کد خبر : 1998738 | 11 بهمن 1402 ساعت 12:28 | 10.7K بازدید | 9 دیدگاه

ادعای سایت کره‌ای: لی کانگ بهترین بازیکن تورنمنت

درخشش لی کانگ این، ستاره کره جنوبی، باعث شده است که بسیاری او را بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا تا به اینجا بدانند.

ادعای سایت کره‌ای: لی کانگ بهترین بازیکن تورنمنت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی شب گذشته در یک بازی جذاب و تماشایی موفق شد در ضربات پنالتی از سد تیم ملی عربستان عبور کند و حالا باید در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی استرالیا برود. 

لی کانگ این در این دیدار هم در ترکیب اصلی کره جنوبی حضور داشت و نقش مهمی را در شکل گیری حملات تیم ملی کشورش از جناح راست ایفا می‌کرد و بارها توانست موقعیت‌های خوبی را برای دیگر هم تیمی‌هایش روی دروازه عربستان فراهم کند. 

او در نیمه اول سانتری بی نقص و عالی را برای جونگ وو یونگ ارسال کرد اما شوت این بازیکن دقیق نبود و سرانجامی نداشت. او همچنین در ادامه بازی روی یک ضربه آزاد هم درخشان ظاهر شد اما این بار پارک یونگ وو بود که این توپ را به آسمان فرستاد. 

1985235

این ستاره کره در این بازی هفت پاس کلیدی را ارسال کرد و جالب اینجاست که نزدیک‌ترین بازیکن به او در این تیم، کیم تائه هون است که تنها چهار پاس کلیدی ارسال کرد تا تفاوت او با دیگر بازیکنان این تیم به خوبی مشخص شود. 

لی کانگ این تا به امروز بیشتر از هر بازیکن دیگری در جام ملت‌های آسیا موفق به خلق موقعیت شده است و در چهار دیداری که در ترکیب تیم ملی کره جنوبی حضور داشته، 16 موقعیت را برای این تیم خلق کرده است. 

در این آمار هم نزدیک‌ترین بازیکنان به او اکرم عفیف از قطر و علی جاسم از عراق هستند که پیش از این موفق به خلق 10 موقعیت شده‌اند و این اختلاف باعث شده است که بسیاری از رسانه‌های کره‌ای مدعی شوند که این ستاره تیم ملی کشورشان از سیاره دیگری آمده و در سطح متفاوتی بازی می‌کند. آنها باور دارند که جام ملت‌ها ثابت کرد که هیچ بازیکنی در آسیا خلاق‌تر از لی کانگ این وجود ندارد. 

1985236

او بیشترین موقعیت خطرناک را با شش مورد خلق کرده که در این زمینه هم بیشترین آمار را دارد. با این حال، این بازیکن تنها موفق به ارسال یک پاس گل شده است. این واقعیتی تلخ است اما هم تیمی‌های او توانایی استفاده درست از موقعیت‌هایی که او خلق می‌کند را ندارند. 

درخشش او در چند بازی اخیر باعث شده است که حالا حریفان بیشتر از قبل مراقب او باشند و فشارها روی این بازیکن بیشتر و بیشتر شود و به همین دلیل سایر بازیکنان کره جنوبی باید به این بازیکن کمک کنند. 

لی کانگ این پس از پیروزی برابر عربستان به خبرنگاران گفت: «من می‌خواستم گلزنی کنم و ناراحتم که نتوانستم این کار را انجام دهم. باعث تاسف است اما فکر می‌کنم ما به خاطر تمامی بازیکنانی که تا لحظه آخر به سختی تلاش کردند پیروز شدیم، حتی کسانی که بازی نکردند. من بسیار خوشحال هستم.»

منبع: نیوز وان کره جنوبی

دیدگاه‌ها