کد خبر : 1997065 | 04 بهمن 1402 ساعت 16:40 | 126.7K بازدید | 70 دیدگاه

به غرور عربستان برخورد

ضربه به حیثیت ملی: بنزما در جده حبس شد!

قضیه کریم بنزما ضربه‌ای سخت به حیثیت و غرور ملی عربستانی‌ها بود. برای ستاره فرانسوی دیگر هیچ راه فراری از جده نمانده است.

ضربه به حیثیت ملی: بنزما در جده حبس شد!

به گزارش "ورزش سه"، روز سه‌شنبه اولین جلسه برای تلاش برای دستیابی به یک توافق با کریم بنزما برگزار شد که به نظر می‌رسد در حال حاضر دور از دسترس است.

ملاقات سرنوشت‌ساز

کریم بنزما و سران باشگاه الاتحاد قصد دارند امروز نیز با یکدیگر دیدار کنند تا پایانی قطعی برای حل و فصل آینده این بازیکن فرانسوی باشد. ستاره فرانسوی در تمرینات پیش فصل اتحاد حاضر نشد و با تیم به اردوی دبی هم نرفت. او ادعا کرد در جزیره موریس گرفتار شده، اما بهانه او پذیرفته نشد. کریم برای بازگشت به فوتبال اروپا بی‌تاب است، ولی مدیران اتحاد به هیچ قیمتی حاضر به موافقت نیستند، حتی اگر شده او را به یک باشگاه دیگر سعودی واگذار کنند.

1982567

فرار به اروپا

منچستریونایتد و آرسنال به همراه المپیک لیون باشگاه‌هایی هستند که با اطرافیان این فوتبالیست و حتی باشگاه عربستانی تماس گرفته‌اند. رقم خوردن این انتقال برای این باشگاه‌ها روشن نیست، چرا که نه از سوی بنزما و نه باشگاه سعودی پاسخ مشخصی دریافت نکرده‌اند.

مانع اصلی پول نیست، چرا که در هر انتقالی که ممکن است یک طرفش بنزما باشد، اختلاف رقم قرارداد زیاد خواهد بود و کریم می‌داند که باید قید پول زیادی را بزند تا به اروپا برگردد.

پیشنهادهایی که به او رسیده قابل قیاس با آنچه با الاتحاد امضا کرده، نیست. مشکل اینجاست که قرار بود رابطه این بازیکن فرانسوی با باشگاه عربستانی با توافقات مختلف اجتماعی و حتی مذهبی فراتر از ورزش باشد. مؤلفه غرور در این مسئله نقش خیلی مهمی را بازی می‌کند.

1981835

الاتحاد بنزما را درک نمی‌کند

مالک باشگاه الاتحاد درک نمی‌کند، کسی که قرار بود مرجع آن‌ها باشد، شش ماه بعد از ورود، می‌خواهد به رابطه‌ای که قرار بود فراتر از ورزش باشد، پایان دهد. به همین دلیل آنها زمینه برای خروج او را تسهیل نمی‌کنند و همچنان امیدوارند که وضعیتی را که غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد، تغییر دهند. وضعیتی که پیچیده شده، به خصوص بعد از اینکه مارسلو گایاردو با حساب نکردن روی این بازیکن فرانسوی به وی اجازه شرکت در اردوی دبی را نداد.

در طول روز چهارشنبه، انتظار می‌رود که در مورد این پرونده پیچیده‌ تصمیم‌گیری شود. موردی که ضربه‌ای سخت به رشد لیگ عربستان خواهد بود. لیگی که رونالدو نمادش است و قرار بود بنزما و نیمار نیز دنباله‌روی او باشند. نیمار مدت‌هاست که مصدوم شده و بنزما نیز قصد رفتن دارد. برنامه‌های از پیش تعیین‌شده عربستان خراب شده و حالا قضیه بنزما به یک مسئله غرور ملی بدل شده است. برای کریم بدتر از این نمی‌شد، او راه فراری ندارد.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها