کد خبر : 1997954 | 08 بهمن 1402 ساعت 13:46 | 1.9K بازدید | 1 دیدگاه

باید یک مربی صاحب‌سبک خارجی بیاوریم

واکنش عضو هیئت رییسه هندبال به انتقادات

عضو هیئت رییسه فدراسیون هندبال می‌گوید برخلاف برخی شایعات این فدراسیون مشکل مالی ندارد.

واکنش عضو هیئت رییسه هندبال به انتقادات

به گزارش "ورزش سه"، قرار گرفتن در رتبه ششم آسیا و از دست دادن سهمیه جهانی باعث مطرح شدن انتقاداتی نسبت به عملکرد فدراسیون هندبال شد. 
سید حسن افتخاری، عضو هیئت رییسه فدراسیون هندبال، رییس هیئت هندبال استان اصفهان و پیشکسوت هندبال در گفت‌وگو با "ورزش سه" توضیحاتی را در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا ارائه کرد.

بولت سپاهاندست سرمربی تیم ملی بسته بود
به نظر من وضعیت و نتایج بهتری در مقایسه با دو دوره مسابقات قبلی یعنی بازی‌های آسیایی هانگژو و انتخابی المپیک پاریس رقم خورد. البته تغییراتی هم اتفاق افتاده و لژیونرهایی مانند محمدرضا اروعی، سعید برخورداری و پویا نوروزی‌نژاد که در هانگژو نتوانستند به تیم ملحق شوند، به تیم پیوستند و تیم ملی بضاعت بهتری داشت. هر چند تعدادی از بازیکنان که می‌توانستند به تیم کمک کنند، مصدوم بودند و دست سرمربی در این خصوص بسته بود.

بولت سپاهانباید برنامه سه، چهار ساله داشته باشیم
نتایج تیم ملی نسبتا قابل قبول بود که هر چند می‌خواستیم به جهانی صعود کنیم که دور از انتظار هم نبود. در این مسابقات و در مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن، کره و قطر با اختلاف نزدیک و در دقایق انتهایی نتیجه را واگذار کردیم که به نظر من بیشتر به دلیل اشتباهات فردی، مسائل بدنی و آمادگی بود بنابراین از نظر فنی تیم قابلیت داشت که نتیجه بهتری بگیرد و دیدیم که در مقابل تیم‌های قدرتمند آسیا پایاپای پیش رفتیم. البته عملکرد تیم ملی خیلی جای انتقاد ندارد زیرا وقتی تیمی می‌خواهد در سه دوره مسابقات رسمی شرکت کند باید یک برنامه 3 -4 ساله داشته باشد.

بولت سپاهانبازیکنان با مربی ایرانی نتایج بهتری می‌گیرند
وسلین شاید به دلیل عدم اطلاع درست از وضعیت هندبال در کشورمان به گونه‌ای برنامه‌ریزی نکرد که بتواند تیم را برای مسابقات رسمی آماده کند. اگر برنامه‌ریزی بهتری داشت می‌توانست نتایج بهتری کسب کند. به نظر من بازیکنان ایران شاید با مربیان ایرانی نتایج بهتری می‌گیرند که شاید دلایل روانشناختی دارد. مربیان هندبال ایران در حد و بضاعت خوبی هستند و ارتباطات بهتری با هندبال روز جهان دارند و از رویدادهای بین‌المللی هم غافل نیستند. در سال‌های اخیر هم بسیاری از مربیان یا در کنار مربیان خارجی بودند یا خودشان روی نیمکت سرمربیگری حضور داشتند و کوله باری از تجریه و سرمایه به همراه دارند بنابراین باید به آنان اعتماد کنیم تا راه برای آینده هموارتر شود.

بولت سپاهانباید یک مربی صاحب سبک بیاوریم
با توجه به سرمایه‌گذاری که استخدام مربی خارجی نیاز دارد این امر در این روزها امکان‌پذیر نباشد. اعتقاد من این است شاید کاری که در هندبال ساحلی اتفاق افتاد و از مربی خارجی به‌عنوان آموزش‌دهنده و به‌صورت پاره وقت استفاده شد، جواب بهتری بدهد. از طرف دیگر ما الگوی خاصی برای استخدام مربی نداریم و مربیان صرب، کروات و اسپانیایی به تیم ملی آمده‌اند و رفته‌اند بنابراین باید یک مربی صاحب سبک که کشورش را به عناوینی رسانده باشد به تیم ملی بیاید و به وی فرصت چند ساله بدهیم.

بولت سپاهانفدراسیون مشکل مالی ندارد
در سال‌های اخیر با امضای قرارداد با شرکت ایرانسل اقدام موثری در خصوص جذب منابع مالی انجام شده و امسال سومین سالی بود که این قرارداد همکاری تمدید شد. به هر حال بسیاری از اعزام‌های رسمی و تدارکاتی وابسته به همین مسئله است و با توجه به شرایط فعلی و گران شدن دلار هم کار بسیار سختی است اما پاکدل با تعاملات خوبی که با حامی مالی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برقرار کرده بخوبی این بخش را مدیریت کرده است و فدراسیون هندبال مشکل مالی ندارد. علاوه بر این رییس فدراسیون، تعاملات خوبی با فدراسیون هندبال آسیا برقرار کرده به طوری که اخذ میزبانی باشگاه‌های هندبال آسیا در خرداد امسال و همچنین قهرمانی نوجوانان پسر آسیا در شهریور ماه سال آینده گوشه‌ای از این رایزنی‌ها و ارتباطات است که باعث رشد و توسعه هندبال ایران و سودآوری ارزی برای فدراسیون خواهد شد. به هر شکل فدراسیون هندبال نیاز دارد تحولاتی در زیرساخت‌های هندبال در استان‌های کشور به وجود بیاورد و این امر نیازمند تعامل و همکاری با ادارات کل ورزش استان‌ها، هیئت‌های استانی و بخصوص باشگاه‌های هندبال است.

دیدگاه‌ها