کد خبر : 1997915 | 08 بهمن 1402 ساعت 13:30 | 7.8K بازدید | 2 دیدگاه

غیبت عجیب کوروش باقری در مراسم سده المپیک

سرمربی تیم رویایی وزنه‌برداری دعوت نبود!

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در المپیک لندن که قهرمانان پرتعدادی داشت، به مراسم سده المپیک دعوت نشده بود.

سرمربی تیم رویایی وزنه‌برداری دعوت نبود!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، کوروش باقری و محمد بنا دو سرمربی موفق و افتخارآفرین ورزش ایران در دو رشته پرافتخار المپیکی وزنه‌برداری و کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک 2012 لندن بودند. ولی در اتفاقی عجیب و سؤال برانگیز کمیته ملی المپیک از آنها به عنوان لیدرهای فنی پرافتخارترین تیم‌های ملی ایران در کاروان 2012 لندن برای حضور در همایش و مراسم (سده المپیک) که چند روز پیش در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، دعوت به عمل نیاورد!

بولت سپاهاندعوتنامه‌ای برای حضور در مراسم سده المپیک نداشتم!
کوروش باقری، سرمربی موفق و پرافتخار تیم ملی وزنه‌برداری ایران، در بازی‌های المپیک 2012 لندن که با تیم رؤیایی که هدایتش را برعهده داشت موفق شد در لندن صاحب 3 نشان طلا (بهداد سلیمی، نواب نصیرشلال و سعید محمدپور)، همین‌طور 2 نشان نقره (کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی) شود، در اتفاقی عجیب و صدالبته تأسف برانگیز در مراسم «سده المپیک» که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، دعوت نشده بود! نه تنها او بلکه محمد بنا چهره ماندگار کشتی فرنگی ایران و سرمربی موفق و پرافتخار تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز مثل کوروش باقری به این همایش دعوت نشده بود! دو مربی بزرگ و شاخصی که بواسطه درخششی که داشتند در آن دوره نشان لیاقت و شجاعت از رئیس جمهور وقت ایران دریافت کردند، ولی اینجا در مراسمی که خیلی‌ها حضورشان توجیهی نداشت، نبودند و از سوی میزبان برگزاری این مراسم دعوت نشده بودند! کوروش باقری سرمربی حال حاضر تیم ملی وزنه‌بردا‌ری بانوان کشورمان درخصوص اینکه آیا او نیز به مراسم سده المپیک دعوت شده بود یا خیر می‌گوید: «خیر. دعوتنامه‌ای نداشتم. کسی هم برای حضور در این مراسم چیزی به من نگفت! بعداً متوجه شدم یک چنین برنامه‌ای برگزار شده است. البته خیلی هم در این خصوص نظری ندارم.» 

بولت سپاهاناز کسب سهمیه بانوان ناامید نیستم
کوروش باقری سرمربی تیم وزنه‌برداری بانوان کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در مسیر سهمیه المپیک 2024 پاریس و شانس ما برای دشت یک یا چند سهمیه در المپیک پاریس تأکید دارد: «وضعیت دختران وزنه‌برداری ایران خدا را شکر خوب است و مشکلی نداریم. برای سهمیه المپیک هم اگرچه کار و مسیر بسیار سخت و دشوار است و شانس ما هم برای سهمیه المپیک در بخش بانوان بسیار اندک اما ما چاره‌ای نداریم و باید پروسه طراحی شده برای گزینشی‌های المپیک را طبق برنامه طی کنیم و در دو مسابقه باقیمانده یعنی آسیایی ازبکستان و جام جهانی تایلند شرکت کنیم. به نظرم بچه‌ها در مسابقات آسیایی ازبکستان شانس مدال دارند و می‌توانیم به آنها امیدوار باشیم.» دختران وزنه‌برداری ایران قطعاً همان‌طوری که کوروش باقری به درستی به آن اشاره کرد، کار و مسیر سختی برای کسب سهمیه و حضور تاریخی در بازی‌های المپیک 2024 پاریس پیش رو دارند. اما حتی اگر نتوانیم در بازی‌های المپیک 2024 فرانسه در بخش بانوان سهمیه داشته باشیم، بازهم نباید از وزنه‌برداری بانوان ناامید شد. زیرا دختران شایسته و توانمند وزنه‌برداری ایران پتانسیلی فوق‌العاده دارند که ما را به آینده بیشتر از قبل امیدوار می‌کند.

دیدگاه‌ها