کد خبر : 1996456 | 02 بهمن 1402 ساعت 10:58 | 43.9K بازدید | 85 دیدگاه

هیاهو برای هیچ

پایان جنجال علیه رئال: گل وینی درست بود! (عکس)

انتشار تصاویر مربوط به قوانین فیفا درباره خطای هند نشان می‌دهد که گل وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید، درست بود.

پایان جنجال علیه رئال: گل وینی درست بود! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و یکم لالیگا روبه‌روی آلمریا به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 2-3 برابر این تیم به پیروزی برسد. 

شاگردان کارلو آنچلوتی نیمه اول را در حالی به پایان بردند که با دو گل از حریف قعر جدولی عقب بودند اما در نیمه دوم موفق به جبران این دو گل و کسب سه امتیاز این بازی شدند، هرچند تصمیمات داور و مراجعه مکررش به کمک داور ویدیویی جنجال بسیاری را به همراه داشت. 

شاید جنجالی‌ترین صحنه این بازی مربوط به گلی باشد که توسط وینیسیوس جونیور به ثمر رسید و کمک داور ویدیویی اعلام کرد که گل صحیح است و داور وسط هم با بررسی مجدد صحت آن را تایید کرد. 

1981686

در تصاویری که منتشر شد مشخص است که داور وسط درباره این که آیا این گل با کتف ستاره برزیلی رئال به ثمر رسید یا به دستش برخورد داشت مردد است اما در نهایت تصمیم گرفت که نظر کمک داور ویدیویی را تایید کند. 

اما قوانین درباره این صحنه چه می‌گویند؟ کمیته داوری فیفا اعلام کرده است که اگر بازیکنی به‌صورت عمدی توپ را با دست یا بازویش لمس کند و تغییری در مسیر حرکتش ایجاد کند، خصوصا در زمانی که دست در شرایط غیرطبیعی قرار دارد و فضای بیشتری را اشغال کند مرتکب خطای هند شده است. 

همچنین در قانون تاکید شده است: «هر گلی که دست یا بازو حتی به‌صورت اتفاقی در به ثمر رسیدن آن دخیل باشند، خلاف قانون است و باید مردود اعلام شود.»

1981684

کمیته داوران اما مدعی شده است که خطای هند زمانی مورد تایید است که توپ با بازو برخورد داشته باشد و این بخش از بدن در واقع در این قانون از پایین‌تر از زیر بغل شروع می‌شود و تصویری را هم ضمیمه کرده است تا نشان دهد که منظور دقیقا از کجا است. 

در این صورت گلی که وینیسیوس با قسمت بالایی بازویش به ثمر رساند مشکل خاصی نداشت و تایید صحت آن کار کاملا درست بود که از سوی تیم داوری انجام شد. 

منبع: مارکا 

دیدگاه‌ها