کد خبر : 1998560 | 10 بهمن 1402 ساعت 16:50 | 16.9K بازدید | 10 دیدگاه

افزایش باورنکردنی پاداش المپیکی‌ها؛

در پاریس طلا بگیر و میلیاردر شو!

اعلام میزان پاداش مدال آوران المپیک 2024 پاریس احتمالا باعث افزایش انگیزه ورزشکاران مدعی در رشته‌های مختلف خواهد شد.

در پاریس طلا بگیر و میلیاردر شو!

به گزارش "ورزش سه"، همواره پاداش اصلی برای مدال آوران المپیک و بازی‌های آسیایی توسط وزارت ورزش تعیین و بعد از مدتی طی مراسمی پرداخت شده، اما این بار کمیته ملی المپیک با یک مصوبه جالب ورزشکاران را سورپرایز کرد. 

هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت برای پاداش پای سکوی مدال آوران طلای المپیک پاریس 10 میلیارد، مدال آوران نقره 4 میلیارد و مدال آوران برنز 2 میلیارد پرداخت کند.

این در حالی است که در دوره قبلی (المپیک توکیو) که به فاصله سه ساله با المپیک پاریس برگزار شد، پاداش پای سکو که از سوی کمیته المپیک پرداخت شد، به ترتیب 10، 5 و 3 هزار یورو بود. با توجه به قیمت یورو در آن زمان می‌توان گفت جایزه طلایی‌ها تقریبا 300 میلیون تومان بوده است. البته جایزه 2 میلیارد تومانی هم بعدا از سوی دولت به طلایی‌های المپیک پرداخت شد. 

اما می‌توان گفت این بار با تصویب جایزه 10 میلیاردی برای طلایی‌ها یک اتفاق ویژه رخ داده و ورزشکارانی که امید به کسب طلای المپیک پاریس دارند، حالا با این افزایش چشمگیر که بیش از 30 برابر نسبت به دوره گذشته عنوان شده، با انگیزه‌ای دوچندان برای سکوی اول المپیک می‌جنگند. 

البته که به جز این جوایز، وزارت ورزش هم باید میزان جوایز خود را برای مدال آوران المپیک اعلام کند تا دقیقا بتوان میزان پاداش‌های طلایی‌ها، نقره‌ای‌ها و برنزی‌ها را تخمین زد.

دیدگاه‌ها