کد خبر : 1998336 | 09 بهمن 1402 ساعت 21:00 | 33.9K بازدید | 86 دیدگاه

عنابی‌ها از شوک دباغ جا نخوردند

قطر 2 - 1 فلسطین: حذف تیم شایسته از جام ملت‌ها

تیم ملی قطر با شکست فلسطین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

قطر 2 - 1 فلسطین: حذف تیم شایسته از جام ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی قطر با شکست فلسطین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و روند پیروزی‌های متوالی‌اش در جام ملت‌های آسیا را حفظ کرد، قطری‌ها در این مسابقه بازی باخته را با درخشش ستاره‌های کهنه‌کارشان، حسن الهیدوس و اکرم عفیف، به پیروزی تبدیل کردند.

بازیکنان فلسطین در 15 دقیقه ابتدایی بازی خوبی به نمایش گذاشتند و چیزی از تیم میزبان کم نداشتند، تک موقعیت قطری‌ها روی ضربه سر الهیدوس خیلی زود توسط تامر صیام با شوت سنگین پاسخ داده شد، فلسطینی‌ها با پرس سنگین و دوندگی بالا اجازه خودنمایی به بازیکنان قطر نمی‌دادند و بازی پرخورد و فیزیکی در جریان بود.

ویدئو: 323230

فلسطین در اواسط نیمه نخست خطرناک نشان داد و چند موقعیت خوب گلزنی خلق کردند اما درخشش مشعل برشام مانع گلزنی آنها شد، فلسطینی‌ها با تکیه به پرس از جلو در موقعیت گلزنی قرار گرفتند.

ضدحملات فلسطینی ها در جریان مسابقه ادامه داشت و در نهایت عدی دباغ روی اشتباه بسام الراوی در موقعیت خوبی قرار گرفت و  با حرکت بدن فوق العاده دو مدافع قطر را جریان بازی حذف کرد و با ضربه زمینی گل برتری فلسطین را به ثمر رساند، بازی تا ثانیه‌های پایانی نیمه نخست به سود فلسطینی ها بود تا باز هم قطر روی خلاقیت بالای اکرم عفیف و الهدیوس از روی نقطه کرنر به گل تمرین شده رسید و بازی را به تساوی کشید.

قطری‌ها خیلی زود در نیمه دوم کنترل بازی را در دست گرفتن و پنالتی که معز علی به دست آورده بود را اکرم عفیف به گل تبدیل کرد تا قطری‌ها در این مسابقه بالاخره از حریف خود پیش بیفتند.

گل قطری‌ها نظم تاکتیکی فلسطینی‌ها را از بین برد و آنها نتوانستند عملکرد خوبشان در نیمه نخست را تکرار کنند و بازی در اختیار قطر قرار داشت، توپ و میدان در اختیار بازیکنان این تیم بود و تغییراتی که مارکز در خط دفاعی ایجاد کرد اجازه خلق موقعیت به فلسطینی‌ها را نداد.

فلسطینی‌ها از دقیقه 75 و حضور رشید در خط هافبک جان تازه‌ای گرفتند و چندین موقعیت خوب روی دروازه قطر ایجاد کردند اما مشعل برشام به خوبی نسبت به حملات آنها واکنش نشان داد و برتری قطری‌ها در این مسابقه با حفظ کرد.

بازیکنان فلسطین در لحظات پایانی این مسابقه حضور پرتعداد و احساسی در محوطه جریمه قطر پیدا کردند اما تجربه بالای قطری‌ها به کمک آنها آمد و با مدیریت زمان و شرایط مسابقه از پیروزی دو بر یک خود محافظت کردند و سوت پایان با برتری قطر زده شد.

تقویمدوشنبه 9 بهمن ۱۴۰۲ -مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، ورزشگاه: البیت - الخور قطر

سوت داور: ما نینگ - چین

قطرترکیب قطر:

مشعل برشام، لوکاس مندس، بوعالم خوخی (طارق سلمان '46)، محمد وعاد، بسام الراوی (القانهی '46)، جاسم جابر، احمد فتحی، حسن الهیدوس (عبدالعزیز حاتم '59)، پدرو میگل، اکرم عفیف، المعز علی (جاسم ابوسلام '89)

سرمربی: بارتولومه مارکز

فلسطینترکیب فلسطین:

رامی حمزه، کامیلو سالدانیا، محمد صالح، میشل ترمامینی، مصعب البطاط، محمود ابو ورده، عمید مهاجنه، عدی خرعوب (رشید '75)، تامر صیام (باتران '58)، عدی دباغ، زید قنبر (کومبور '83)

سرمربی: مکرم دبوب

کارت زرد کارت زرد:

فلسطین: تامر صیام 14 - محمد صالح 48 - ماهاجنا 85

توپ گلشرح گل:

دقیقه 36 - عدی دباغ (قطر 0 - 1 فلسطین): روی اشتباه بسام راوی عدی دباغ پشت محوطه صاحب توپ شد و با حرکت عالی و ضربه زمینی دروازه قطر را باز کرد تا فلسطین از حریف خود پیش بیفتد.

ویدئو: 323215

دقیقه 6+45 - حسن الهیدوس (قطر 1 - 1 فلسطین): باز هم همکاری اکرم عفیف و حسن الهیدوس روی ضربه کرنر زمینه‌ساز گل قطر شد، ضربه زمینی و محکم عفیف داخل محوطه جریمه به الهیدوس رسید و ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع فلسطین به گل تبدیل شد.

ویدئو: 323219

دقیقه 49 - اکرم عفیف ( قطر 2 - 1 فلسطین): حرکت در عمق معز علی با خطای محمد صالح و اعلام پنالتی به سود قطر همراه شد، اکرم عفیف پشت توپ قرار گرفت و گل دوم قطر را وارد دروازه فلسطین کرد.

ویدئو: 323225

کرنومتردقایق حساس:

دقیقه 14: ضربه سر حسن الهیدوس به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 18: شوت سنگین صیام مهاجم فلسطین با واکنش خوب مشعل برشام به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 23: اشتباه خوخی نزدیک بود کار دست تیم قطر بدهد، ولی عدی دباغ موقعیت تک به تک را به آسمان کوبید.

دقیقه 26: باز هم کار تیمی خوب فلسطین فرصتی را ایجاد کرد که محمود وادی ضربه خطرناکی را به سمت دروازه برشام شلیک کند و واکنش دروازه‌بان قطر مانع گلزنی فلسطین شد.

دقیقه 63: ضربه سر عدی دباغ را مشعل برشام با جایگیری مناسب در آغوش کشید.

دقیقه 80: کرنرها و ارسال های پیاپی بازیکنان فلسطین یکی پس از دیگری توسط مشعل برشام در آغوش کشیده می‌شود.

دقیقه 82: ضربه معز علی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 2+90: حرکت عالی اکرم عفیف با پاس کات بک برای معز علی همراه شد اما مدافع فلسطین در لحظه آخر توپ را دفع کرد.

🔴 حواشی:

بولت هوادارهواداران قطری با حضور در ورزشگاه البیت شرایط جوی خوبی برای بازیکنان این کشور فراهم کرده‌اند.

بولت هوادارهوادار فلسطینی با در دست داشتن پرچم فلسطین و قطر صحنه جالبی را روی سکوها ایجاد کرده بود.

1984547

دیدگاه‌ها