کد خبر : 1998237 | 09 بهمن 1402 ساعت 13:59 | 27.7K بازدید | 46 دیدگاه

کیم جونگ هیوک برای ایرانی‌ها خوش‌یمن نیست

تقابل تکراری بیرانوند و خریبین با همان داور کره‌ای!

داور دیدار روز چهارشنبه تیم ملی مقابل سوریه به شکل عجیبی برای تیم‌های ایرانی خوش یمن نیست!

تقابل تکراری بیرانوند و خریبین با همان داور کره‌ای!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی ایران و سوریه روز چهارشنبه و در استادیوم عبدالله بن خلیفه شهر دوحه، برگزار کننده آخرین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خواهند بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی تیم داوری این مسابقه را اعلام کرد که طی آن کیم جونگ هیوک کره‌ای این دیدار را قضاوت خواهد کرد. داوری که سابقه قضاوت فراوانی برای تیم‌های ایرانی دارد که البته چندان هم خوش یمن نبوده است.

اولین قضاوت او برای تیم‌های ایرانی به بازی دوستانه 13 سال پیش بازمی‌گردد. جایی که تیم ملی ایران با هدایت افشین قطبی و در دیداری تدارکاتی موفق شد با گل‌های آندرانیک تیموریان و محمد غلامی، دو بر صفر چین را شکست دهد.

1984389

او سپس در سال 2013 دیدار تراکتور و الجیش قطر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را سوت زد. تیم قطری که اکنون وجود خارجی نداشته و در سال 2017 با لخویا ادغام و به الدحیل تغییر نام داد، در آن بازی با نتیجه چهار بر دو به پیروزی دست یافت.

در سال 2015، این داور کره‌ای بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان الاهلی امارات (شباب الاهلی کنونی) و نفت تهران را داوری کرد. مسابقه‌ای که با شکست دو بر یک تیم علیرضا منصوریان به پایان رسید.

کیم جونگ هیوک کره‌ای در فصل 2015 – 2016 لیگ قهرمانان، چهار بازی را سوت زد که همگی آنها برای نمایندگان ایران بودند. دیدار لوخیا و ذوب آهن که با برتری یک بر صفر نماینده ایران به پایان رسید، نخستن قضاوت او در آن فصل بود.

1984390

پس از آن، کیم سه بازی دیگر را برای تیم‌های ایرانی سوت زد که همگی با شکست نمایندگان ایرانی همراه بودند. باخت چهار بر صفر سپاهان ایگور استیماچ برابر الاتحاد، شکست دو بر یک تراکتور قلعه‌نویی مقابل الهلال و باخت دو بر صفر ذوب آهن گل‌محمدی مقابل العین زلاتکو دالیچ از قضاوت‌های این داور است.

او در فصل 2016 – 2017 نیز برای سرخابی‌های پایتخت داوری کرد. استقلال با هدایت منصوریان دو بر صفر از سد لوکوموتیو تاشکند گذشت و سپس در مهم‌ترین قضاوت کیم جونگ هیوک کره‌ای، الهلال با نتیجه چهار بر صفر پرسپولیس را شکست داد. در آن مسابقه، عمر خریبین برابر علیرضا بیرانوند موفق به ثبت هت تریک شد و حالا این دو نفر روز چهارشنبه و یکبار دیگر با قضاوت کیم به مصاف هم می‌روند.

این داور کره‌ای بازی مرحله پلی آف لیگ قهرمانان امسال تراکتور و الشارجه که با شکست سه بر یک تیم تبریزی همراه شد و همچنین جدال پر گل سپاهان و آلمالیق که با برتری 9 بر صفر شاگردان مورایس به پایان رسید را سوت زده بود.

دیدار ایران و کامبوج از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 که با پیروزی 10 بر صفر ایران به پایان رسید و همچنین مسابقه میان تیم زیر 17 ساله‌های ایران و یمن که با برتری شاگردان حسین عبدی در ضربات پنالتی همراه شد را نیز این داور کره‌ای سوت زده بود.

دیدگاه‌ها