری بازیکنان را ما دوست داریم که در اختیار داشته باشیم، ولی تیم‌ها آنها را آزاد نمی‌کنند. در واقع هنوز به غیر از محسن فروزان، شیخ، کامیار و عرفان شهریاری کسی از گل‌گهر جدا نشده و بازیکنی هم به تیم اضافه نشده است.

*به تیم ملی برسیم. شرایط تیم ملی را در قطر چطور می‌بینید؟ 
خب ما خیلی باید خوشحال باشیم که 6 امتیاز کسب کرده‌ایم و خیالمان راحت شده است. من بازی ایران و هنگ‌کنگ را در مقدماتی جام جهانی که ایران 2 بر صفر برنده شد، دیدم. بازی هنگ‌کنگ در این مسابقه کاملا متفاوت با آن مسابقه بود. کاملا شیوه بازی آنها تغییر کرده بود و مشخص بود که تیم ما را آنالیز کرده بودند. تصمیم به پرس بالا گرفته بودند و در این زمینه هم موفق بودند. چند موقعیت خوب ایجاد کردند. این بازی به نظرم یک سیلی بسیار خوب در زمان مناسب بود. خدا را شکر از طرف دیگر هم برنده بازی شدیم و نتیجه خوبی کسب شد، ولی سیلی بدی خوردیم. من قبلا هم گفتم که اصلا نباید تیمی را دست کم گرفت. عراق الان خودش یک مدعی قهرمانی است.

کاپیتان سابق سپاهان بار دیگر به اتفاقات بازی هنگ‌کنگ بازگشت و افزود: «ما مقابل هنگ‌کنگ بازی خوبی نداشیم، اما مطمئنا آقای قلعه‌نویی تجربیات زیادی دارد و تغییراتی را در اندیشه‌های تیمی و نفراتش مطمئنا ایجاد خواهد کرد. همین‌طور که قبلا گفتم بازی اول و دوم چند تغییر داشت و این هم به خاطر شکل تیم‌ها و گروهی است که داریم تا از تمام نفرات استفاده کند. در مراحل بعدی تیم ما کامل‌تر خواهد شد.

*یکی از انتقاداتی که به تیم ملی وارد می‌شود این است که چرا از ترکیب اصلی خود استفاده نمی‌کند؟
من درباره تیم‌های بزرگ صحبت کنم. معمولا تیم‌ها وقتی 6 امتیاز می‌گیرند و خیال‌شان راحت می‌شود، بازی سوم را استراحت می‌دهند. من خودم در بازی با هنگ‌کنگ انتظار داشتم مهدی طارمی زودتر بیاید. چون بازی سوم هم هست و نیاز به پیروزی در این بازی داریم. در این بازی احسان حاج‌صفی کم بازی کرد، سعید عزت‌اللهی کم بازی کرد و اصلا بنابر شرایط وارد زمین شد. درباره سردار آزمون اطلاع دقیقی ندارم که مصدوم است یا به دلایل تاکتیکی بازی نکرد. به هر ترتیب این بازیکن از همه نفرات برای بازی بعدی آماده‌تر است. در مجموع به نظر من تغییرات هیچ مشکلی ندارد. این بازیکنان زیاد کنار هم بازی کرده‌اند. به اندازه کافی با هم بازی کرده‌اند و خیلی خوب همدیگر را می‌شناسند. این بازیکنان در اوج پختگی قرار دارند. بیرانوند، حاج‌صفی، رامین رضائیان، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد و... سال‌ها کنار هم بازی کرده‌اند. تنها بازیکنی که کمتر کنارشان بازی کرده مهدی قایدی است که او هم فوق العاده کار کرده.

1981410

*با این وصف امیدوار به قهرمانی تیم هستید؟
شما شرایط جام را می‌بینید. فوتبال نزدیک شده به هم. تیم‌های ضعیف‌تر سریع‌تر رشد می‌کنند تا تیم‌های قوی. رقیبان ایران، عربستان، ژاپن و کره را می‌بینید. حریفان این تیم‌ها خیلی خوب بازی کردند و مثل سال‌های گذشته دست و پا بسته نیستند. به عنوان مثال چون من خودم بازی ایران و هنگ‌کنگ را دیدم، این تیم خیلی نسبت به گذشته پیشرفت داشت. بنابراین باید خیلی محتاطانه درباره قهرمانی حرف زد و روی بازیکنان و کادر فنی فشاری نگذاشت.

*به عنوان ستاره سابق تیم ملی چه توصیه‌ای برای موفقیت تیم دارید؟ 
به نظرم هم کادر و هم بازیکنان به اندازه کافی باتجربه هستند. اما در مجموع همیشه انتقاد هست. شما اگر به فوتبال انگلیس نگاه کنید، همیشه انتقاد وجود دارد. روی موارد تاکتیکی جزئی دست می‌گذارند و پاسخگویی به آنها سخت است. من معتقدم که انتقاد هست. حالا هم که فضای مجازی وجود دارد و بازیکنان انتقادات را می‌بینند. من به بازیکنانم توصیه می‌کنم یا اینقدر پخته باشند که انتقادات را ببیند و از آنها بگذرند یا اصلا نخوانند. به هر حال یک سری کارشان انتقاد کردن است و شاید اگر انتقاد نکنند، ایراد کار تیم ملی مشخص نشود. با فوتبال همیشه انتقاد هم هست. بهتر است انتقادات را بپذیرند ولی روی آنها تاثیر بد نگذارد. اگر تحت تاثیر قرار می‌گیرند هم بهتر است در این مدتی که مسابقات جریان دارد فضای مجازی و انتقادات را نبینند.

دیدگاه‌ها