کد خبر : 1996703 | 03 بهمن 1402 ساعت 01:54 | 31.9K بازدید | 6 دیدگاه

ابر و باد و مه و خورشید ....

صعود عجیب مصر، خدا به دل صلاح نگاه کرد!

مصر در شبی که ابتدای نیمه دوم بازنده بود، در دقیقه ۹۰+۳ به پیروزی رسید اما سه دقیقه بعد سه امتیازش را از دست داد.

صعود عجیب مصر، خدا به دل صلاح نگاه کرد!

به گزارش ورزش سه، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بود که النصر با حضور روی ویتوریا پرتغالی به مصاف پرسپولیس رفت که این بازی حساس و مهم با شکست النصر در ضربات پنالتی همراه شد و اگر چه النصر نتوانست با توجه به غیبت ناگهانی عیسی آل کثیر و تفاوت ارزش دو تیم از پرسپولیس گذر کند اما پرسپولیس در شرایطی از ضربات پنالتی سربلند بیرون آمد که بعد از آن تا جام حذفی ۱۴۰۱ مقابل ون پارس در هیچ دیداری نتوانست در ضربات پنالتی پیروز شود.

ویتوریا پس از آن در النصر با مشکلات مالی روبرو شد و در طی ۱۰ بازی تنها ۸ امتیاز در لیگ گرفت تا با توافقی دو طرفه از این تیم جدا شود. 
او راهی لیگ روسیه شد تا سرمربی اسپارتاک مسکو شود. انتخاب او موجب شد تا زارما سالیخوا، همسر لئونید فدون مالک آن زمان اسپارتاک، به دلیل مخالفت با این تصمیم از هیئت مدیره استعفا داد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا سران این تیم نسبت به جدایی ویتوریا رضایت دهند. 

ویتوریا به کارش ادامه داد و با شکست ناپولی در خاک ایتالیا و همچنین پیروزی مقابل لسترسیتی باعث شد تا در لیگ اروپا صدرنشین باشد. این اتفاق او را در میان هواداران اسپارتاک مسکو محبوب کرد و حتی قرار بر تمدید قرارداد بود تا اینکه در لیگ روسیه با نتیجه ۷ بر یک به زنیت باخت تا همین یک شکست با اصرارهای سالیخوا موجب اخراج ویتوریا شود.

بولت پرسپولیسدر پایان سال ۲۰۲۲ او به عنوان سرمربی تیم ملی مصر معرفی شد و تا حالا در جام ملت‌های آفریقا به عنوان سرمربی مصر حضور داشته باشد. او در ۱۶ بازی، ۱۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشت اما امشب در دل جام ملت‌های آفریقا او اتفاق عجیبی را تجربه کرد.

تیم ملی مصر با کسب دو تساوی در دو بازی در رده دوم گروه قرار گرفته بود و غنا و موزامبیک هم با کسب یک امتیاز در رتبه سوم و چهارم بودند. مصر به مصاف کیپ وردی رفت که هر دو بازی خود را برده بود و یاران محمد صلاح در غیبت او کار سختی داشتند.

مصر برای صعود به عنوان تیم دوم صرفا به پیروزی نیاز داشت یا اینکه جدال غنا-موزامبیک برنده‌ای نداشته باشد.

1982071

این بازی در شرایط بسیار عجیبی دنبال می‌شد تا جایی که در پایان نیمه نخست، کیپ ورد و غنا با یک گل از رقبای خود جلو بودند و با این نتیجه مصر از گردونه مسابقات حذف می‌شد و با توجه به حذف در مرحله گروهی، ویتوریا باز هم با بدشانسی اخراج می‌شد.

نیمه دوم شروع شد. در دقیقه ۵۰ ترزگه تعویض طلایی مصری‌ها گلزنی کرد تا بازی مساوی شود و همزمان با آنها غنا گل دوم را به ثمر رساند تا همچنان این غنا باشد که جلوتر از مصر صعود می‌کند.

1982070

بولت پرسپولیسمصر به عنوان تیم سوم شرایط خوبی برای صعود داشت اما ویتوریا از فشار رسانه‌های مصری آگاهی کامل داشت. در دقیقه ۸۰ موزامبیک به غنا گل زد و در دقیقه ۹۰+۳ مصر هم گل پیروزی بخش خود را وارد دروازه کیپ ورد کرد. همزمان با گل مصری‌ها، موزامبیک گل دوم را هم به ثمر رساند که این اتفاق به معنای صعود راحت مصر به عنوان تیم دوم بود ولی تنها دو دقیقه بعد، آنها مجددا پیروزی را با تساوی عوض کردند تا ویتوریا در نتیجه‌ای عجیب، با سه تساوی برای نخستین بار در تاریخ آفریقا از مرحله گروهی صعود کند و خودش هم موقتا خیالش از جایگاهش در مصر راحت باشد.

1982069

دیدگاه‌ها