کد خبر : 2000621 | 19 بهمن 1402 ساعت 01:55 | 20.9K بازدید | 5 دیدگاه

رویا ادامه دارد: صعود ساحل عاج به فینال

ساحل عاج با برد ۱-۰ مقابل کنگو به فینال جام ملت‌های آفریقا رسید.

رویا ادامه دارد: صعود ساحل عاج به فینال

به گزارش "ورزش سه"، ساحل عاج که تا آستانه حذف از رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا رفته بود امشب در دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی در برابر کنگو قرار گرفت. آنها در بازی‌ای کم‌موقعیت با گل زیبای سباستین هالر توانستند کنگو را شکست دهند و حریف نیجریه در فینال شوند.

ساحل عاج به شکل معجزه‌آسایی به این مرحله رسیده بود. آنها در دور گروهی در آستانه حذف قرار گرفتند و سرمربی‌شان را اخراج کردند. اما در نهایت با رقم خوردن نتایج به نفع آنها، به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم صعود کردند. امرس فایی بدون تجربه به‌عنوان مربی موقت آنها انتخاب شد. پس از این اتفاق بازیکنان هم‌قسم شدند و قول دادند که با اتحاد تیم را در این دور جام ملت‌های آفریقا به فینال و قهرمانی برسانند. آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی سنگال مدعی را در ضربات پنالتی بردند و در دور بعد مالی را با نتیجه ۲-۱ شکست دادند.

کنگو نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی مصر را در ضربات پنالتی شکست داد و در مرحله یک‌چهارم نهایی توانست مالی را با ۳ گل شکست دهد و به نیمه‌نهایی برسد.

بازی امشب بین این دو تیم پایاپای آغاز شد اما رفته رفته بازیکنان ساحل عاج مالکیت را در دست گرفتند. آنها چندین‌بار به دروازه حریف نزدیک شدند اما نتوانستند موقعیت جدی خلق کنند.

1988364
1988365

نیمه اول و دقایق ابتدایی نیمه دوم به همین منوال گذشت تا اینکه در دقیقه ۶۵ روی سانتر گرادل، هالر با ضربه‌ای والی دروازه حریف را باز کرد.

در ادامه بازی کنگو هر چقدر تلاش کرد نتوانست گل خورده را جبران کند و ساحل عاج به شکلی عالی از اندوخته‌اش دفاع کرد تا بازی با همان یک گل به اتمام برسد.

ساحل عاج در جامی که در آستانه حذف در دور گروهی قرار گرفته بود موفق شدند به فینال برسند. با اینکه تا همین دور کار بزرگی انجام داده‌اند اما آنها این شانس را دارند که با پیروزی برابر نیجریه، سالی که قرار بود با کابوس همراه باشد را رویایی کنند.

دیدگاه‌ها