کد خبر : 1997363 | 05 بهمن 1402 ساعت 22:30 | 26K بازدید | 7 دیدگاه

قانون جدید یوفا علیه سیتی و لایپزیش

یوفا قصد دارد قوانین جدیدی علیه باشگاه‌های با مالکیت یکسان اعمال کند که می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر باشگاه‌های خیرونا و منچستر سیتی داشته باشد.

قانون جدید یوفا علیه سیتی و لایپزیش

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه خیرونا متعلق به سیتی گروپ است. این گروه مالکیت منچستر سیتی را هم بر عهده دارند. آنها مالک ۳۳ درصد از سهام خیرونا هستند و به‌صورت کلی این دو باشگاه دارای پیوندهای زیادی هستند. برای مثال در حال حاضر یان کوتو و یانگل هررا به‌صورت قرضی از منچستر سیتی در باشگاه اسپانیایی بازی می‌کنند.

یوفا و فیفا در سال‌های اخیر مشکلات زیادی با باشگاه‌های با مالکیت مشابه داشته‌اند و حالا الکساندر چفرین، رئیس یوفا، در گفت‌وگو با تلگراف از اعمال قوانین جدیدی برای مقابله با این پدیده خبر داده. او به خبرنگار گفت: «تو فوتبال بلدی و می‌دانی این ورزش چگونه است.

تصور کن یک باشگاه بزرگ انگلیسی به یک تیم کوچک پرتغالی ۳-۰ ببازد. شما اگر این را ببینید می‌گویید خب، روز بد تیم بوده است. اما اگر مالکیت هر دو باشگاه یکسان باشد چه می‌گویید؟ اول برای انکار تلاش می‌کنید اما در ذهن‌تان همه چیز تغییر می‌کند.

این بزرگ‌ترین مشکل من است که راه‌حلی برای آن ندارم. ما همیشه می‌توانیم بگوییم «قبول است، شما این کار را تحت این شرایط انجام دهید» اما کنترل دو یا چند باشگاه به‌صورت همزمان ممنوع است و باید با آن مقابله شود. در حال حاضر این نظر من است اما فعلا ما به راه حل مشخصی نرسیده‌ایم.»

لایپزیش و سالزبورگ دو نمونه دیگر هستند که هر دو متعلق به شرکت نوشیدنی اتریشی هستند. گروه مالکان چلسی نیز اخیرا سهام باشگاه استراسبورگ فرانسه را خریداری کرده‌اند و جیم راتکلیف، مالک جدید منچستر یونایتد هم به‌صورت همزمان مالکیت نیس فرانسه را برعهده دارد.

دیدگاه‌ها