کد خبر : 1997228 | 05 بهمن 1402 ساعت 12:42 | 46.9K بازدید | 128 دیدگاه

در 10 روز جهنمی

روزهای سیاه: نسخه ژاوی را پیچیدند!

رویای سه‌گانه بارسلونا دیشب تمام شد و با وضعیت فعلی تیم ژاوی می‌توان گفت فصل برای بلوگرانا در همین ماه ژانویه به اتمام رسید.

روزهای سیاه: نسخه ژاوی را پیچیدند!

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، حذف از کوپا دل ری ضربه بزرگی برای آبی و اناری‌ها بود هرچند برخی از قبل آن را پیش‌بینی کرده بودند. 

علی‌رغم پیشرفتی که تیم در هفته گذشته مقابل بتیس تجربه کرد، واقعیت این است که رسیدن به نیمه نهایی در زمینی مانند سن مامس بسیار پیچیده بود، به‌خصوص که تیم ارنستو والورده در یک فرم عالی هم قرار داشت. با وجود اینکه آبی اناری‌ها در بسیاری دقایق پایاپای با میزبان رقابت کردند، اما اشتباهات دفاعی، به‌خصوص دریافت یک گل دیگر در دقیقه نخست بازی، آنها را ناکام گذاشت.

1982803

شرایطی که بارسلونا در آن قرار دارد، بسیار پیچیده است. با مشاهده عملکرد ماه‌های اخیر این تیم، انتظارات نمی‌تواند خیلی زیاد باشد. در واقع، همه در بارسا مطمئن بودند که می‌توانند حداقل یکی از دو عنوان سوپرجام یا کوپا دل ری را کسب کنند اما در 10 روز هر دو ناپدید شدند. ساده‌ترین کار این بود که بارسا سوپرجام یا جام حذفی را به‌دست بیاورد ولی حالا این دیگر امکان‌پذیر نیست. 

اکنون لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا برای آنها باقی‌مانده است، دو رقابتی که درست است، در آن زنده هستند، اما قهرمانی در آنها بسیار سخت خواهد بود.

1946293

خیرونا و رئال مادرید

آنها در لیگ از صدر به دور هستند. خیرونا هشت امتیاز و رئال مادرید هفت امتیاز با بارسا فاصله ایجاد کرده است. فاصله قابل توجه به‌خصوص اگر بدانیم که بارسا در دور برگشت باید به زمین این دو رقیب اصلی خود برود. مشکل این است که برای جبران فاصله، بارسا باید با دو تیم رقابت کند و به زیر کشیدن دو تیم، همیشه کار بسیار سخت‌تری است. از طرفی تیم ژاوی باید تغییری اساسی در شکل بازی خود ایجاد کند که هنوز به نظر نمی‌رسد آمادگی‌اش را داشته باشد. 

چندین هفته است که انتظار یک تحول بزرگ در بارسا می‌رود، اما این اتفاق نیفتاده است. درست وقتی نشانه‌هایی از پیشرفت به چشم می‌خورد، تیم دوباره دچار لغزش می‌شود.

1980471

راه صعب العبور لیگ قهرمانان

رقابت دیگری که بارسا آرزوی آن را دارد، لیگ قهرمانان است. این تیم به مرحله یک هشتم نهایی رسیده و ناپولی منتظر آنهاست. صرف نظر از اینکه این یک ماه پیش رو برای بارسا چگونه پیش می‌رود و تیم ایتالیایی در بهترین فرم خود نیست، هیچ کس از این غافل نیست که در حال حاضر تیم‌های بسیار بهتری از بارسلونا در لیگ قهرمانان حاضر هستند. تیم‌هایی مانند منچسترسیتی، بایرن، رئال مادرید یا پی اس جی. بارسلونا باید تغییرات زیادی کند تا با بهترین‌های قاره رقابت کند. بارسا هنوز تیم شب‌های بزرگ اروپایی نیست.

1982809

فینال، یکی پس از دیگری

واقعیتی که بارسلونا با آن مواجه شده، این است که بدون کوپا دل ری، از این پس تمام بازی‌هایی که بارسلونا انجام می‌دهد، حکم فینال را دارند. 

در لیگ آنها نمی‌توانند و اجازه ندارند امتیاز بیشتری از دست بدهند و این با جدال شنبه آینده مقابل ویارئال در مونتجوئیک آغاز می‌شود. بارسا باید همه را برنده شود و دعا کند رقبایش شکست بخورند. و در اروپا کار سخت‌تر است چون با یک شب بد از رقابت‌ها کنار خواهد رفت.

1982810

درام تمام نشدنی مصدومیت‌ها

یکی از کلیدهای دست‌یابی به تحول و بردن بازی‌هایی که دیگر حکم فینال را دارند، بهبود فوری و ریکاوری مصدومان است. آنچه بارسلونا در این فصل تجربه کرد، یک مصیبت واقعی است. 

دیشب بارسا بالده را برای چند هفته از دست داد. با جراحی مارکوس آلونسو، بارسا در کوتاه مدت یک مدافع چپ تخصصی ندارد. تراشتگن، اگرچه نمی‌توان اینیاکی پنیا را مقصر شکست‌های اخیر دانست، اما تا زمانی رویارویی با ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا، در دسترس نخواهد بود. گاوی کل فصل را از دست داده و شانس خرید بازیکن جدید در زمستان نیز صفر است. چه مصیبتی آقای ژاوی!

دیدگاه‌ها