کد خبر : 1998333 | 10 بهمن 1402 ساعت 03:42 | 16.5K بازدید | 16 دیدگاه

دوستی، تاجیکستان را تاریخ‌نویس جام ملت‌ها کرد

شخصیت پیتر شگرت، سرمربی تیم ملی تاجیکستان، بسیار مورد توجه حاضران در جام ملت‌های آسیا در قطر قرار گرفته است.

دوستی، تاجیکستان را تاریخ‌نویس جام ملت‌ها کرد

به گزارش "ورزش سه"، پیتر شگرت، سرمربی تیم ملی تاجیکستان، فردی با رفتار دوستانه و مهربان است و در میان سکوهای جام ملت‌های فوتبال آسیا که در قطر برگزار می‌شود محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

او به دلیل شخصیت جذاب و توانایی‌های فنی واضحش، تمام پیش‌بینی‌ها را زیر پا گذاشت و در اولین حضور خود و تیمش در مسابقات قهرمانی قاره، تاجیکستان را به مرحله یک چهارم نهایی رساند.

این تیم زمانی که برای اولین بار به مرحله حذفی راه یافت، همه را شگفت‌زده کرد و سپس با شکست دادن تیم ملی امارات در ضربات پنالتی، بزرگترین شگفتی را در این مسابقات رقم زد و تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی رساند.

1984529

شگرت 57 ساله، سرمربی کروات تاجیکستان، به خبرنگاران گفت: اکنون ما گربه سیاه این مسابقات هستیم. هیچ‌کس نمی‌داند تا کجا می‌توانیم پیش برویم. من برای بازیکنانم محدودیتی قائل نیستم. آنها دوباره مرا غافلگیر کردند." شگرت که تیمش در دور بعد با اردن دیدار خواهد کرد، گفت: "ما یکی از هشت تیم برتر آسیا هستیم."

نکته جالب اینکه شگرت اصرار دارد که قبل از کنفرانس مطبوعاتی خود با همه حاضران در سالن دست بدهد و می‌گوید که 27 سال است که این کار را به احترام همه انجام داده است. او گفت: "من از یک خانواده بسیار فقیر هستم. وضعیت بسیار دشواری در یوگسلاوی سابق و در آلمان داشتیم. من یاد گرفته‌ام به همه احترام بگذارم، زیرا شرایط من در کودکی بسیار سخت بود."

دیدگاه‌ها