کد خبر : 1997386 | 06 بهمن 1402 ساعت 08:03 | 124.7K بازدید | 21 دیدگاه

تشکر ساحل عاجی‌ها از زیاش: خیابان به نامت می‌کنیم!

هواداران ساحل عاج پس از کمک غیرمستقیم حکیم زیاش، ستاره تیم ملی مراکش، به این تیم در جام ملت‌های آفریقا 2023، کمپینی طنزآمیز را در شبکه‌های اجتماعی برای بزرگداشت او راه‌اندازی کردند.

تشکر ساحل عاجی‌ها از زیاش: خیابان به نامت می‌کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، ساحل عاج به‌سختی و با خوش‌شانسی از خروج زودهنگام از جام ملت‌های آفریقا 2023 که در خاک خود برگزار می‌شد، نجات یافت. تیم ملی ساحل عاج در بین 4 تیم برتر در رده سوم گروه‌ها قرار گرفته و می‌تواند در دور حذفی هم به میدان برود.

ساحل عاج در واقع از پیروزی 1-0 مراکش مقابل زامبیا در دور سوم و پایانی مرحله گروهی سود برد، نتیجه‌ای که تیم زامبیا را به خانه فرستاد و ساحل عاج را جایگزین کرد. با این باخت تیم ملی زامبیا با دو امتیاز متوقف شد و ساحل عاج 3 امتیازی بود که صعود کرد.

تعدادی از هواداران ساحل عاج در شبکه‌های اجتماعی گفتند که دولت کشورشان باید خیابانی در این کشور را به نام حکیم زیاش، زننده گل پیروزی مراکش مقابل زامبیا، نامگذاری کند. این کمپین مسیر طعنه‌آمیزی به خود گرفت و یکی از طرفداران در پلتفرم شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) گفت: "امروز پنجشنبه 25 ژانویه 2024 هنوز خیابانی به نام حکیم زیاش وجود ندارد. این چه وضعی است من به دولت معترضم! این کمبود نباید وجود داشته باشد!"

تیم ملی ساحل عاج در مرحله بعد با مدافع عنوان قهرمانی یعنی سنگال در مرحله یک هشتم نهایی رو به رو خواهد شد و تیم ملی مراکش با آفریقای جنوبی دیدار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها